Zelf boek in elkaar zetten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ikkuh15

Zelf boek in elkaar zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 11:48

Hallo,

Ik ben voor school bezig met een opdracht om een verwerkingsboek te maken. Hierin komt mijn ontwikkeling van het afgelopen jaar te staan. Ik maak het in Word A4 liggend. Ik wil hier echter iets leuks mee doen. Het gewoon laten afdrukken bij de drukker is dus niets voor mij. Ik had ook al bijvoorbeeld bij de Hema gekeken om je eigen fotoalbum te laten afdrukken ik zit echter met te veel pagina's wat dus erg duur wordt.

Na youtube te hebben doorgespit wil ik graag de omslag zelf maken met een hard cover. Dit is ook het probleem niet, echter bindt bijna iedereen de pagina's in. Dit gaat bij mij niet omdat ik het dubbelzijdig laat afdrukken en het dus niet dubbel kan vouwen.
Het moet dus ingelijmd worden. Maar hoe gaat dit in zijn werk? Kan ik het boekwerk tussen twee plankjes zetten lijm erop en daar linnen op bevestigen? En hoe bevestig ik het dan stevig op de hard cover?

Alvast bedankt voor het meedenken!

8nnemiek

Re: Zelf boek in elkaar zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:36

Waarom kun je het niet vouwen als je het dubbelzijdig laat afdrukken? Als je alles op A3 laat afdrukken dan kun je ze gewoon vouwen, en dan vaststikken en zo inbinden Lachen Dat is ook makkelijker als je foto's wil laten doorlopen van de ene naar de andere pagina.

Over inlijmen weet ik niet zo veel. Ik heb het wel eens gezien, maar zou niet kunnen vertellen hoe dat precies moet.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:37

Maar met A3 kan je geen liggend A4 boek maken toch?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:40

Alleen als je hem van boven laat openklappen idd.
Wil je hem links of rechts laten openklappen, dan zou je A2 papier moeten nemen, laten drukken, vouwen en daarna twee zijdes doorsnijden. Dan heb je als ik t goed heb 4 A4 vellen per A2 vel, en dus 8 pagina's per A2 vel.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:51

hmm de laatste keer dat ik dat deed heb ik al mijn printjes in een trilmachine gegooid, klem eromheen, lijm op de kanten, gaas erover heen, na het drogen nog meer lijm om een stevig laagje te maken, tussendoor kaft gemaakt en daarna de kaft erop geplakt. werkt prima!

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:34

BrittKitt schreef:
Maar met A3 kan je geen liggend A4 boek maken toch?

Nee dat klopt, maar met 'n groter formaat dan A3 is dat wel mogelijk.

Verder is er 'n freeware software waarmee je zelf 'n boek kan maken/laten drukken (wel tegen betaling). Ik zal dit eens even opzoeken!

Edit; heb het nog niet kunnen vinden. Zal als ik op mijn eigen laptop ben in mijn favorietenlijst gaan kijken en dan meld ik mij hier weer!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 12:11

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Silverstorm hoe dik was je boekwerk ongeveer? Ik zit ongeveer aan de 100 a4 blaadjes. Zal dat dan op jouw manier ook gewoon lukken?