[FOTO] Special Moments Fotografie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suus___

[FOTO] Special Moments Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 16:21

Hallo mede-bokkers!
Ik had 2 weekjes geleden mijn allereerste shoot met een mens. Ik doe normaal enkel dieren, maar omdat een vriendin al een aantal keer had gevraagd of ik haar eens op de foto wilde zetten en het best leuk staat in mijn portofolio heb ik er een middagje voor uit getrokken.

Visagie heeft Mattanja zelf gedaan (behalve bij de 'snoepjes' outfit dat heb ik gedaan)

Helaas konden we door het slechte weer niet naar buiten en was ik genoodzaakt het in mijn kamer te doen, helaas zijn hier door soms wat storende elementen te vinden.

Op de foto's berust copiright, dus niet kopieren!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

Ik wil écht heel graag kritiek op mijn foto's (zowel positief als opbouwend negatief is zeer welkom)
Ik wil graag leren en ben daar dus erg blij mee.

Anoniem

Re: [FOTO] Special Moments Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 09:58

Wat me opvalt aan foto 2 en 6 is dat er geen 'zwart' in zit. Zwart tussen aanhalingstekens omdagt ik me bewust ben van de bewerking en wat voor gevolgen dat heeft voor het zwart. Maar toch: de donkere partijen worden te licht en daardoor wordt het wat vlak. Foto 2 vind ik een heerlijk spontane foto, maar dat de donkere partijen ontbreken, stoort me echt.

Aan nummers 3, 4 en 5 valt me op dat de witbalans niet echt consistent is, terwijl het me lijkt dat deze in een serie met dezelfde lichtomstandigheden zijn gemaakt. Foto 3 'klopt' qua balans het meest, hoewel iets meer warmte (tussen 3 en 4 in) misschien nog mooier zou zijn. Foto 5 is echt te heftig.

In foto 7 heeft ze een errrug rood hoofd. Gezien de rest van de foto's kan ik me niet voorstellen dat ze van zichzelf zo'n rood hoofd heeft, dus opnieuw: witbalans?

Foto 9: foto's van model op rug liggend zijn maar zelden echt charmant... Het lijkt misschien leuk, maar het is heel moeilijk je model dan toch een beetje charmant op de foto te krijgen zonder dat de borst vrijwel in één lijn over lijkt te gaan in kin. Hoofd iets meer opgeheven en iets gedraaid zou dit denk ik kunnen tegengaan. Goed opletten of je model er wel mooi op komt Knipoog

Dan foto 8, 10 en 11: stuk voor stuk spontane foto's, leuk idee, ga zo maar door. Maar de scherpte licht verkeerd. Ik kan me voorstllen dat je in foto 10 bewust het snoep scherp zou willen hebben gehad, maar hier is haar arm (de armbandjes) scherp. Niet het meest veelzeggende gedeelte van de foto Knipoog

Op foto 11 lijkt het me voornamelijk gaan om haar blik, maar hier zijn haar oorbellen/kettingen ongeveer scherp. Goed opletten dat je in zo'n foto de scherpte op de ogen legt. Daarnaast vind ik hem aan de onderkant wat te krap gekaderd: van haar handen en het snoep blijft eigenlijk niets over.

Foto 8 tenslotte is scherp op het bed/de jurk, terwijl haar gezicht me ook hier belangrijker lijkt.

Op foto 6 vind ik de achtergrond wat storend, en dan voornamelijk de punt van de kast links van haar hoofd. De kast lijkt bijna over te gaan in haar hoofd, lijkt me niet de bedoeling.

Verder: leuke, spontane serie! Composities zijn bijna overal goed. Leuk en spontaan model. Voornaamste punten om aan te werken zijn je scherpte en de witbalans.

Hoop dat je er wat mee kunt. Succes er nog mee! Lachen

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 13:24

Wauw bedankt voor je vreselijk duidelijke en informatieve feedback!
Ik heb sommige foto's zoals 5 inderdaad wat overbewerkt, dit wel expres omdat het model en ik het beide wel erg leuk vonden.
Foto 2 is inderdaad niet zo mooi geworden, hoewel hij op de PC veel beter is ik denk dus dat het door het uploaden gekomen is.

Met de andere commentaren ben ik het eens, ik ben nog erg aan het oefenen en heb hier dus erg veel aan!
Super bedankt!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 18:00

Iemand anders nog?

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:07

4,5,6,7,11 super foto`s De laatste vind ik echt geweldig, het kan zo naar een leuk tijdschrift super!!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 18:10

knolle_krack schreef:
4,5,6,7,11 super foto`s De laatste vind ik echt geweldig, het kan zo naar een leuk tijdschrift super!!

Hihi, dat hebben er inderdaad al meer gezegd van die laatste foto. Zou wel geweldig zijn Haha!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:11

ben het er wel mee eens, mits de scherpte goed was geweest. Vind dat erg jammer, het idee is echt geweldig.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 10:06

secricible schreef:
ben het er wel mee eens, mits de scherpte goed was geweest. Vind dat erg jammer, het idee is echt geweldig.

Bedoel je de onscherpte van de snoepjes?
Dit was wel bewust namelijk Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:45

Suzan_kalim schreef:
secricible schreef:

Bedoel je de onscherpte van de snoepjes?
Dit was wel bewust namelijk Bloos

Maar ik neem niet aan dat je bewust op de oorbellen/kettingen scherp hebt gesteld? Knipoog

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 11:02

Nouks schreef:
Maar ik neem niet aan dat je bewust op de oorbellen/kettingen scherp hebt gesteld? Knipoog

Nee dat inderdaad niet Bloos

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 17:48

Nog iemand anders?