[TEK] WIP planeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Riddikulus

[TEK] WIP planeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 17:13

Na lang niets meer te hebben gepost (tijdgebrek Clown ) heb ik ook weer eens tijd gehad. Want als je besluit NIET aan koninginnedag-activiteiten mee te doen, omdat je héél hard moet leren voor een tentamen, moet je je tijd natuurlijk nuttig besteden: door te tekenen!

Er was een liedje op de radio, drops of jupiter. En hoewel ik écht mn best probeerde te doen op het bestuderen van het onderzoek van de heup, kon ik er niets aan doen dat ik meteen allemaal ideeën kreeg. En die moesten natuurlijk op papier. Ok, ik zat aan de eettafel en had alleen printpapier naast me liggen, dus dan maar daarop een schets maken:

Afbeelding

Hé, die schets kon wel wat worden! Snel wat beter papier gepakt en de opzet opnieuw gemaakt. Het lijnwerk heb ik gepikt van de art-nouveaux-stijl, gewoon om te experimenteren. Ik vind het wel goed uitgepakt!

Het idee is om hem nu nog in te kleuren en voila, weer een hele dag nutteloos besteed!

Afbeelding

Iemand leuke ideeën voor een kleurenpalet? Je mag hem overigens ook gebruiken om zelf in de kleuren (digitaal/gewoon) Knipoog Is altijd leuk om te zien!

Riddikulus

Re: [TEK] WIP planeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 08:56

Ik heb hem eens ingekleurd met PSP, om een beeld te krijgen van de kleuren die mooi zijn. Ik ben er niet 1% tevreden over, maar ik vind het op zich al een mooi begin.

Afbeelding

De bedoeling is om hem in aquarel uit te werken.

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 18:46

Mooi Lachen Alleen ik vind het mooier als hij niet ingekleurd is, mooi strak.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 11:58

Wat een mooi origineel werkje! Ga je hier een serie van maken of hou je het alleen bij deze planeet (Jupiter neem ik aan, aan de titel van het nummer te zien?)

Het kleurgebruik vind ik erg geslaagd, ik zag de schets en de tekening en dacht in bruintinten en jij hebt hem eigenlijk precies zo ingevuld. Erg geslaagd dus Lachen

Wel vind ik het jammer dat de maan zo afgekapt wordt, als je toch geen hele maan wil laten zien lijkt het me mooier om hem natuurlijk afgerond te laten lopen. Zoals bijv. een halve maan.