[FOTO] Zelfportret.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_

[FOTO] Zelfportret.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 16:38

Een middagje verveling, digitaal cameraatje en een simpel bewerkingsprogramma en ik vond het resultaat eigenlijk toch best leuk. In ieder geval leuk genoeg om er commentaar op te willen. Ik had bij het maken van de foto niks speciaals in gedachten, zat simpelweg wat te klooien met het toestelletje wat ik heb en toen ik toch bezig was heb ik er gelijk maar wat dingen op uitgeprobeerd in Photofiltre. Als ik er wat langer naar kijk vind ik het linker gedeelte te licht, groot/leeg en valt er rechts te veel weg in het zwart. Ik kijk er dus zelf maar niet te lang naar, en dan vind ik het zelf wel een fijn foto'tje. Haha! Nu jullie!

Afbeelding

denice

Re: [FOTO] Zelfportret.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:41

Leuke foto! Mooi gemaakt maar opzich zie je wel dat je hem zelf gemaakt hebt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:44

ik vind hem mooi,Mooi lichtinval.. maar ietswat korrelig.. maar dat kan mss ook aan het oploaden liggen..

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 17:25

Het korrelige ligt niet aan het uploaden denk ik, ik heb hem eenmaal verscherpt en ik denk dat het daardoor zo is geworden. Maargoed, vond het zelf wel wat hebben. Ja

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:39

leuk gedaan! En mooi! Alleen vindt ik het gedeelte onder de oog niet kloppen kwa lichtinval (heb er zelf niet veel verstand van maar dat is gewoon iets wat me opviel...)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 17:53

Welk oog? Het linker? Hmm als ik er lang genoeg naar kijk heb ik ook het gevoel dat er iets niet klopt. Zou alleen niet weten of dat iets bewerkts is of niet, zo geweldig ben ik niet met die programma's, ben alleen bezig geweest met verscherpen, zwart-wit, contrast etc. Ik heb wel wat kringen onder mijn ogen, misschien dat je dat ziet?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:56

ik zal je foto even opslaan en proberen een lijntje te maken zodat je het kan zien wat ik bedoel...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:11

Het licht contrast klopt volgens mij niet.. Je ziet een inham.. Nogmaals ik heb er niet veel verstand van maar viel me gewoon op...
Ik weet niet of de foto nu heel groot is hoor Clown

Afbeelding

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 21:10

Oh hee; nu ik dat weet zie ik het ook ja! En zo'n zelfde plek op de neus. Hmm, vreemd, eens even vergelijken met het origineel. Nagelbijten / Gniffelen

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:28

Het korrelige was ook het eerste wat mij opviel, vind het wel storend..

Verder vind ik hem leuk Lachen maar doordat je de foto van onderen hebt gemaakt is de vorm van je gezicht wel een beetje raar geworden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:06

Jodie_ schreef:
Oh hee; nu ik dat weet zie ik het ook ja! En zo'n zelfde plek op de neus. Hmm, vreemd, eens even vergelijken met het origineel. Nagelbijten / Gniffelen

Lijkt me dat het in de zwartwitomzetting mis is gegaan, Eén kleurkanaal lichter dan t andere (lijkt me geel/rood).

Verder over 't korrelige: méér korrel in dit soort foto's! Knipoog

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 16:40

Haha, wat een vakjargon zeg Nagelbijten / Gniffelen Heb er niet zoveel verstand van, maar ik heb hem vergeleken met het origineel en daar is de lichtval net zo. Er zal wel iets in mijn licht hebben gehangen ofzo.