[FOTO] Teampenning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Teampenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 18:15

Een paar foto's die ik het leukste vind ... Wat vinden jullie?

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Deze foto's zijn gemaakt in een binnenbak met een compactcamera. De eerste keer dat ik in een binnenbak fotografeerde..
Ze zijn natuurlijk niet het beste van het beste, maar ik ben al blij dat ik er iets herkenbaars heb uitgekregen en vind ze toch wel leuk Clown

Ik weet dat er niet veel "team" aan die "teampenning" te zien is, maar het was al ontzettend moeilijk om 1 paard te fotograferen (ze staan namelijk niet stil Tong uitsteken), laat staan een paard & koe(ien), laat staan het hele team Vork

Wat vinden jullie? Tips zijn zeker welkom, maar ook als je er iets goeds aan zou zien is dat leuk als je dat even vermeldt Knipoog

8nnemiek

Re: [FOTO] Teampenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 23:19

Oew, das moeilijk, binnenbakfoto's met een compactcamera Tong uitsteken
Ik zie wat te veel overbelichte delen, wat weinig contrast en ze zijn een beetje donker en grauw. Verder moet je opletten met storende elementen, zoals de stang die in beeld is. Maar de composities vind ik wel weer netjes uitgezocht Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 12:34

Foto's zijn niet echt scherp, maar dat geef je zelf ook aan, zeker omdat het met een compactcamera binnen ook erg moeilijk is.

Ik sluit me aan bij MysticTinker met de overbelichte delen, er is ook aardig wat ruis in de foto's, dus ik denk dat je camera automatisch een hoog iso genomen heeft. Ruis is wel storend. Verder lijken de foto's heel dof en stoffig.

Verder vind ik het voor binnenfoto's met compactcamera vind ik ze geslaagd. Heb je geflitst? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 12:53

Bedankt voor de reacties Lachen

Vond het inderdaad echt niet makkelijk, en het was ook nog eens een "stomme" binnenbak. Er was eigenlijk niet zo veel licht, behalve door een rij "raampjes" aan weerszijden van de bak (en ook door het plafond). En die rij raampjes hebben mij eigenlijk heel erg gestoord bij het nemen van foto's Nagelbijten / Gniffelen

Kan me voorstellen dat ze een beetje dof, stoffig, grauw.. lijken Ja Het was daar ook enorm stoffig Clown Ook die stang heeft me inderdaad ontzettend geïrriteerd, ik heb geprobeerd om die niet in beeld te hebben maar dat is dus niet altijd gelukt (en ik kon ook niet op een andere plaats gaan staan want het was zo in heel de piste en ik was daar oorspronkelijk om te helpen dus kon niet veel van plaats Tong uitsteken).

Ik heb zelf een hoge ISO ingesteld, in het begin heb ik wat van alles geprobeerd, maar dat leek me de beste resultaten te geven .. Maarja, dan ook weer makkelijk ruis blijkbaar. Vind het moeilijk om de juiste instellingen te vinden.. wat is volgens jullie het beste? (dan kan ik kijken of ik die mogelijkheden heb met mijn camera'tje Clown).

Bedankt voor de complimentjes Haha!
Ik heb niet geflitst .... is dat goed of niet? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 12:55

Niet flitsen is zeer goed, uit ervaring weet ik dat foto's dan eerder te donker worden. Zeker bij een compactcamera. Lachen

Iso op 200 / 400 geeft het minste ruis, maar dan zou je een lange sluitertijd moeten nemen, en met bewegende objecten werkt dat niet Haha! Nee binnen is een hogere iso beter, ruis leer je uiteindelijk wel mee omgaan Lachen