[VER] Kort verhaal.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[VER] Kort verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:15

Ik begin te merken dat mijn handen koud worden. Ik trek de mouwen van mijn vestje eroverheen en fiets door. Het was de bedoeling om na te kunnen denken, mijn hoofd leeg te krijgen, maar dat wil niet lukken.
Het moment dat je beste vriendin zegt ‘tussen ons zal nooit een jongen inkomen, daar is onze vriendschap te sterk voor’ hebben alle beste vriendinnen in hun hoofd gegrift staan. Maar toch is het gebeurd. Het sloop er gewoon in, ongemerkt. Ik had helemaal niet door dat het aan het gebeuren was. Maar nu wil ze me niet meer zien.
Het begint te miezeren en ik voel de tranen opkomen in mijn ogen.

Ik heb haar jaren geleden leren kennen op school. We kregen ruzie en ze gooide een flesje naar me toe, waardoor ik kletsnat werd. Ik gooide mijn boterhammen terug, met als gevolg dat er een boterham met salami tegen haar voorhoofd plakte. Als straf moesten we samen een week lang nablijven. Ze bleek de ergste niet te zijn, en na een paar dagen hadden we het best gezellig samen.
We begonnen na school af te spreken en zagen elkaar bijna dagelijks. We hadden dezelfde passie, voetbal. Ik stopte bij mijn team en stapte over naar dat van haar. Samen oefende we voor uren, wat bij wedstrijden duidelijk te merken was. Ik vulde haar aan en zij mij. Niet alleen met voetbal, altijd. Ik ben slecht in confrontaties, daar heeft ze me erg bij geholpen door bij kleine dingetjes een grote mond te geven vanuit een standpunt dat totaal niet klopte. Ik durfde dankzij haar mijn mond te openen, er te zijn, van me te laten horen.
Zij was slecht in nadenken voor ze iets zei, wat met door bij iedere flap-uit-opmerking een tik te geven al snel verbeterde.
We deden alles samen. Ik hoorde bij haar thuis bij het meubilair, zij was bij mij kind aan huis. We gingen samen winkelen, samen werken, samen uit, samen naar de bioscoop, samen leren.. Noem maar iets en wij hebben het gedaan.
Vorig jaar zijn we samen gaan backpacken door Turkije. En zijn we samen naar Frankrijk geweest, op voetbalkamp.

