3D concepten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Skogsmulle

3D concepten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 16:05

Wie heeft er hier een leuk idee voor het maken van een beeldje/meubel/hout/maakt niks uit!
Ik moet binnenkort erg veel gaan experimenteren in 3D, dus als iemand nog leuke ideeën heeft is het hartstikke welkom! Knipoog

Redrumfox

Re: 3D concepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 18:04

Een mobieltje?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:31

Bedoel je onderwerpen, of materiaal waarmee je kunt gaan experimenteren? 3-D is nogal een ruim begrip namelijk. Haha!

Ik vind speksteen ontzettend fijn materiaal. Lachen Geeft wel een hoop troep, maar het laat zich vrij gemakkelijk berwerken.
Het bestaat in allemaal verschillende kleuren (en hardheden), van bruin tot roze en zelfs groen, soms met mooi gekleurde aders erdoor. het is vaak erg verassend wat er tevoorschijn komt als je steen helemaal af is.

Voorbeeldje van mijn eerste werkje: http://www.mijnalbum.nl/Foto-MN8OUKML.jpg

Klei is ook erg leuk om mee te werken. Ja Daar meot je wel mee 'doorwerken', je kunt het niet zoals steen rustig een weekje laten staan en dan verder gaan.

Verder natuurlijk naaien, papier mache, schuim, houtbewerking ect. ect.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:31

Oh ging het om materiaal.. Na jah, doe dan maar alsof dat ''Een mobieltje?'' er niet staat haha. Haha!

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 15:55

Thanks voor je post Elanor. Dat speksteen lijkt me erg gaaf! Ja
Gewoon in een kunstzaak te halen? En hoe bewerk je het, met welk gereedschap?

Ik bedoelde onderwerpen en materiaal: alle ideeen zijn welkom. Knipoog

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:04

Misschien leuk idee...
Eigenlijk iets waar ik mee rondwandel maar totaal niet tot uiting kan brengen *LOL*

Een meubel voor op de slaapkamer. Een soort make-uptafel maar dan een halve maanvorm waar je in kan zitten met dan in die rondingen laadjes enzo.
Een mooie spiegel erboven en ook daar aan weerskanten plankjes/laadjes.
Een leuk draaikrukje erbij om op te zitten.

Misschien dat je daar iets mee kunt? Nagelbijten / Gniffelen

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 00:10

Je kunt speksteen gewoon in de kunstzaak halen. Ja Gewoon je even goed laten voorlichten. Beginnen met een wat zachtere variant is fijn, dat laat zich wat makkelijker bewerken. Niet meteen een enorm blok anschaffen, da's echt veel werk. Dat paardje van mij is ongeveer ter grootte van een flinke lunchtrommel. Lachen
Ik heb eerst een workshop gevolg van een paar uur, dan krijg je goed uitgelegd wat het voor een spul is en wat je ermee kunt doen. Is zeker aan te raden! Lachen

Je werkt met kleine vijltjes in verschillende maten en vormen. Daarnaast heb je ook beiteltjes, sommige heel fijn en in een punt, andere breder en platter.

Het is vooral leuk om gewoon een steen met een bepaalde vorm te halen. Je kijkt dan naar wat er al ' in de steen zit', en dat ga je er dan uithalen als het ware. Lachen Ik zag dit paardje erin, een andere mevrouw had een prachtige kop in de stijl van de Paaseiland-figuren, iemand had een walvis, weer iemand anders had de steen zelf meer geaccentureerd, dus een 'vrije vorm'. Lachen Je kunt er heel veel verschillende kanten mee op, en voor je ontwerp moet je je gewoon laten leiden door de steen. Knipoog

Daarna ga je schuren. Heel-veel-schuren. Haha! Eerst met grof papier, dan fijner. Zo maak je hem helemaal glad. Op het laast ga je met watervast schuurpapier en water het beeldje afpolijsten. Dan later opdrogen en in de was zetten. Je ziet dan pas wat een moie kleuren de steen kan hebben.