[FOTO]Reiger alleen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO]Reiger alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 19:07

Hier even een solo-foto van een reiger! (wat heb ik toch met die mooie statige vogels???)

Afbeelding
Alleen vindt ik dat de achtergrond een tikkie te druk is, maar dat is maar mijn mening! Ik vindt wel dat deze lekker scherp is!
(Opbouwend) commentaar is natuurlijk altijd welkom, gráág zelfs!

Sara_N

Re: [FOTO]Reiger alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:09

Mooie dieren zijn dat toch he, die reigers.
De achtergrond is idd een beetje druk, vind het ook jammer dat zijn hoofdje niet scherp is maar zijn nek en buik.
Verder vind ik het een mooie foto, hij staat er mooi op Lachen

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:03

De reiger valt weg tegen de achtergrond. Verder is idd het hoofd niet helemaal scherp, omdat scherpgesteld is op het lichaam...
Geen bijzondere foto. Leuk kiekje, meer niet Lachen

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:18

ik vind de achtergrond ook te druk..
en vindt de reiger niet helemaal scherp!
idd een leuke foto maar doet me weining

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:49

Ik had zijn kop ook wel wat scherper willen zien.
Hij valt inderdaad niet zo op bij deze achtergrond, en het is jammer dat zijn poten er niet opstaan.

Verder is het een leuke foto, maar niet bijzonder.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 22:03

Heb even naar de orginele foto op mijn camera gekeken en.... wat hebben jullie goeie ogen zeg! Jullie hebben allemaal gelijk: die kop is net iets minder scherp dan het lichaam zelf! Was me echt serieus nog niet opgevallen... (maf eigenlijk) De buik is scherp en langzamerhand als je steeds verder naar boven gaat naar de kop toe, wordt 'ie steeds vager en vager!

savale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:41

Volgende keer even schieten met een groot diafragma en probeer dan iets rustigs op ed achtergrond te krijgen: waarschijnlijk de foto vanaf een lager punt nemen. Ook zorgen dat de kop/snavel goed scherp is.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 15:29

savale schreef:
Volgende keer even schieten met een groot diafragma en probeer dan iets rustigs op ed achtergrond te krijgen: waarschijnlijk de foto vanaf een lager punt nemen. Ook zorgen dat de kop/snavel goed scherp is.

Dat heb ik al eens eerder geprobeerd maar toen kreeg ik alleen een sneeuwwitte foto (wat doe ik verkeerd?!) Iets rustigs op de achtergrond kan wel, kijk maar naar mijn andere reigerfoto hier op Bokt. Maar ik moet ook niet te lang wachten/instellen want anders vliegt je onderwerp zomaar weg!! Huilen die vogel kan natuurlijk niet zomaar zeggen: ik poseer effe voor je...
Toch bedankt voor de tip en ik zal het probleem even nalezen in mijn nieuwe fotografieboek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 12:40

Achtergrond is zoals je zelf aangeeft te druk, en dat maakt het storend waardoor de reiger weg lijkt te vallen. Zijn kop is ook niet scherp, vermoedelijk niet op scherpgesteld. Dat is wel zonde.

Op je vraag van de sneeuwwitte foto, bij een groter diafragma overdag moet je een kortere sluitertijd nemen Knipoog Anders krijg je een zeer overbelichte foto. Knipoog