Door de titel weet je al wat het onderwerp is van dit kleine maar hopelijk overtuigende stukje tekst. De reden waarom je nieuwsgierig word door de titel en het onderwerp is duidelijk. Het is een actueel onderwerp.
De eerste mensen beginnen tegen te sputteren, een actueel onderwerp? Discriminatie is verboden en uitgesloten. In de wet staat vastgesteld dat er niet gediscrimineerd mag worden. Waarom gebeurd het dan? Waarom zijn er mensen die boven de wet staan? Waarom zijn er mensen die zich beter voelen dan anderen. Waarom is er verschil?
Evolutie toont aan dat de verstandigste overleven, dus ontwikkel je je naar het klimaat en de omgeven. Hoe zou een verwende Nederlander het een week kunnen uithouden in het koude Siberië? Hoe kun je denken dat het uiterlijk mee telt, als het innerlijk bepaald hoe je bent? Hoe kun je denken dat intelligentie ook maar iets te maken heeft met kleur of sekse? Geen blonde, bruine of zwarte haar op mijn hoofd heeft iets te maken met mijn opleiding of mogelijk heden.
Laat je niet mee sleuren in alle discussies, houd je eigen mening vast. Blijf bij je eigen standpunt. Ik raad je aan om bij je eigen mening te blijven omdat ik denk dat die eerlijk is. Als je dit stukje tekst zo ver met me mee hebt gelezen durf je feiten onder ogen te komen. Het zijn mensen die bang zijn voor de werkelijkheid en de waarheid niet willen horen die het lastigst zijn. Open je ogen en zie wat er om je heen gebeurd. Het is goed om voor je mede mens op te komen.. Want het zijn dezelfde mensen als jij, ze willen steun en vrede. Als je het zo bekijkt zijn er toch nog weinig verschillen..
Kom maar op met het commentaar