[TEK] Eerste poging tot tekenen Mistria

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Claudienee

[TEK] Eerste poging tot tekenen Mistria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 20:54

Uit verveling heb ik vandaag mn schetsblok maar weer eens gepakt, de creatieve kant van me kwam bovendrijven Clown
Heb geprobeerd Mistria na te tekenen, ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Heb de tekening met mijn telefoon gefotografeerd, aangezien onze scanner dood is Verdrietig vandaar de nogal slechte kwaliteit..

Afbeelding

Hij is dus nagetekend van deze foto;
Afbeelding

Heb het maar een stukje gedaan, om mee te beginnen. Het leek me beter om mezelf er ook niet bij te tekenen, ben nogal slecht in het tekenen van mensen, dan kloppen de verhoudingen meestal jammer genoeg niet!

Berichtjes, Tips, Alles is welkom!
Doei!

Ilsemarie

Re: [TEK] Eerste poging tot tekenen Mistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:57

De oren mogen wat groter en probeer jou 'hoofd' nog te vervangen door een stuk hals. En dan vind het er hartstikke leuk uitzien Ja

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 21:07

Dankje Lachen
Ja kon niet zo goed inschatten hoe groot dr hals ongeveer was, heb een uitgeprinte foto die niet zo duidelijk is, waar dus ook de oortjes niet zo ver op staan als op de oorspronkelijke foto dus dat was een beetje geimproviseerd Knipoog
Maar ze mogen idd wel wat groter..

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 08:40

Vaker die creatieve kant boven laten komen hoor Ja
Jammer dat de foto wazig is, kan het niet heel goed zien nu, maar wat ik kan zien ziet er al netjes uit Ja
Halster is nog heel erg plat doordat het enkel uit lijnen bestaat, in het hoofd heb je al wat meer met licht/ donker accenten gewerkt.
Halsje klopt nog niet helemaal, verhoudingen in het hoofd ook niet, maar het ziet er al veelbelovend uit Ja

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:13

Ik ga mee met Fnanne. Probeer iets meer diepte in je tekening te krijgen, verhoudingen kloppen wel maar naar mijn idee ook maar nèt, probeer daar dus ook nog een klein beetje aan te werken. Lekker door blijven tekenen en ook zeker hier blijven posten. En je scanner laten maken. Haha!

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 16:51

Dank Lachen
Ik heb bij het halster bij de neus al wat schaduwlijntjes maar die ben ik eigenlijk vergeten om bij de rest van het halster dit ook te doen..
Ik ga proberen om de nek idd wat breder te maken, en ik vind t heel moeilijk om verhoudingen te laten kloppen dus vond dat t best aardig gelukt was Knipoog
Ik zal het wat bijschaven allemaal en hem dan op school scannen, dan is het veel duidelijker Lachen

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:11

ziet er al heel aardig uit Ja
maar inderdaad de verhoudingen kloppen nèt niet en dat is jammer. De wang en de neus komen heel massaal naar voren, waardoor de hals wat ielig lijkt, en inderdaad de oortjes mogen wat groter Nagelbijten / Gniffelen

ik had eigenlijk het meisje erbij getekend, is leuk om kado te doen dan Nagelbijten / Gniffelen maar weet niet of het in opdracht is en of dan gevraagd is zonder meisje.

maar is een mooi portret Ja

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 08:29

Klopt, de verhoudingen kloppen nét niet.
Nadeel ook dat ik hem van een foto na heb getekend, dat was niet zon beste kwaliteit en de oortjes stonden er net een stukje minder ver op dan op de originele foto.
Het meisje ben ik zelf, maar aangezien ik met verhoudingen nou niet echt de beste ben, is het bij personen natekenen helemaal om te janken Nagelbijten / Gniffelen