[FOTO] Junior Dance Concour

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

[FOTO] Junior Dance Concour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 12:41

Gisteren ben ik op pad geweest met ETV.nl . Deze zender te zien in Rotterdam volgt verschillende mensen op weg naar een evenement. Een klasgenoot van mij loopt daar stage en volgt jongeren op weg naar een talentenevenement. Ik ga het team ondersteunen met fotografie. Dus foto's maken van interviews en de evenementen waar we komen.

Gisteren was het Junior Dance Concour aan bod. Deze dance wedstrijd is voor kinderen tussen de 12-16 jaar. Ik heb echt versteld gestaan van wat ze kunnen en geprobeerd dit zo goed mogelijk te fotograferen. Op het begin heb ik mijn externe flitser gebruikt, maar omdat dit te afleidend was heb ik niet meer geflitst.

1. Een interview met een danseres
Afbeelding

2. De dj's met organisator
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Vanaf hier mocht ik geen flits meer gebruiken
7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Nog een interview, gefocust op het beeld van de camera
Afbeelding

Tips zijn meer dan welkom, vooral omdat we meer van dit soort evenementen afgaan. En dan vooral ook tips als je zonder flitser moet fotograferen.

Gr,
Veronique

Rinske

Re: [FOTO] Junior Dance Concour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:24

Misschien kun je de lichtbalans iets bewerken? De foto's zijn nu wat gelig. Foto 4 vind ik echt een gave pose, misschien dat je deze op een gave manier kunt bewerken? De rest vind ik allemaal iets centraal gefocussed, alhoewel ik kan begrijpen dat het verdomd lastig is dansers te fotograferen *LOL* .

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 14:32

Dank je, ja tijdens het fotograferen was ik al aan het spelen met mijn witbalans maar alleen dit gele redde nog de details een beetje. Sommige foto's heb ik ook minder saturation gedaan zodat het gelige een beetje weggaat. Ik weet niet hoe ik een witbalans anders kan veranderen.

Verder zat ik daar met een telelens en ze maken nog al wilde bewegingen dus als ik alles erop wilde krijgen moest ik ze wel in het midden zetten. Idg bedankt.
Nu nog de hint hoe ik de WB met een programma kan bijwerken.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:38

Heb je in Raw of Jpeg gefotografeerd?

Persoonlijk vind ik het met dit soort foto's wel prettig als er wat bewegingsonscherpte inzit.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 14:44

jpeg, heb namelijk geen rawconverter. Ik ook Ja vooral omdat het dancefoto's zijn zie foto 3, 6 en 8.