Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Rainie schreef:Doen, gewoon tekenen.
Je vindt je eigen stijl wel.
en dat heb ik dus niet
bij mij word altijd (Als ik bijv een paard teken) het hoofd veels te groot in verhouding met het lichaam enzo
En schaduwen enzo kan ik ook niet
Lafayette schreef:En ik wil met potlood beginnen welke potloden zijn aan te bevelen heb je nodig hardheid ?
Sodeletuut schreef:Het zou wel moeten kunnen, alleen je moet toch wel een beetje inzicht hebben voor verhoudingen enzoen dat heb ik dus niet
bij mij word altijd (Als ik bijv een paard teken) het hoofd veels te groot in verhouding met het lichaam enzo
En schaduwen enzo kan ik ook niet

Ciinderella schreef:Daarnaast zou ik niet beginnen van een foto af, probeer eerst eens een normaal paard te tekenen, het gehele lichaam met hoofd, waarneer dit goed lukt kun je overgaan naar een hoofd, als alle verhoudingen goed liggen kun je schaduuwwerken erin brengen en details. Van een foto aftekenen brengt vaak frustratie mee en daardoor maak je vaak tekeningen niet meer af, je hoopt op een resultaat die je vaak niet goed berijkt, als je het voorbeeld in je eigen hoofd neemt kun je nog eens veranderen van gedachten, snap je
Lafayette schreef:en wat is het makkelijkst om mee te beginnen een standfoto heel paard voorkant of zijkant, voorkant hoofd, zijkant hoofd
Lafayette schreef:niemand ? want ik wou eigenlijk nu beginnen met een foto uiit zoeken
Nerwen schreef:Lafayette schreef:niemand ? want ik wou eigenlijk nu beginnen met een foto uiit zoeken
Joh, je moet niet zo nadenken, maar gewoon doen.
Als je een foto hebt gevonden die je leuk vindt, probeer dat dan gewoon na te tekenen. Als het niet lukt probeer je het overnieuw of je stopt of je zoekt een andere foto.
Ben benieuwd wat je er van vind
.