Ik ben ontzettend aan het experimenteren om nog meer mijn eigen stijl te kunnen vinden. Daarbij ben ik veel gaan oefenen met mensen en andere technieken. Het gaat nog niet altijd even van harte, maar het is wel ontzettend leuk en ik kan er veel fantasie in kwijt.
Dus dat betekent veel oefenen met anatomie, licht en schaduw, als het lukt ook zoveel mogelijk uit het hoofd en zo nu en dan eens wat ander materiaal gebruiken
Tijdens een heerlijke city-break in Praag ben ik naar het Alphonse Mucha museum geweest.
Misschien zegt de naam niet iedereen iets, maar ik denk dat de meeste van jullie in elk geval wel bekend zijn met enkele van zijn werken. Mucha is een van de grondleggers van de Art Nouveau stijl. Eenmaal thuis kon ik het niet laten, dat wilde ik ook proberen! 
Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk te werken met de elementen die hij gebruikte tijdens zijn tijd in Parijs. In die periode werkte Mucha samen met de -toentertijd- wereldberoemde actrice Sarah Bernhardt. Daarbij heb ik niets letterlijk gekopieerd, maar de stijlelementen zelf geprobeerd te maken.

Als basis voor de houding en de handen heb ik Medee genomen, een van mijn favoriete posters.
Het haar heeft de bekende krullen die je op veel posters ziet, bijvoorbeeld Job. Verder de lange draperieen, de ornamenten in de hoeken, en de 'tekstvakken' onderin, waarin de naam van het theater en de actrice stonden. Je ziet ook de gestyleerde achtergrond en de typische vette omlijning van de persoon. Er zit in het midden een vouw, dat heeft een reden.
De posters waren zo groot (zeg maar rustig 2 meter lang) dat ze niet in een stuk gedrukt konden worden. Daarom bestaan alle posters uit 2 delen. Dat effect wilde ik ook creeeren, dus vandaar heb ik het papier doormidden gevouwen. Dat heb ik dus van te voren maar vast gedaan, ik heb zo'n vermoeden dat ik het als hij af zou zijn niet meer zou 'durven. 
De handen zijn wat te klein trouwens. Maar ik heb ze al 5 keer uitgegumd en ik denk dat het papier het niet nog eenkeer aankan, dus ze blijven zo.

Foto is niet helemaal lekker, hij vertekent wat omdat ik er zo'n eind boven moet hangen om hem helemaal op de foto te krijgen. Ook zijn de contrasten niet echt fijn, de armspieren vallen nagenoeg helemaal weg. You know the trouble....
Formaat is 48 x 17 cm (en dat is nog best priegelen).
Tips zijn zeer welkom!

*Grote versie*
G azo door!