[TEK] The king.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lydia_

[TEK] The king.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 14:59

Ik ben naast het fotograveren ook aan het tekenen geslagen, maar of dat nou zo'n goed idee is..
Hij is niet perfect, maar ik ben aardig tevreden voor de eerste keer.
De neus mag/moet nog wel wat groter, en heeft iemand misschien typ's om hem in te kleuren?
Ik ben namelijk bang, als ik hem gewoon zo in ga grassen zeg maar, dat hij nog lelijker word.

Ik heb hem moeten verkleinen, daardoor is die wat minder scherp geworden. Lachen

Afbeelding

Vergroting oog.

Afbeelding

Hij staat trouwens in het echt ook niet helemaal op papier, ik heb hem iets te groot getekend..
En zou ik er eventueel nog wat lijnen op maken van zijn lichaam? Of is dit zo mooier?

(Eerste post slotje, omdat de tekening zichtbaar moest zijn en mijn foto was daarvoor te groot.. Bloos)

Floepie86

Re: [TEK] The king.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 15:44

mooi getekend hoor!
tips voor inkleuren heb ik zelf ook nodig Tong uitsteken ben ik ook bang voor..
maar vind het een goed gelukte tekening!

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 15:54

Ik vind dit een goede basis Knipoog Je hebt de lijntjes geschets, en alles ziet er goed uit. Ik zou nu óf met een fineliner allemaal rechte lijntjes er in zetten, óf hem gaan inkleuren Lachen
Dan lijkt hij ook meer 'af'. Maar wat er zo nu op papier staat is goed getekend Knipoog !

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 17:51

Aims schreef:
Ik vind dit een goede basis Knipoog Je hebt de lijntjes geschets, en alles ziet er goed uit. Ik zou nu óf met een fineliner allemaal rechte lijntjes er in zetten, óf hem gaan inkleuren Lachen
Dan lijkt hij ook meer 'af'. Maar wat er zo nu op papier staat is goed getekend Knipoog !

Mag ik vragen, wat dat is met een fineliner rechte lijntjes erin zetten? Lachen
Bedoel je dan, de lijnen die ik nu heb getekend omlijnen of?

En hoe kan ik hem het beste inkleuren? (domblondje..) Blond

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 20:52

Ik ben hem nu aan het inkleuren, met kleine rondjes steeds iets verder en ik vind het eigelijk best een mooi effect geven. Lachen

De neus is ook groter gemaakt, en ik heb er een simpele lijn bij gemaakt voor zijn lijf. Lachen

De nieuwe foto komt gauw.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 23:48

Hij is af, maar mislukt en dat komt volgens mij door het inkleuren.
De kleuren kwamen anders uit dan ik had verwacht, vooral bij de neus en de ogen.
Hij ziet er nu ook heel gekrast uit, terwijl hij netjes en met kleine rondjes is ingekleurd..

Oordeel zelf, maar onthoud alsjeblieft dat ik een beginner ben.. Haha!

Afbeelding

Vergroting oog, meest mislukt en vooral door de groen/grijs/blauw/bruinige kleur.
Afbeelding

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 00:01

Lydia_ schreef:
Aims schreef:

Mag ik vragen, wat dat is met een fineliner rechte lijntjes erin zetten? Lachen
Bedoel je dan, de lijnen die ik nu heb getekend omlijnen of?

En hoe kan ik hem het beste inkleuren? (domblondje..) Blond

Nee niet blond hoor Tong uitsteken Heb zelf eerlijk gezegt ook niet echt de juiste woorden gebruikt Knipoog
Een fineliner is een pen met dus een hele fijne punt (Je hebt ze wel in verschillende maten..)
Die kan je dus gebruiken om de buitenste lijnen zwart mee te maken (Je kan een tekening er ook mee inkleuren..)
Op school gebruiken wij dit om netjes letters te schrijven, of ontwerpen van kamers/huizen te maken omdat het er netjes
uitziet.
Nu je je tekening dus hebt ingekleurd, zou je met een fineliner over alle lijntjes heen kunnen gaan.
Het moet je wel liggen, ik persoonlijk gebruik een fineliner heel vaak, maar andere houden er niet van Knipoog

Weer even ontopic! Nu je je tekening hebt ingekleurd, komt er veel meer leven in! Lachen Als ik jou was zou ik nog even wat schaduwen aanbrengen, maar verder ziet hij er toppie uit! Zeker voor een ''beginner'' Tong uitsteken

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 09:19

Ik vind hem erg mooi, en zoals Aims al zegt er komt meer leven in Lachen Blijven oefenen Haha! Maar ik vind het al super knap hoor Lachen