[SITE] Site vernieuwd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lovely82

[SITE] Site vernieuwd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 21:25

Ik verveelde mij vandaag dus heb ik mn site maar eens een nieuw kleurtje gegeven. Ik heb de site net online geplaatst dus er zitten nog schoonheidsfoutjes in zoals, verspringen van de site, pagina's niet gecentreert, typefoutjes.

Ik heb de site in photoshop gemaakt, maar ben even inspiratieloos nu dus misschien dat jullie nog tips hebben? Zoja dan neem ik ze gelijk mee en kan ik het in 1 keer allemaal aanpassen inclusief de schoonheidsfoutjes.

oja portfolio gedeelte doet het nog niet dat komt nog gaat dus puur om de layout Knipoog

http://www.modelingvibes.nl

Six

Re: [SITE] Site vernieuwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 09:54

De uitwerking is niet helemaal in orde.
De site is op mijn scherm ook meer naar rechts geplaatst.. niet in het midden oid.
Verder is hij onwijs pixelig!
Heb je hem wel als hoogste kwaliteit opgeslagen in photoshop??
Dit alles is erg zonde! want het is een nette website.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 09:59

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 10:26

CKdamour schreef:
erger nog vind ik de tarieven... Huilen
15 euro? Dat is de markt om zeep helpen.

http://www.conquista-online.com

Lieve schat als je goed hebt gelezen is dit de testfase, dus diepgaande tekst zoals ik al zei hoef je niet te lezen het gaat namelijk om de layout en niet om de inhoud, dat is alleen zo geplaatst om te vullen.

Het gaat dus puur om de layout

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 10:28

Six schreef:
De uitwerking is niet helemaal in orde.
De site is op mijn scherm ook meer naar rechts geplaatst.. niet in het midden oid.
Verder is hij onwijs pixelig!
Heb je hem wel als hoogste kwaliteit opgeslagen in photoshop??
Dit alles is erg zonde! want het is een nette website.

klopt allemaal ik heb de dpi niet goed staan moet ik nog allemala fixen

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:31

Maak van een grote afbeelding meerdere kleine, deel de pagina op in tabellen en geef ieder vak een eigen achtergrond. Zo ga je puzzelen.
Door de tabellen zal de site in meerdere schermresoluties goed zichtbaar blijven en niet uit zijn verband gerukt worden.
Als je nog vragen hebt; pb box is open. Knipoog

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 10:32

September schreef:
Maak van een grote afbeelding meerdere kleine, deel de pagina op in tabellen en geef ieder vak een eigen achtergrond. Zo ga je puzzelen.
Door de tabellen zal de site in meerdere schermresoluties goed zichtbaar blijven en niet uit zijn verband gerukt worden.
Als je nog vragen hebt; pb box is open. Knipoog

Ok thanks, ja dit is ook voor de eerste keer dat ik dit doe dus moet nog allemaal bekijken hoe het werkt Knipoog

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:33

Ziet er mooi uit, wat ik alleen niet mooi vind of iig niet zo handig is dat de site groter is dan het beeldscherm (van mij) ik moet dus met een balkje gaan schuiven. Beetje jammer. Maar wel leuke site verder.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 10:36

AaronYve schreef:
Ziet er mooi uit, wat ik alleen niet mooi vind of iig niet zo handig is dat de site groter is dan het beeldscherm (van mij) ik moet dus met een balkje gaan schuiven. Beetje jammer. Maar wel leuke site verder.

ja dat heb ik gemerkt, werk zelf met een 24 inch scherm dan maak je dingen vaak te groot Haha! nou ja ikzelf dan Knipoog

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:42

Op wat voor resolutie heb je hem staan? 1024 X 768 of 800 x 600?

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 10:45

525 x 788 px en 72 dpi
Bloos

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 11:03

Aha. Knipoog
Dat verklaard een hoop! Als je hem eens in 1024 X 768 zet, misschien dat dat wat helpt. Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 20:47

Ik zou je absoluut aanraden om je eerst een beetje te verdiepen in de grondbeginselen van websites bouwen.

Wat bij het web bijvoorbeeld heel belangrijk is, is dat mensen verschillende computers gebruiken. Sommige mensen internetten vanaf hun mobieltje of pda, anderen hebben een mooi groot flatscreen.
Het gebruik van alleen maar plaatjes is onhandig, kost veel dataverkeer (waar mensen met mobiel internet vast niet blij mee zijn) en maakt dat zoekmachines je site niet kunnen vinden.
Ik denk dan ook dat het handig is om de techniek in elk geval een beetje aandacht te geven voor je het als officiele site gebruikt.

Verder zou ik nog even letten op de spelling, en het is het mooist als de hele site in één stijl is, met een duidelijke navigatie op elke pagina.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 22:51

Moderatoropmerking:
Berichten over de genoemde prijzen is hier absoluut niet de bedoeling. Als je daar over wilt praten kun je de TS een pb sturen of een topic openen op een ander onderdeel van Bokt. Het gaat hier om het uiterlijk van de website, en hoe dit is opgebouwd.