[FOTO]Selfportrait

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Escha

[FOTO]Selfportrait

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 18:32

Afbeelding

Valt er nog te zien dat ik een griepje had/heb? Haha!

Veirl

Re: [FOTO]Selfportrait

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:48

Hmmm... Nee.

Je hebt een vrij bleke huid en dan enorm donkere make up bij je ogen.
Er zitten allerlei wilde haren rond je gezicht en 'in' je gezicht.
Je lippen plakken aan elkaar.
De foto brengt bij mij ook geen emotie oid naar boven.

De kleuren zijn wel heel mooi.
Heel fris !

Maar je kunt veel beter. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Veirl op 23-03-08 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:49

Ik ben het hélemaal met Veirl eens.
Mooi scherp en mooie kleuren, maar daarmee is alles gezegd.
Je kan veel en veel beter Escha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 10:50

Ik ga ook met Veirl mee, ik heb veel beter van je gezien.
Kleuren zijn mooi zo, maar daar houd het voor mij mee op. Je straalt niks uit, de foto leeft niet.
Haren zo los voor je gezicht is op zich mooi, maar de ene losse haar, voor ons rechts, vind ik te hard afsteken tov de zachte lijn van je gezicht.

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:59

Ik vind t juist wél een mooie foto!
T is tenminste eens een keer niet het perfecte plaatje waarbij het haar geweldig zit en elk klein miniscuul schoonheidsfoutje niet te zien is!
Nee, ik vind m juist geslaagd! Lachen

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:35

Nynkk schreef:
T is tenminste eens een keer niet het perfecte plaatje waarbij het haar geweldig zit en elk klein miniscuul schoonheidsfoutje niet te zien is!

Daar gaat het niet om Nynkk. Het mooie (en moeilijke) van fotografie is dat je beelden kan maken, die spréken en net echt lijken. Dat ze je echt aanspreken. Die schoonheidsfoutjes boeien dan echt niet, het haar evenmin.
Deze foto leeft niet echt, het is een mooie scherpe foto maar that's it.

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 19:25

Dus deze foto is wat nepjes? Huilen van het lachen Oke mijn blik is niet geweldig sterk. Maar ik vind de verwarde sfeer in deze foto wel fijn. De plakkende lip(wat overigens maar een heel klein mini stukje is), de verwarde haren vind ik juist wel fijn. Het benadrukt een beetje van; 'huh wat is er gebeurt' oid. Lachen Misschien was het door de griep dat ik mijn blik niet sterk genoeg kon maken. Maar dat is ook weer zo'n slap excuse Knipoog Nu ik de foto steeds weer opnieuw bekijk vind ik hem ook wat minder. Maar zo slecht vind ik hem nou ook wel weer niet.
Maar bedankt voor jullie commentaar, ik zal het weer meenemen en mezelf proberen te verbeteren.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:49

Escha schreef:
Dus deze foto is wat nepjes? Huilen van het lachen Oke mijn blik is niet geweldig sterk. Maar ik vind de verwarde sfeer in deze foto wel fijn. De plakkende lip(wat overigens maar een heel klein mini stukje is), de verwarde haren vind ik juist wel fijn. Het benadrukt een beetje van; 'huh wat is er gebeurt' oid. Lachen Misschien was het door de griep dat ik mijn blik niet sterk genoeg kon maken. Maar dat is ook weer zo'n slap excuse Knipoog Nu ik de foto steeds weer opnieuw bekijk vind ik hem ook wat minder. Maar zo slecht vind ik hem nou ook wel weer niet.
Maar bedankt voor jullie commentaar, ik zal het weer meenemen en mezelf proberen te verbeteren.

