Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dat is verder ook niet belangrijk want er zullen vast mensen zijn die zich er wel in kunnen vinden.
Heel veel mensen zeggen juist dat er wel verhaal in zit/boodschap
).
Aline_17 schreef:Bedankt voor je reactie! Je bent de eerste met negatieve FeedbackHeel veel mensen zeggen juist dat er wel verhaal in zit/boodschap
![]()
Beetje jammer dat je zo hard zegt dat je een 'hekel' hebt aan het geloof........

)
) komt het hier op neer: je bent veilig bij God. Maar er is nog veel meer over te zeggen vind ik
Dus er kan meer variatie in. Ook vind ik het apart dat het eerste stukje 5 regels heeft, de rest 4. En het is wel in bijbel-taal geschreven wat ik zelf niet heel geweldig vind. 'Behoeden' en 'ontfermen' bijvoorbeeld wordt niet veel gebruikt (alleen in de bijbel). Ik denk dat je een groter publiek aanspreekt door het wat makkelijker te schrijven.
leuk dat je het in de kerk mag lezen!
Yvonnelind schreef:Ook ik vind dat je in elk couplet steeds hetzelfde zegt in iets andere bewoordingen, ik mis de passie in het gedicht, het ovetruigt niet echt.
Nu begrijp ik wel dat dat ook heel moeilijk is hoor, om dat in een gedicht te kunnen leggen!
Over de inhoud ga ik niet discuseren (heb mijn eigen visie op het geloof, en die is anders dan de jouwe), je moet schrijven over hoe het voor jou is, anderen zijn in dit soort gedichten niet belangrijk; jij bet de dichteres en je kunt het mooi vinden en je zelf identificeren met de inhoud of juist niet. Dat geldt voor elk gedicht. Ik kan het niet met de inhoud eens zijn, maar het toch een knap gedicht vinden, omdat de taal zo goed en creatief is gebruikt. Dat vind ik bij dit gedicht nog een beetje te weinig. Misschien kan je er nog wat aan doen (voor je gevoel wat meer overdrijven zeg maar, over wat God dan voor jou is). Succes ermee.
Het feit dat de laatste zin steeds terug komt was JUIST voor veel mensen het mooie aan het gedicht