[SITE] Lay-out voor foto-site van Marjografie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Welke opmaak is beter?

De eerste (grijs)
29 (65%)
De tweede (warm)
15 (34%)

Totaal aantal stemmen: 44

Butterfly14

[SITE] Lay-out voor foto-site van Marjografie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 18:42

Jawel, daar is er weer één die het wil gaan proberen! Knipoog

Ik heb hieronder twee voorbeelden staan van een lay-out voor de startpagina. Er staat geen menu ed bij, dat komt als je doorklikt, dan kom je op de eigenlijke site.

Het zijn twee totaal verschillende stijlen en ik wil graag jullie mening over beiden horen! Ik vind zelf de grijze mooi en professioneler, maar het komt vrij afstandelijk over. Echt als zo'n 'fotográáf'.
De ander vind ik zelf mooi en warm en hij straalt een prettige sfeer uit. Dit is ook wel wat ik wil bereiken, ik ben het soort fotograaf dat de tijd neemt en niet langskomt, snel wat foto's schiet en weer weggaat. Deze ziet er echter veel minder professioneel uit....

Ik heb even een print screen gemaakt van beiden, ze staan nog niet online. Ze zijn dus niet helemaal symmetrisch. Oja, de foto's zijn ook willekeurig gekozen, dus het gaat niet om het vergelijk welke foto's beter zijn oid. Lachen

Komen ze;

Afbeelding
http://img240.imageshack.us/img240/1365 ... ijsgr3.png

Afbeelding
http://img501.imageshack.us/img501/5817 ... armeu5.png

Ik ben dus zowel blij met commentaar welke er beter is als met commentaar over de lay-out opzich!
Roept u maar! Haha!

Anoniem

Re: [SITE] Lay-out voor foto-site van Marjografie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:38

Een komt op mij professioneler over door het kleurgebruik, bij twee vind ik het te fel. Ook is er meer balans in de eerste door herhaling van de foto. Waarom heb je bij foto 1 niet aan de rechterkant ook een zwart randje zitten? Dat komt veel mooier over Knipoog Meer in evenwicht.

Het lettertype vind ik ook niet zo, ik zou een meer strak lettertype nemen voor de naam van de site, ook voor de andere teksten zou ik geen schuingedrukt font nemen. Een strak font zoals Helvetica of Calibri komt heel anders over Knipoog Experimenteer er maar eens mee.

Tuurlijk die handgeschreven fonts zijn mooi, maar komen vaak niet tot hun recht op het web Knipoog Kijk maar eens naar strakke fonts zoals ik eerder noemde. En maak diverse varianten ermee, sla ze onder diverse namen op en vergelijk ze dan. Lachen

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:14

Ik ben het helemaal eens met Unwritten Knipoog Ik zal ook even met andere lettertype gaan experimenteren.
Veel succes, het ziet er in iedergeval nu al erg leuk uit!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:23

De eerste vind ik zeker de beste, en zo afstandelijk vind ik hem ook niet. Lachen Hij is juist rustig en professioneel, en het oranje maakt het toch nog een beetje 'gezellig'. Lachen
Wel zou ik de balk bovenaan iets oplichten, zodat hij er wat meer uitspringt. Nu lijkt hij in de schaduw te zitten met een heel zwak spotje erop. Haha!

Naast het zwarte randje rechts dat al is genoemd, den ik dat het ook mooier is om de foto's te omkaderen. Lachen Eventueel zouden lichte foto's ook mooier staan op de donkere achtergrond, dus niet een zwart paard en een donkere hond zoals je niu hebt, maar bijvoorbeeld een haflinger en een golden retriever.

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:07

De eerste vind ik eerlijk gezegd warmer over komen dan de tweede :p
Voor de rest is het commentaar al gegeven..
Ik zou inderdaad je lettertype wat professioneler maken.
Voor derest vind ik het leuk gedaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:12

Ik vind de tweede juist leuker, o.a. omdat ik echt helemaal uitgekeken ben op de deprimerend donkere fotowebsites Lachen Juist door het nou eens lekker niet op de standaardmanier te doen, draag je je persoonlijkheid uit.

Maar ik zou bij de tweede wel iets meer aandacht besteden aan de integratie van de kleuren en stijl: het logobalkje is heel anders dan de rest, en het komt ook niet meer terug. Door wat eenheid te brengen (bijvoorbeeld via de kaders rond de foto's en de horizontale lijnen).

Ook ben ik erg benieuwd hoe je dit gaat uitwerken tot een website: wat moet je met deze pagina? Ik neem aan dat je meer dan drie foto's wilt laten zien, en dan moet er dus een soort van navigatie komen. Die is hier nog niet duidelijk maar heeft veel invloed op je design.

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 11:40

Heel erg bedankt voor de commentaren tot nu toe! Ja

Over het niet-symmetrisch zijn; Ik een print screen gemaakt, bijgeknipt en als afbeelding opgeslagen, maar ik heb inderdaad niet helemaal op de symmetrie gelet. Hij is in het echt namelijk wel symmetrisch.

Het lettertype/het logo ga ik zeker nog mee verder experimenteren, zeker na alle tips die hier gegeven zijn! Ja

@elanor: bedankt voor de tip voor de fotokeuze! Daar ga ik ook zeker nog naar kijken.

@Shadow0: Je verwoord inderdaad wat mijn bedoeling is. Op de donkere sites komen de foto's over het algemeen mooier uit, maar ik vind ze inderdaad al snel deprimerend. Ik heb hem ook in bruintinten gehad om het warme en professionele te combineren, maar vond dat uiteindelijk toch helemaal niks. Knipoog
Je opmerking over de verschillende stijlen klopt ook. In eerste instantie had ik bij de tweede gewoon getypte tekst, en het logo dat er nu staat is het logo van de 'voormalige' bruine variant.

Ik wil deze pagina zegmaar als 'voorpagina' gaan gebruiken. Dat dit de eerste pagina is die je ziet, en dat je door te klikken op de eigenlijke site komt.

Nogmaals, allemaal bedankt voor de opmerkingen en tips! Ik ga er weer mee aan de slag en laat binnenkort weer wat zien. Knipoog

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:52

Ik vindt de eerste heel wat mooier dan de tweede. Proffesioneler, fijner om naar te kijken en juist warm.

XXleonieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:05

Ik vind de eerste ook mooier , straalt meer rust uit Bloos