[MOV] WIP Klei-animatie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[MOV] WIP Klei-animatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:49

Op school zijn we nu bezig met een klei-animatie. In teams van 2 bedenk je een verhaaltje, je schrijft een scenario en maakt een storyboard. Vervolgens ga je aan de slag met klei om je figuurtjes en eventueel delen van je omgeving te maken en verf, papier, karton en allerlei andere materialen om de omgeving verder in te richten. Daarna gaan we aan de slag met belichting etc. en vertellen we doormiddel van achter elkaar gemonteerde foto's (shots) het verhaal. Dat moet je zien als van elke beweging die wordt gemaakt door je figuurtje een nieuwe foto maken. Daarna gaan we afmonteren met muziek en geluidseffecten en het eindresultaat is een kort animatiefilmpje.

Inmiddels hebben we het scenario, storyboard en de eerste klei-figuurtjes + achtergrond af.

Scenario
Storyboard

Het verhaal is inmiddels iets aangepast. Het blaadje is een appel geworden en we hebben een 'boommonster' erbij bedacht waar we misschien nog iets leuks mee gaan doen.

Paar foto's van de figuurtjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog even een filmpje van vanmiddag zodat het idee wat duidelijker word. (We waren melig. Clown)
http://nl.dada.net/video/6658863/MOV00005/

Ik ga regelmatig het topic even updaten als we weer een stapje verder zijn. Lachen

Anoniem

Re: [MOV] WIP Klei-animatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:53

Dat heb ik nou altijd al een keer willen doen he. ROFL

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:26

Hahaha geweldig. Inderdaad grappig filmpje. Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:44

Het is ook echt heel leuk om te doen! Denk dat ik ook maar eens klei ga kopen om thuis zoiets te kunnen maken. Ja

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:13

love the storyboard Lovers wat is rupsje cute zeg!!

De klei uitwerking kan wel wat glader etc, maar dat is persoonlijke smaak denk ik.
Is zoiets nou erg moeilijk? Is echt zoiets wat ik ooit keer wil hebben gedaan Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:20

Dankje!
Het is hele rottige klei om netjes glad te krijgen helaas. Als je iets oppakt zit er alweer een vingerafdruk in en omdat we de rups steeds in- en uit moeten laten gaan om het glijden na te bootsen laten we het maar bewust wat hobbelig. Lachen Erg moeilijk is het niet, ik vind het idee bedenken eigenlijk altijd het moeilijkste met dit soort dingen. In de uitwerking kan je verder al je creativiteit kwijt en dan is het niet zo lastig meer. Gelukkig krijgen we morgen een lesje idee-ontwikkeling.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:25

Juul schreef:
Dankje!
Het is hele rottige klei om netjes glad te krijgen helaas. Als je iets oppakt zit er alweer een vingerafdruk in en omdat we de rups steeds in- en uit moeten laten gaan om het glijden na te bootsen laten we het maar bewust wat hobbelig. Lachen Erg moeilijk is het niet, ik vind het idee bedenken eigenlijk altijd het moeilijkste met dit soort dingen. In de uitwerking kan je verder al je creativiteit kwijt en dan is het niet zo lastig meer. Gelukkig krijgen we morgen een lesje idee-ontwikkeling.

Oei gruwel zulke klei dat met z'on opdracht Ach gut kun je niet mogelijkheid op andere klei over tegaan? Uhu dat is ook wel slim idee, en goed het is oefening neem ik aan ook he om de techniek te ontdekken Lachen hoeft niet perfect.
Haha! goh ik krijg spontaal er zin om flink te gaan brainstormen op storyboard ( Tong uitsteken maarja tentamenweek komt er weer aan) Ben benieuwd hoe nu verder gaat Lips are sealed waarom doen wij zoiets nou nooit eens op school. Zou wel leuk vinden, maar op internet valt er vast wel iets te vinden zoals een how to

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:27

Ik doe een opleiding Audiovisuele vormgeving/ Animatie. Wij krijgen dus alleen maar van dit soort opdrachten. Haha! Deze klei is opzich wel fijn om mee te werken, het is soft-klei dus je kan er heel netjes figuurtjes mee maken. Je moet ze alleen wel voorzichtig vastpakken en dat kan dus niet met onze rups. *LOL*