[TEK] Dreiging & Paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

margot123

[TEK] Dreiging & Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 17:23

Na lang twijfelen is hier toch mijn aller eerste uk-topic.
dit zijn mijn eerste 2 tekeningen met pastel, dus wees niet te streng Schijnheilig

Mijn eerste tekening is een schoolopdracht, gemaakt in een paar lessen (een stuk of 6) met de
opdracht Dreiging.
Ik ben niet erg tevreden.
Het moet trouwens een meisje achter een (openstaande)deur voorstellen die door een 'dreigende' arm wordt teruggestuurd/terechtgewezen.

mijn eigen commentaar:
* de kaak van het meisje achter de deur vind ik persoonlijk veel te breed. Mijn lerares vond het wel kloppen, maar ik vind het geen gezicht.
* Ik heb het idee dat de schaduw van de arm op de pyjama van het meisje niet klopt.
Afbeelding
Ik kreeg de foto jammergenoeg niet gedraaid

Mijn tweede tekening:
Gemaakt in 15 minuten, thuis met 4 kleuren pastel.
voornamelijk uit mijn hoofd.
mijn eigen commentaar:
* Ik vind de hals te krasserig, maar ik kreeg de strepen niet weg en hoe meer ik probeerde, hoe erger het werd.
* De neus van het paard klopt volgens mij niet helemaal.
Afbeelding

Ik zou graag tips krijgen, hoe ik mijn werk kan verbeteren want ik vind het op dit moment nog niet erg 'uk-waardig' Knipoog

Anne_Baukje

Re: [TEK] Dreiging & Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:39

De eerste vind ik erg apart Knipoog

Bij de tweede ben je goed op weg! In 15 minuten kun je denk ik ook niet een prachtige tekening neer zetten. Daar duurt toch wel een paar uur. Dus goed kijken, naar kleur en verhoudingen. En werk met pastel het liefst in laagjes. Meestal wordt het dan mooier en dekt het beter.
Probeer gewoon wat uit zou ik zeggen.. Lachen

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:59

Wat is bij de houtsctructuur in de eerste tekening goed gelukt! Wow! De nerven en die knoest en alle kleuren in het hout: echt super! De kaak van het meisje is inderdaad wat breed. Dat geeft haar misschien een wat oudere uitstraling dan je bedoeling was, maar ik vind het niet storend. Lachen

De tweede tekening raakte mij persoonlijk wel erg, omdat hij echt als twee druppels water lijkt op een inmiddels verkocht paard wat ik ken. Lachen Tekentechtnisch sluit ik me aan bij Babe. Lachen

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 16:54

bedankt voor jullie reacties.
@babe: ik zal voortaan proberen iets minder ongeduldig te zijn met tekenen (ik wil namelijk altijd snel resultaat zien Clown) en er meer tijd voor uittrekken.
@ elanor: bedankt Bloos. Ik denk dat je gelijk hebt over die kaak, dat maakt haar idd ouder.