[FOTO] Open Podium.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Open Podium.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 15:13

Donderdagavond was er bij ons op school Open Podium en aangezien ik er toch was, heb ik meteen maar wat foto's gemaakt.
Helaas waren de omstandigheden niet erg geweldig Lachen. Het licht was erg wisselend en raar en er was veel rook door de rookmachine. Ook zat er vanwege een paar dansgroepen, een stuk ruimte tussen het podium en waar wij mochten komen. Scheve mond

De foto's zijn gemaakt met de Canon EOS 350d met de tamron 55-200 F4-5.6 lens en ISO op 1600 (vanwege het weinig licht).
Copyright stoort helaas wat, maar door luiheid heb ik deze (nog) niet aangepast.
Ook zit er helaas wat ruis op de foto's, door de hoge ISO.

Het was voor mij de eerste keer om zoiets te fotograferen en heb het met veel plezier gedaan Lachen
Commentaar is natuurlijk van harte welkom,

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Romyv

Re: [FOTO] Open Podium.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:11

Ik had mn ISO gewoon op 200 gezet en ze dna iets opgelicht met photoshop want het korrelige verpest echt de foto's!

Wat waren je shutter, focuslengte en diafragma?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:15

Sluitertijd zat tussen de 1/80 en de 1/160.
Diafragma bijna overal 5,6 omdat ik volledig moest inzoomen (dus 200mm,)

Bij een lager ISO werden de foto's erg onduidelijk, dus dat was in photoshop waarschijnlijk niet genoeg recht te trekken Nagelbijten / Gniffelen

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:17

je zou je een F4,8 ofzo kunnen nemen, dan pakt ti wat meer licht..

En helemaal ideaal is eigelijk als je ene xtra flitser er hebt en dan met een shutter van 1/8, zo heb je heeel veel achtergrond licht en sfeer terwijl het onderwerp scherp is.. maar dan moet je toch wel ongeveer een meter of 10 ervan af kunnen staan..

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:19

Ik vind de ruis helemáál niet storend eigenlijk. Je hebt mooie blikken te pakken gekregen, well done voor zo'n eerste keer! Hyper!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:04

Alleen op de 2e foto vind ik de ruis storen. Op de andere foto's geeft het wel wat sfeer! Je hebt inderdaad mooie momenten erop weten te krijgen. Foto 1 en 3 zou je links nog iets kunnen croppen, zodat het snoer links eraf is. Voor de rest prima gedaan vind ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:58

Ik vind de ruis binnen de foto's niet storend, juist omdat het ook de rook uit de rookmachines benadrukt. Voor binnenfotografie heb je het goed gedaan Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:15

Romyv schreef:
je zou je een F4,8 ofzo kunnen nemen, dan pakt ti wat meer licht..

En helemaal ideaal is eigelijk als je ene xtra flitser er hebt en dan met een shutter van 1/8, zo heb je heeel veel achtergrond licht en sfeer terwijl het onderwerp scherp is.. maar dan moet je toch wel ongeveer een meter of 10 ervan af kunnen staan..

Een externe flitser heb ik helaas niet. Met de gewone flitser was het geen doen.
Door de hoeveelheid rook kwam er een rare waas over de foto's heen.. Scheve mond.

Many, croppen is idd nog wel een goed idee! Haha!

Thnx iedereen Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:42

Ik vind de ruis ook niet storen hoor! Natuurlijk was het beter zonder geweest, maar nu het er toch is het in ieder geval niet storend. Blikken vind ik prachtig; je hebt de juiste momenten te pakken. Voor een eerste keer goed geslaagd hoor! OK dan!

JeltjeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:10

Haha Ier!
Die 2e foto dat is Tjardo, jongen uit mijn klas Tong uitsteken.
Ik vind de foto's wel goed gelukt hoor! Pling