Het backpacken was echt geweldig. We zijn overal geweest. Of nou ja, bijna overal. We hebben de beginselen van de taal geleerd, we zijn in moskees geweest, we hebben een waterpijp gerookt. We hebben met onze enorme rugtassen aan het strand gelegen, met onze voeten in het water. We hebben in de smerigste hotels geslapen en de raarste dingen gegeten. De omstandigheden waren bagger, maar we waren samen op avontuur, en dat maakte het zo geweldig. We beleefden het samen en gingen er samen voor.
Ook het voetbalkamp beviel goed. We zijn twee weken in Frankrijk geweest, waar we dag in dag uit alleen bezig waren met voetbal. We hebben getraind tot we erbij neervielen. Onze trainer vond ons een mooi koppel en heeft ons samenspel erg vooruit geholpen. We werden daar ook gezien als duo, wat niets bijzonders meer is.
Maar toen we terugkwamen van voetbalkamp veranderde er iets. Ik werd verliefd.
Normaal zou je dat zien als iets positiefs, in mijn geval niet. 9 Maanden lang is het ‘goed’ gedaan. Nu ben ik mijn beste vriendin kwijt en zit mijn vriend bij een ander meisje.
Ik leerde hem kennen bij de videotheek. Hij was nieuw, was pas hier komen wonen en werkte er net. We raakten aan de praat en hielden niet meer op. Na sluitingstijd zijn we ergens wat gaan drinken, om verder te praten.
Je kent het type wel. Spontaan, veel te vertellen, lang, brede schouders, felle ogen die door je heen kijken. Ik viel als een blok voor hem. Hij voetbalde ook, zat bij een andere club dan ik. Hij was op reis geweest. Dubai, Zweden, Groenland, Portugal, Peru. Hij had het allemaal gezien. Hij was 5 jaar ouder dan ik. Had rijke ouders die niet veel thuis waren. Om bezig te blijven en mensen te leren kennen had hij maar een baantje genomen bij de videotheek.
We zijn naar een kroeg gegaan, waar we in een hoekje zijn gaan zitten om verder te praten. Hij vertelde over zijn school, zijn opleiding, zijn reizen, zijn ouders, zijn passies. Hij interesseerde me van het begin tot het eind. Hij wist wat hij wilde, was bezig geweest met lijstjes afwerken.
Had op het moment geen vriendin, omdat ze verliefd was geworden op zijn beste vriend. Toen hij dat vertelde zag ik hem even slikken, wat me een portie medelijden liet voelen.
Een paar uur later heeft hij me thuis afgezet en heeft hij afscheid genomen met een kus op mijn wang. In bed liggend besef ik pas dat ik op een roze wolkje aan het springen ben.
Ik zag hem regelmatig in de videotheek en sprak daarnaast bijna dagelijks met hem af. Mijn beste vriendin leek blij voor me te zijn, springt net zo hard mee als ik aan het springen ben. We praten urenlang over hem en als ik niet beter zou weten zou ik bijna denken dat ze ook verliefd op hem is. Zij heeft al een paar jaar een vriend, waarmee het goed gaat. Ze zien elkaar weinig, maar er zijn nooit problemen en ik kan ook goed met hem opschieten.
Dadelijk hebben we allebei een relatie en kunnen we rustig aan volwassen worden en aan huisje-boompje-beestje gaan denken. Ik zie ons al samen zwanger zijn, maar grinnikend wuif ik die gedachte weg.
Op een gegeven moment zag ik hem wel erg veel en hebben we een pauze genomen. In die periode zag ik mijn beste vriendin veel meer en merkte ik dat ik de tijd met haar miste. Aan de andere kant miste ik hem in die periode heel erg. Na een week ben ik naar hem toe gegaan en is er eigenlijk een relatie van gekomen.
Op dat moment werd hij erg bezitterig. Ik mocht niet uit zonder hem, werd overal op gecontroleerd en mijn beste vriendin vertrouwde hij ook niet.
Door hem ben ik me af gaan zetten. Van mijn beste vriendin, van mijn ouders, van mijn school. Hij besloot wat wel en niet leuk was, wat we gingen doen, wat ik mocht gaan doen. Met iedereen kreeg ik ruzie. Mijn beste vriendin waarschuwde me voor hem. Hij zou niet goed voor me zijn. Ik heb haar rustig uitgelegd dat ze het verkeerd ziet, dat ze niet alles hoort wat er in mijn relatie gebeurd. Dat hij heel lief en zorgzaam is. Dat hij door het leeftijdsverschil waarschijnlijk ook weet wat er goed en niet goed voor me is. Ze haalde haar schouders op en vertelde me dat ze achter me stond, ook al was ze het er niet mee eens.
Sindsdien ging het bergafwaarts, kon ik haar niet meer in mijn buurt hebben, wilde ik haar en hem niet samen hebben. Ik vertrouwde hem niet meer, begon hem te controleren zoals hij dat bij mij deed. Ik denk dat dat mijn fout is geweest. Ik heb hem verstikt, teveel vast gebonden. Verder kan ik niets bedenken. Misschien heb ik me teveel opgedrongen bij zijn omgeving, en vond hij dat niet prettig.
Met mijn beste vriendin heb ik op het moment knallende ruzie. Ze vroeg zich af of nog een break misschien slim zou zijn voor hem en mij. Toen knapte er iets. Ik heb tegen haar geschreeuwd, lelijke dingen gezegd. Haar gevraagd waar ze zich mee bemoeide, of ze zich niet meer in haar vriend kon interesseren in plaats van in mij en mijn vriend. Op dat moment was ik het zo ontzettend beu. Ik heb haar huilend verteld dat ze op kon rotten als ze hem niet mocht. Hij was mijn grote liefde en zou er voor altijd zijn.
Huilend ben ik naar hem toe gegaan en heb ik uitgelegd wat er is gebeurd. Ik heb hem verteld dat hij het is voor mij en dat ik hem nooit meer kwijt wil. Waarom weet ik niet, maar dat was niet wat hij wilde. Hij zei dat dit heel ongelegen kwam.
Ik hoorde geluiden komen uit de slaapkamer van zijn ouders, maar wist dat hij alleen thuis was aangezien zijn ouders in Kenia zaten. Vol verwachting liep ik naar de deur toe en trok deze open. Ik zag zijn ex in het bed liggen. Ze trok snel de dekens over zich heen en keek me geschrokken aan. Woedend draaide ik me om en keek hem aan. Terwijl hij naar me toe liep en de deur dicht trok vroeg hij me het huis te verlaten en niet meer terug te komen. Het zou niet gaan werken tussen ons.

Nu fiets ik een beetje naar overal en nergens, ik heb immers geen plek meer om naartoe te gaan. Ik ben alles kwijt. Hem, haar.. In mijn team hoef ik niet meer aan te komen en mijn oude, vage vrienden zullen geen behoefte hebben aan een hoopje ellende dat aan komt kloppen. Ik heb het verprutst, verpest. En nu ben ik alleen. Zij gaat verder zonder mij, hij is terug bij zijn ex. En ik ben alleen.
Laatst bijgewerkt door Mireille op 02-04-08 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag

Mizsz_Kitty

Re: Kort verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:22

laura, je schrijft weer super hoor!!

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:22

Weer zo'n lekker weg te lezen verhaal van je!
Vind boeiend om te lezen.
Komt er nog een vervolg?

Mireille

Re: [VER] Kort verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:24

Moderatoropmerking:
Vergeet je [TAG] niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:24

Neuh denk het niet Haha!
Dit is mijn eerste verhaal dat verzonnen is, vorige is uit eigen ervaring voort gekomen.
Vind dit een stuk moeilijk aangezien ik hiervoor inspiratie moet hebben ROFL
Maar wie weet. Misschien ben ik vandaag/deze week wel heel creatief Huilen van het lachen

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:29

Knap geschreven! Heel erg boeiend, echt zo'n verhaal dat wanneer je de eerst zin hebt gelezen, je de rest ook in 1 keer moet weten Lachen

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:29

Petje af Lau, je schrijft echt heel fijn, makkelijk te lezen & blijft boeiend Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:11

Thanks Haha!

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:33

geweldig mooi stukje, vlot geschreven als je begint met lezen moet je door lezen.
ga zo door en post snel weer een leuk verhaal

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:40

super! we want more Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:11

crystal schreef:
ga zo door en post snel weer een leuk verhaal

Ik zal m'n best doen Knipoog
bedankt voor de leuke berichtjes!

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:17

Gaaf Haha! mooi geschreven Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 06:19

Thanks Lachen

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:29

Weer super Lauss! JE schrijft echt geweldige verhalen!