Omdat camera's tegenwoordig steeds beter betaalbaar zijn, willen steeds meer mensen 'professioneel' fotograferen.
Omdat studio's tegenwoordig steeds goedkoper zijn, willen steeds meer mensen thuis muziek opnemen en producer worden.
Omdat Youtube bestaat, en iedereen wel een microfoon kan bekostigen, willen steeds meer mensen zanger of zangeres worden.
Wat wil ik zeggen?
Zangers, zangeressen, kunstenaars, fotografen, etc... hebben hun vak moeten leren. Hebben vakopleidingen gevolgd, of minstens zichzelf jarenlang geschoold tot ze een bepaald niveau hadden.
Heel veel mensen denken pijlsnel in te kunnen stappen in een business die niet vereist dat je goed kunt kopiëren (zoals alle zangeresjes op Youtube en bij Idols die waanzinnig kunnen imiteren maar geen eigen stijl hebben), maar dat je een eigen stijl hebt... of dat nu in fotograferen, produceren of schilderen is doet er niet toe.
Wil je echt goed worden, dan heb je gewoon een lange weg te gaan. Je wordt ook niet in 2 weken huisarts.
Ik zou dit als hobby zien, en blijven zien. Wanneer je je echt heel goed ontwikkelt, en een eigen stijl vind, zou ik een opleiding gaan volgen.