Ik had vanmiddag niks te doen, dus was begonnen met een verhaal te schrijven. Er kwamen in ene een bomvol ideën dus ik bleef maar door schrijven. Hier een deel, laten even weten wat je er van vind!
Het was weer zover de zomervakantie is voorbij en de scholen zijn weer begonnen. Eindelijk vierde klas, dan zijn we eindelijk de oudste, denkt Liz. Wel spannend een nieuwe klas, maar hopen dat ik bij Sanne en Patricia in de klas zit. Ondertussen was het alweer kwart voor 8, dat betekent dat ik moet op schieten want om 8 uur zijn Sanne en Patrica er! Ik ren gauw naar beneden om een broodje te maken voor op school en ondertussen gauw een broodje in mijn mond stop. Terwijl ik mijn thee aan het opdrinken ben gaat de deurbel, daar zijn Sanne en Patricia. Ze zijn net zo enthousiast en zenuwachtig als mij! Hee meiden hebben jullie er een beetje zin ik, zeg ik. Patricia reageert meteen, Ja ik hoop echt dat we bij Kevin in de klas zitten. Sanne stoot Patricia lachend aan en zegt, “Meid je bent echt geobserdeed door die jongen”. Dat is niet waar zegt Patricia! Sanne en ik kijken elkaar aan en barsten in lachen uit, denkend aan dat Patricia de hele zomervakantie langs Kevin zijn huis heeft gefietst om maar een glimp van hem op te vangen.
Aangekomen op school lopen we gelijk naar de klassenindeling, tot onze vreugde zitten we alledrie bij elkaar in de klas en gelukkig voor Patricia zitten we ook bij Kevin in de klas. We moeten om half 9 beginnen dus we hebben nog 5 minuten om naar het klaslokaal te lopen. Bij het klaslokaal aangekomen zien we dat bijna iedereen al zit en dat een hele jongensklas is. De leraar die voor de klas zit stelt zich voor als onze mentor Meneer Schot. Meneer Schot moet lachen als hij ons ziet en zegt “Zo eindelijk zijn de dames gearriveerd”. Jongens maak is even wat ruimte voor deze dames, we kunnen ze niet splitsen en we moeten wel zuinig op ze zijn, zegt Meneer Schot vrolijk. Sorry dames jullie zijn de enige meiden hier, zegt Meneer Schot. We moeten alledrie lachen en ik zeg dat vinden wij helemaal niet erg! Dat is mooi, zegt Meneer Schot, onder luid gejoel van de jongens in de klas. We gaan zitten aan een tafeltje van vier en als ik de klas in kijk krijg ik een knipoog van een leuke jongen met donker haar, ik ken hem nog niet, dus ik zet mijn vrolijke gezicht op en knipoog terug.
Zo nu we allemaal binnen zijn doen we even een voorstelrondje, zegt Meneer Schot. Iedereen noemt even zijn naam waar hij vandaan komt en wat zijn hobby’s zijn. Er zijn ook nog meiden hoor, roept Sanne. Sorry neem mij niet kwalijk, zegt meneer Schot lachend. Na het voorstelrondje is het alweer pauze en ik ben er achter gekomen dat de jongen met de donkere krulletjes Ron heet en dat hij net als de meeste jongens op voetbal zit. We zitten met ze drieën aan een tafel en raken niet uitgepraat over al die leuke jongens die bij ons in de klas zitten. Nou die Ron is wel een hink hè, zeg ik. Nou ik vind Kevin nog steeds de leukste hoor, zegt Patricia. Meiden, meiden, lacht Sanne, “Ik ben blij dat ik al een vriendje heb Steef is beslist de leukste! We kunnen wel een keer wat met ze zessen doen, zeg ik voor de grap. Ja, dat ga ik regelen, dat word reuze gezellig, roept Patricia uit! Wat is gezellig als ik vragen mag? Met blosende wangen draait Patricia zich om en kijkt in de ogen van Kevin. Sanne en ik liggen in een deuk en Patricia weet niet wat ze moet zeggen. Het leek ons gezellig dat jullie bij ons kwamen zitten, zeg ik. Ron grijnst en zegt “Kom op Kev dat lijkt ik mij geen twee keer zeggen! Als ik naar Patricia kijk, kijkt ze mij aan en fluistert zachtjes “bedankt”. Ik fluister terug, “voor jou altijd”. Hé, niet smoesen onder gezelschap, zegt Ron. Ik kijk hem lachend aan en zeg dat het een onderonsje was tussen Patricia en mij. Ik zou een moord doen voor een onderonsje met jou, zegt Ron verleidelijk. Slijmbal zeg ik, terwijl ik hem een speels duwtje geef tegen zijn schouder. Aan het eind van de pauze hebben we allemaal elkaars nummer uitgewisseld en gaan we weer terug naar de les. De dag vliegt voorbij en voor we heten weten is het alweer 3 uur en dus tijd om naar huis te gaan!