1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

Brand maar los
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Lekker blijven oefenen hoor!
Tijgertje86 schreef:Volgens mij zijn een aantal foto's bij Huize Berg gemaakt of niet?
Wel fijn dat je eerste bruiloft zo geweldig is verlopen; dan heb je er een fijne herinnering aan en zul je de volgende keer ook wat meer durven. verography schreef:Dank jullie wel, [***] ik kijk zeer uit naar een uitgedbreide feedback. dat de kleuren wat grauw zijn klopt, vond ikzelf ook wel. (en de lap is net 6 maanden oud, moet die dan ook gekalibreerd worde?) Wat me wel opviel is dat de gedrukte foto's echt 10x zo veel mooier zijn dan de digitale versies. Daarbij moet wel rekening gehouden worden dat het weer niet ultiem was, we waren al blij dat het droog bleef. De dag zelf was dus ook grauw.

Ik was ook van mening dat het pas veel later hoefde te gebeuren. Ben benieuwd hoe jij de foto's dan ziet, en wij dan weer wanneer jij ze optimaal hebt gemaakt, Nouks. Kijken hoe groot dat verschil is. 
Nouks schreef:verography schreef:Dank jullie wel, nouks ik kijk zeer uit naar een uitgedbreide feedback. dat de kleuren wat grauw zijn klopt, vond ikzelf ook wel. (en de lap is net 6 maanden oud, moet die dan ook gekalibreerd worde?) Wat me wel opviel is dat de gedrukte foto's echt 10x zo veel mooier zijn dan de digitale versies. Daarbij moet wel rekening gehouden worden dat het weer niet ultiem was, we waren al blij dat het droog bleef. De dag zelf was dus ook grauw.
IEDERE monitor moet worden gekalibreerd, ook die van nieuwe laptops, oude laptops, oude monitors, nieuwe monitors... Echt, dan kun je zo veel meer op je scherm vertrouwen...
Heb je de foto's in RAW geschoten? In dat geval wil ik best 'ns voor je kijken wat ik ervan zou maken qua kleuren (monitor anderhalve week geleden nog gekalibreerd)?
Ik denk alleen dat je de foto's veel meer had kunnen laten sprankelen door wat meer aandacht te besteden aan je nabewerking.
) NotNice schreef:foto 3 vind ik super! zo mooi spontaan en allebei blij en mooi in beeld
oh, en ze zijn niet grauw, ze zijn bewolkt
en dat is beter dan stralend zonnig want dan is de hele witte jurk uitgebeten
je kan kleuren ophalen en bijwerken en de hele boel opleuken zo veel als je wilt maar het belangrijkste is dat het paar de dag een klein beetje opnieuw kan beleven dus dat het de sfeer van die dag uitstraalt. ik denk dat dat je erg goed gelukt is

heb je de opstelling ook zelf gedaan?Eline schreef:Voor een eerste keer: helemaal niet verkeerd.Ik denk alleen dat je de foto's veel meer had kunnen laten sprankelen door wat meer aandacht te besteden aan je nabewerking.
Zou ik eventueel een foto hier bewerkt in het topic mogen plaatsen om te laten zien wat ik bedoel?
En @ kimmie_girl: om je beeldshcerm te kalibreren heb je een stukje hardware nodig, een spyder bijvoorbeeld (google heeft meer info)
)