Misschien kent niet iedereen het, maar in de examenklassen is het gebruikelijk dat je een profielwerkstuk maakt. Bij mij op school is dit uitgebreider (Vrije School Onderwijs), we moeten namelijk een eindwerkstuk en een profielwerkstuk samen maken.
Doet er verder niet heel erg toe, behalve dat je sowieso ook een uitgebreid praktisch deel bij je werkstuk moet leveren.
Mijn werkstuk gaat over filmtechnieken, de mogelijkheden ervan en wat ze doen met de kijker. Zo kan elke filmtechniek een ander effect hebben.
Als praktische opdracht ben ik dus bezig met een film erbij te maken. Ik doe zelf alles alleen (film, geluid, montage etc.) behalve het gefilmd worden, dat is een vriendin van me.
Bij deze film gaat het niet om het verhaal, maar om het gebruik van de filmtechnieken die ik heb onderzocht.
Het verhaal is dus ook erg simpel: een meisje zit wat te drinken en te lezen en beseft dan ineens hoe laat het is en dat ze ergens naartoe moet. Ze wil gaan fietsen, maar haar band blijkt plat te zijn, deze pompt ze vervolgens op, gaat fietsen en moet dan ook nog ns lang wachten voor het stoplicht. Daarna kan ze weer verder, maar krijgt ze ook nog eens een lekker band! Vervolgens kan ze weer naar huis om de band te plakken en ze kan dan pas weer op weg.
Een einde moet ik dus nog verzinnen, iemand ideeen?
Ik dacht evt. aan een anticlimax, bv dat ze een smsje krijgt dat de afspraak toch niet doorgaat..
Ik heb de film nu tot en met de lekke band gemonteerd, en zou hier graag reacties op krijgen! En eventuele tips of ideeen voor het einde zijn altijd welkom.
1 ding nog: er zit een stukje zwart in, hier ontbreekt een shot, die moeten we nog filmen!
http://www.youtube.com/watch?v=m27gSh-AbjA
en zet natuurlijk je geluid aan...
Mocht er trouwens iemand vertrouwd zijn met het programma Adobe Premiere, dan hoor ik dat graag, het programma is nieuw voor me dus heb nog niet alles ontdekt.
Een berichtje zou leuk zijn!
)