[SCH] Hooglander.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

[SCH] Hooglander.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 14:14

Moest voor school nog iets schilderen, dus de schilderspullen waren gepakt.
Lukte het alleen voor geen meter.
Dan maar iets anders doen en daar is deze 'grote jongen' nog uitgekomen.

Afbeelding

Ik wil nog wel t een en ander veranderen. Tips zijn dus van harte welkom Lachen

Rinske

Re: [SCH] Hooglander.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:08

Er klopt iets niet, maar wat. Wellicht is zijn neus wat te lang? En ik mis trouwens zijn oor Haha! .
Je kleurgebruik vind ik wel echt heel leuk Lachen .

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:18

Mooi kleurgebruik idd! Ik vind het oog een beetje "doods"

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 15:27

Rinske schreef:
Er klopt iets niet, maar wat. Wellicht is zijn neus wat te lang? En ik mis trouwens zijn oor Haha! .
Je kleurgebruik vind ik wel echt heel leuk Lachen .

Bedankt Lachen
Ze oor kon ik niet vinden (op de foto)
Ik denk dat ze lichaam iets groter moet. Want vanachter zijn linker horn loopt het denk ik te snel af. En nu lijkt het of het hoofd erop zit.

maar misschien dat het iets anders is, als iemand het ziet hoor ik het wel Lachen

Mpepers schreef:
Mooi kleurgebruik idd! Ik vind het oog een beetje "doods"

Oke, ik vind het er wel bij passen. Misschien een lichtpuntje ja.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 00:16

Hij is opzich al op de goeie weg maar ik mis dat massieve en dat impostante wat juist voor hooglanders karakterrastiek is. Vooral die nek en het haar. Neus lijkt ook wat smal toelopend maar dat kan ook aan de compositie van de foto liggen uiteraard.
Dat stukje waarvan je meteen ziet dat het een hooglander is vind ik wat missen dat massieve.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:29

Maysie heeft gelijk vind ik. Hij is nog 'te braaf' Knipoog . Ik zou hem wat robuster maken en hem wat meer uitstraling geven. Het oog is er ook precies op 'geplakt' zeg maar. Een oog heeft normaal ook rimpeltjes erom heen en een oogkas of wat dan ook. Dat mis ik. Dat zou het al een groot stuk levendiger maken. Ook de weerkaatsing in het oog mist. En dan heb ik het niet alleen over een licht'puntje', maar de weerspiegeling van verschillende tinten licht die je in een realistisch oog terug vindt. Een oog is een bal, gaan vlak Lachen
En misschien mag zijn nek, zoals je zelf zegt, een stukje hoger beginnen. En die mag ook wat verder uitgewerkt worden, lijkt me.
Succes ermee, het komt wel goed. Lachen

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 16:14

Bedankt voor de tips!
Hier kan ik wat mee Lachen Van het weekend ga ik er aan werken Lachen

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:42

Z'n hoofd moet veel korter, of zijn nek moet om hoog ter compensatie. Verder ben je lekker op weg en ga ik mee met het commentaar van marjoke.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:53

Aangezien wij Hooglanders op stal hebben, wel drie stuks, kan ik je wel wat Hooglander insiders info geven *LOL*

Nek is véél te dun, de overgang is te groot. Ze hebben echt hele massieve nekken, dat kom ik hier niet tegen.
Oor mist ook. Dat het op de foto niet te zien is dat kan, maar hier mist het net wat te opvallend Knipoog
Neusje mag ook wat breder, het hoofd is nou wat te spits.

Wimpers kloppen! Ze hebben echt hele lange dikke wimpers Lovers

Kleurgebruik is mooi zo Ja het zou wat feller mogen, maar een hooglander in de winter is niet zo sprankelend Tong uitsteken Kleurschakeringen zijn ook mooi zo, ze hebben echt hele wisselende kleuren.

Onze haarballen, misschien heb je er wat aan. Andere foto's heb ik ook nog wel, en ook nog een boek over Hooglanders, mocht je daar wat aan hebben Ja
Afbeelding

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:46

wat Berdien zegt: kleurschakeringen Lovers lekker woord, ga ik vaker gebruiken!! Die heb je in ieder geval heel mooi neergezet.
Inderdaad mis ik het robuste van de hooglanders, maar je hebt de vacht lekker te pakken.

ogen zijn iets heel moeilijks, je moet heel goed kijken en zelfs al is het op de foto een zwarte vlek (omdat het van veraf is ofzo) probeer daar ook met kleuren te werken, want dan krijg je diepte en leven.