[TEK]Nieuwsgierige pony, afgerond!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[TEK]Nieuwsgierige pony, afgerond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 16:12

Het was een hele klus, deze keer vele soorten bruin gebruikt, en ik heb het niet bij één enkele kleur gehouden!

Afbeelding
Afbeelding << IMZOOMING NEUS
Afbeelding << OOG.... hoe kan ik die ooit nog verbeteren?

Anoniem

Re: [TEK]Nieuwsgierige pony, afgerond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 16:16

Leuke tekening, alleen 't lijkt of hij maar 1 oor heeft Clown

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 17:01

Roxannev schreef:
Leuke tekening, alleen 't lijkt of hij maar 1 oor heeft Clown

Zo was hij ook op het voorbeeld..... misschien naar achteren geslagen? (ka'n 'm wel bijtekenen, hoor! Haha!)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 18:35

Vind de afgewerkte versie tov de schets al een stuk verbeterd. Het ziet er netjes uit. Verhoudingen zijn behoorlijk kloppend!

Enige duidelijke opmerking is het oog. Een oog heeft een pupil, die zie ik niet terug in jouw tekening. Daarboven bevind zich meestal een streepje reflectie, wat bij jou nu een rondje met een dikke lijn eromheen is geworden. De pupil hoort een met de bolling van het oog meegaande ovaal worden zegmaar. Dan ziet het er al een stuk levendiger uit.

Verder wil ik je als tip meegeven dat je niet teveel in vlakken werkt en kleurt. Een schaduw heeft namelijk ook een halfschaduw. Het loopt netjes over naar lichtere delen van de vacht. Bij jou zie ik enkel een donkergrijs vlak dat abrupt overgaat naar de vachtkleur. Het zou iets meer 'uitgesmeerd' mogen worden. Dan oogt het geheel meer in harmonie en is het netter.

En ja, ik zou er nog een stukje van het andere oor bijtekenen. Al is het alleen maar voor het effect.

Verder netjes gedaan. Ben niet zo'n fan van kleurpotlood om mee in te kleuren, maar da's ieders zn eigen keus. Lachen

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 18:38

Nu Mijnheer Pastoor nog! Lovers Peer is zo wel een beetje alleen.

Hij is erg leuk geworden naar aanleiding van de eerste opzet. Ja Het neusje en de schaduw op het hek vind ik netjes gedaan. Een oortje erbij lijkt me een goede aanvulling trouwens. Lachen

Voor wat het oogje betreft sluit ik me aan bij Smeetjoew. Je zou het oog nog wat kunnen verbeteren door er nog een suggestie van een pupil in te tekenen. Als je naar een paardenoog kijkt zie je dat het net als een mensenoog een pupil heeft, de iris is vaak heel donkerbruin (en het oogwit zie je normaal niet). Daardoor wordt het misschien wat levendiger. Lachen
Je zou de glansvlek anders kunnen proberen te maken door het niet eerst te omlijnen, maar om bij het inkleuren van het oog gewoon een stukje op te laten. Maar aan de andere kant horen die lijntjes en vlakken wel bij jouw eigen stijl. Ja

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 18:43

Kijk, ik heb er een soort raar voorbeeld van gemaakt. - Nogal lastig met de muis een beetje een fatsoenlijk oog te maken. Het lijkt er een beeeeetje op. Het gaat om het idee. Voor het goede zou de oogkleur zelf nog wat donkerder mogen zijn. En de reflectie iets kleiner, maarja.

Afbeelding

Kijk maar of je er wat aan hebt.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 18:45

Ik ga mee met het andere commentaar, maar ik vind dat je wel vooruit gaat. De verhoudingen gaan je steeds beter af, nu je schaduwen en details nog. Komt wel goed met jou. Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 19:27

Ben alweer bezig met een opdracht van iemand anders, ik moet namelijk een klein hondje natekenen van een foto! (aaaaahh! LANGE-HAREN-VACHT!!!! Boos! ) Maar bedankt voor het commentaar, ik zal er zeker iets mee doen, zoals dat oog (was hier ook niet erg blij mee, maar nu zie ik hoe het moet! Bedankt, smeetjoew!)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 15:22

En hier is dan de uiteindelijke tekening, met de verbeteringen die jullie hebben aangegeven!

Inderdaad zeg, het wordt zo mooier, vooral het oog! Oor ziet wel niet uit maargoed................

Afbeelding

Afbeelding