Hij is ook helemaal niet slecht...! Lachen
Maar hij is net niet pakkend genoeg, dat is wel jammer. Ik moet zeggen dat ik me helemaal niet stoor aan je plakkende lip (dat maakt het juist natuurlijk) en je haren ook niet. Maar er zit niet veel emotie in, het zou best door je griep kunnen komen hoor Tong uitsteken Dat is geen slap excuus.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:06

Ik ga volledig met Veirl mee en dan vooral het deel dat je beter kunt dan dit. Ook wil ik nog aanvullen dat je nogal een geforceerde blik hebt: ik denk dat een flinke lach of een droevig gezicht (overdreven emoties dus) je veel beter afgaan. Ja

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:07

Annemarie_ schreef:
Nynkk schreef:

Daar gaat het niet om Nynkk. Het mooie (en moeilijke) van fotografie is dat je beelden kan maken, die spréken en net echt lijken. Dat ze je echt aanspreken. Die schoonheidsfoutjes boeien dan echt niet, het haar evenmin.
Deze foto leeft niet echt, het is een mooie scherpe foto maar that's it.

Ja, dat is wat jíj vindt Knipoog Jij vindt het een foto van; That's it. Maar dat vind ik dus juist niet Knipoog Ik zie wat in deze foto. De 'ongewone' blik e.d. spreken mij juist aan. Jij mag het zien als een gewoon mooie scherpe foto, maar ik zie er dus wat anders in Knipoog

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:21

Ja, dat is waar. Meningen kunnen verschillen Tong uitsteken
Esch, ik bedoel alles niet negatief hoor Bloos Ik vind het alleen vaak zelf fijner als mensen kritisch naar m'n foto's kijken, daar leer je meer van dan mensen die je foto's geweldig vinden.

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 19:00

Helemaal mee eens hoor Annemarie Haha! Ben dus ook erg blij met die kritiek Knipoog Want zo kan ik weer werken naar een beter idee en hopelijk ook een beter resultaat.
Bedankt allen!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:46

Mwah, ja, van mij had je ook nog wat meer mogen uitzieken, ja. Clown Je ziet het wel nogal, of iig is je blik een beetje 'zwakjes'.
Dat kan een mooie sfeer zijn, als je het over de bezorgde/gekwetste boeg zou gooien, maar de rest van het portret spreekt dat tegen. De kleuren zijn vrij helder en positief, dat zegt iets anders als wat jouw ogen zeggen. Knipoog

Verder blijft fotografie natuurlijk een kwestie van smaak en wat iemand ziet. Iedereen ziet ergens wat anders in, dus vooral naar je eigen gevoel blijven luisteren vind ik ook belangrijk. Ja
Een combinatie van dat en iets doen met de kritiek en dan wordt de foto nog beter denk ik.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:19

Ik stoor me niet aan de lip, het haar, of de blik. Wat dat betreft vind ik dit namelijk wél een goede foto.

Wat mij stoort (en ik heb de foto op 2 verschillende beeldschermen bekeken om het zeker te weten Knipoog ) is dat je vreselijk overbelicht bent op je wang/kin. En dat doet in mijn ogen erg af aan de foto..

Zijn jouw ogen trouwens écht zo blauw?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:29

Mooie foto Escha, alleen niet wat ik van je gewend ben. Tja, eigenlijk kan ik alleen maar zeggen dat ik met bovenstaanden (en dan vooral met Sander_) mee ga.
De kleuren vind ik heerlijk, je blik minder. Het straalt niets uit, althans niets opvallends.
Verder is 'ie fototechnisch, qua kleur en helderheid wel helemaal toppie. Ja

NaNi: Dan zou ik je beide pc's maar eens gaan kalibreren, want er is niets overbelichts aan. Knipoog (Zak met je hoofd maar eens helemaal naar beneden je scherm, hieraan zie je dat het erg licht is, maar alles behalve óverbelicht.)

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 17:57

Idd, hier ben ik ook alles behalve overbelicht. Ik heb verder in het echt 'zulke blauwe ogen'. Natuurlijk wel iest minder fel dan op de foto, maar wel zo ongeveer blauw Knipoog

Bedankt allemaal!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:59

Haha okee, dan heb ik niets gezegd..

vind het nog steeds wél een mooie foto Lachen