Let wel, het is mijn allereerste keer, en hij is helemaal onbewerkt!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Alleen jammer van de flits in het oog, misschien kun je daar wat mee gaan oefenen.
Vindt de kleuren alleen niet pakkend. Vindt het ook niet echt dat de foto je heel erg aanpakt, de pony lijkt naar de andere kant te kijken
Juul schreef:Heb je Photoshop zelf? Daar zit aan de linkerkant van het scherm in die toolset een tooltje 'stamp'. Daarmee stempel je als het ware de vacht van het paard over de stang. Met ALT ingedrukt klik je dan op de vacht, je laat ALT los en je gaat over de stang heen.
Ik vind het zelf wel zo ongeveer het handigste tooltje van Photoshop!
Juul schreef:Geen dank hoor.Ik vind het zelf wel zo ongeveer het handigste tooltje van Photoshop!
HorseyDude schreef:Heeft iemand nog tips om GOEDE blackfoto's te maken?

LaFunkyJazz schreef:ik vind niet niet een "echte" blackfoto, heb hierbij het idee dat de foto gewoon in het donker genomen is, en dat het paard verlicht is dmv een flits.
En blackfoto maak je door overdag met licht en schaduw te spelen

Anoniem schreef:Je hebt me helemaal door, Juul!Ben het wel met je eens LFJ, dat dit geen échte blackfoto is. Maar je moet ergens beginnen. Deze jongen is nog niet lang bezig met fotografie en is wat dingetjes aan het uitproberen. Cursus oid ook nooit gehad volgens mij. Hij is gewoon wat aan het spelen wat fotografie betreft, en daar leer je wel van.
(Cursus heb ik ook nooit gedaan, en waarom zou ik als ik Bokt heb? Daar leer ik ook van hoor!!!)

ellepel schreef:hoe maak je eigenlijk een blackfoto?
heb ze nu al vaak voorbij zien komen,maar heb geen flauw idee hoe dat moet.
ik vind deze wel heel erg leuk gelukt

Dus in dat opzicht had ik mij eerst verdiept in het maken van zo'n dergelijke foto zelf, staat zelfs in de Wiki. Gewoon een tip!