[DIGI] W.I.P. Manda/Mandor, fantasiecreatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

[DIGI] W.I.P. Manda/Mandor, fantasiecreatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 23:44

Zo, mijn eerste topic op UK kom ik net achter Wow!

Ik ben al een tijdje bezig aan een zelfbedacht 'beest' (nouja.. beest? Het heeft nog altijd een zeer paardachtige vorm Huilen van het lachen ).
Hier werkte ik nog zonder tablet, en als referentiefoto had ik mijn verzorgpaardje gebruikt. Alleen het hoofd is hier een beetje uitgewerkt.

Afbeelding

Nou vond ik de bouw totaal niet bij mijn 'character' passen, en op school heb ik tijdens een lesuur (ja, hartstikke fout Huilen van het lachen ) mijn character aangepast.

Afbeelding
Hier zie je een snelle schets van het hoofd en aftekening, hier dus de nieuwe versie van mijn character
Afbeelding
Kleine refsheet. Verhoudingen zijn ver te zoeken, maar het gaat even om de aftekeningen Lachen

Nu was ik dus verder gegaan met de bovenste geplaatste versie. Nu vond ik het lichaam en de bouw totaal niet bij mijn character passen, en ik moest voor een opdracht mijn character in een 'fotolijst-houding' maken, dus heb hem flink uitgesneden.

Afbeelding
Dit kwam er voor in de plaats

Afbeelding
Hier zie je de tanden en het oog

Afbeelding
En hier bleek maar weer dat die lange oren naar achteren wijzend toch veel minder ezelig staan Bloos

Verder was ik niet tevreden met de voorpluk, die heb ik aangepast, maar is nog niet hoe ik hem wil

Ik ben nu bezig om de manen wat aan te passen (de boog moet sowieso nog netter gemaakt worden, maar ben niet tevreden met het geheel) en de laatste puntjes op de i te zetten.
Over een achtergrond heb ik nog niet nagedacht.
Ik geef hem of de naam Manda, of de naam Mandor Lachen Tips over kleurgebruik zijn zeer welkom. Ik wacht nog even met het toevoegen van evt. extra kleur als ik weet wat voor een achtergrond ik neem zodat het er wel bijpast.
Om obvious questions te voorkomen: Ik werk in Corel PSP X met een Wacom Bamboo Fun (Medium) tablet. Tijd die ik erin heb gestoken zou ik niet weten, aangezien ik het allereerste werkje bovenaan ergens vorig jaar heb gemaakt (met de muis).
Ik gebruik inderdaad een copyright, dit omdat iemand anders ooit met mijn vorige werkje ergens anders stond te pronken. Scheve mond

Mijn laatste update is hierzo:

Afbeelding

Tips en kritiek zijn zeer welkom

Doei, doei

Rinske

Re: [DIGI] W.I.P. Manda/Mandor, fantasiecreatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 08:25

Ieks die tanden Nagelbijten / Gniffelen . Hij is wel een beetje eng hoor Nagelbijten / Gniffelen .
Wel erg mooi gemaakt, vind zijn kleur echt prachtig Ja .

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 13:14

Haha, het was wel een beetje de bedoeling dat hij eng zou worden.. Haha!
Bedankt!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:54

Het is wel een griezel ja Nagelbijten / Gniffelen

Die oren naar achteren doen het hem, anders was het alleen een 'iets' met een enge rij tanden die heel gezellig stond te kijken *LOL* Nou is hij al een stuk vuiler.

Ben heel benieuwd hoe je hem verder gaat uitwerken Ja

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:58

Oehh.. Dat ziet er echt gaaf uit!! Bloos!

Ik ben benieuwd hoe de volgende update eruit gaat zien! Vingers aflikken

Serengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:14

Als je hem nu het hoofd geeft van je 1e schets, dan denk ik dat hij nog drijgender over komt.
De tanden komen me nu nog heel erg nep over, en als ik naar je 1e schets kijk dan is dat een écht boos gemeen vals 'paard'. De ringen om de oren vind ik persoonlijk ook nog 'nep' ze zijn minder echt dan de kleur vacht. Net of de ringen uit de fabriek zijn gekomen en van gaaf plastic gemaakt zijn en over de oren geschoven. Je bent wel super opweg en je hebt toch een mooie fantasie hoor!
Je schetsen vind ik echt prachtig!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 17:42

Bedankt voor de leuke reacties!
Serengo: Heel erg bedankt voor de tips!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik eerst gewoon een paard maakte, en er later iets als dit uitkwam, en het paard dus niet in 'de' pose staat.
Over die ringen heb je helemaal gelijk! Je verwoordt het ook nog eens leuk Huilen van het lachen

Ik heb inderdaad zitten stoeien met de tanden, ik kreeg ze met geen mogelijkheid goed Scheve mond Dit is tot nu toe het beste wat ik ervan kon maken..
Ik zal extra aandacht schenken aan de punten die je noemt de volgende keer ik eraan verderga, bedankt!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:46

hahaha ik vind hem wel heel gaaf worden zeg
petje af

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:35

Heel erg leuk bedacht! Haha!
Vind em ook erg mooi worden! Ben benieuwd naar her resultaat Haha!