Ik moet binnenkort erg veel gaan experimenteren in 3D, dus als iemand nog leuke ideeën heeft is het hartstikke welkom!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Geeft wel een hoop troep, maar het laat zich vrij gemakkelijk berwerken.
Daar meot je wel mee 'doorwerken', je kunt het niet zoals steen rustig een weekje laten staan en dan verder gaan.

Gewoon je even goed laten voorlichten. Beginnen met een wat zachtere variant is fijn, dat laat zich wat makkelijker bewerken. Niet meteen een enorm blok anschaffen, da's echt veel werk. Dat paardje van mij is ongeveer ter grootte van een flinke lunchtrommel. 

Ik zag dit paardje erin, een andere mevrouw had een prachtige kop in de stijl van de Paaseiland-figuren, iemand had een walvis, weer iemand anders had de steen zelf meer geaccentureerd, dus een 'vrije vorm'.
Je kunt er heel veel verschillende kanten mee op, en voor je ontwerp moet je je gewoon laten leiden door de steen. 
Eerst met grof papier, dan fijner. Zo maak je hem helemaal glad. Op het laast ga je met watervast schuurpapier en water het beeldje afpolijsten. Dan later opdrogen en in de was zetten. Je ziet dan pas wat een moie kleuren de steen kan hebben.