[FOTO] Gucci (chiuwawa) 1ste fotoshoot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

[FOTO] Gucci (chiuwawa) 1ste fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 20:47

Gewoon om te oefenen heb ik het hondje van mijn schoonzus op de foto gezet, helaas had ik slechte belichting.
Tips en opbouwend commentaar zijn zeer welkom!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

pinuts

Re: [FOTO] Gucci (chiuwawa) 1ste fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:49

erg schattige kiekjes, maar fototechnisch kan ik er weinig over zeggen, wel kan ik zeggen dat dit meer lijkt op leuke kiekjes, en niet echt als kunstfotos zeg maar.. ook stoort mij de speeltjes en de pakjes wat het hondje heeft in de foto.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 07:39

ja ze waren door de eigenaar op de foto gewild (wel niet professsioneel gemaakt gewoon voor vriendschapelijk)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 07:40

Leuk hondje! het leukst vind ik dan die met die ketting om, waarbij ze met zo'n scheef oogje naar de camera kijkt Haha!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 09:56

Laatste foto vind ik niet mooi, de rest wel Lachen Ik vind alleen die bloemenslinger te groot, je ziet het halve hondje niet meer Haha! Verder mooie foto's hoor Lachen

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 11:20

imd schreef:
Laatste foto vind ik niet mooi, de rest wel Lachen Ik vind alleen die bloemenslinger te groot, je ziet het halve hondje niet meer Haha! Verder mooie foto's hoor Lachen

die laatste foto vind ik juist het beste! Tong uitsteken

enige foto waar het hondje lekker scherp en niet onderbelicht en de achtergrond mooi egaal.

Volgende keer het hondje iets verder van het doek afzetten. Dan komt de scherptediepte beter uit, en krijg je ook niet van die slagschaduwen op het doek.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 11:43

haha dank jullie,
ja ik had al tegen mijn schoonzus gezegt dat ze de volgende keer het laken eens mocht strijken Lachen
ik wou het hondje verder afzetten maar het doek ligt nl over een achterkant van een bed en die was rond, ging ik hem verder eraf zetten zag je dat natuurlijk.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:18

Thumber schreef:
imd schreef:

die laatste foto vind ik juist het beste! Tong uitsteken

enige foto waar het hondje lekker scherp en niet onderbelicht en de achtergrond mooi egaal.

Volgende keer het hondje iets verder van het doek afzetten. Dan komt de scherptediepte beter uit, en krijg je ook niet van die slagschaduwen op het doek.

Ik vind die laatste juist overbelicht en de positie van het hondje niet mooi. Op de rest is het hondj emooi zacht afgebeeld, misschien doordat de randjes daar wat vaag zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. Tong uitsteken Maargoed, meningen verschillen hè Lachen

daban

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:20

Erg leuk hondje, een langharige chihuahua is het toch? Heb er zelf ook 1 maar die is alweer bijna 12:D

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:20

Leuke foto's, fototechnisch zijn ze niet heel bijzonder voorzover ik kan inschatten (ben ook maar een leek *LOL* ) maar het is een leuk diertje.

Overigens is het Chihuahua ipv Chiuwawa Knipoog

savale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:28

Ik vind het een beetje stijfjes aandoen doordat je dat witte doek hebt gebruikt. Voor de rest wel goede foto's, maar allemaal wat aan de donkere kant. het idee om te gaan flitsen was zo gek nog niet, maar het is net iets TE op de laatste foto. Het doek is wel mooi wit geworden daardoor.
Ik heb geen idee of je de flits kunt aanpassen op je camera? Anders als workaround probeer in te zoomen en de foto van een iets grotere afstand nemen, dan is de flits net wat minder fel.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 14:41

ik heb een canon eos maar die zet de flitser zelf aan bij onderbelichting, ik wist dat ik geen juiste belichting had, maar toen mijn zus een "lamp" bij ging halen, werd het helemaal niet meer zo mooi. Dat kunstlicht was te "geel".
Dit heb ik dan gedaan om te oefenen, ik kan er alleen maar uit leren.

als je bij de eos de flitser uitzet kan je wel bewegingsonscherpte krijgen.

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 15:41

Ik zou allereerst het hondje verder van de achtergrond afzetten, zodat je niet zo'n overduidelijk doek op de foto hebt.
Verder zijn de foto's donker en niet echt scherp. De gele foto's als je de lamp erbij haalt zijn heel makkelijk te voorkomen door de witbalans te veranderen. Als je niet weet hoe je dit handmatig kunt doen kan je hem in ieder geval op een voorgeprogrammeerde stand zetten. (In dit geval dus lamplicht)
Bij de 350D zit dit onder de sneltoets met het pijltje naar beneden, maar ik verwacht dat dit bij de andere modellen ook zo zal zijn.

De flits is ook nog bij te regelen, ook al blijft hij vrij sterk, dit is onder het menu te vinden, dan een paar keer naar rechts en dan staat daar 'flitscompensatie' (oid).

Ik ben zelf wel benieuwd wat je er zelf fototechnisch aan gedaan hebt, of dat je hem op de automaat hebt genomen. Lachen

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 16:48

ik heb de iso, en de sluitertijden veranderd, verder stond hij op portret