[FOTO]Reiger en zeemeeuw

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO]Reiger en zeemeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 16:15

Ik ben me volledig aan het toeleggen op het fotograferen van vogels! (Oja, de strandfoto's vond ik maar erg saai en dus ook niet erg UK-waardig!)

Afbeelding
Afbeelding

Commentaar is altijd welkom....... oja, en hierbij een vraag: hoe kan ik nou het allerbeste vogels fotograferen?
Sorry van de reiger dat zijn staartveren er bijna afzijn, maar als ik verder was gegaan dan zou ik met fiets en al in de sloot hebben gelegen! Verder zoomen kon niet en ik wilde afstand bewaren zodat de reiger niet weg zou vliegen! (gebeurt nogal eens vaak!)

CoonArt

Re: [FOTO]Reiger en zeemeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 12:21

Niemand die zijn/haar oordeel wil vellen over deze foto's? Bij de vorige ging het lekker snel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:26

Ik weet dat de regel op UK is dat je elke dag een topic mag openen, maar ik wil jou als tip meegeven: Selecteer je foto's goed en denk er goed over na of ze wel UK waardig zijn. Wat ik nu steeds van je zie zijn min of meer dezelfde foto's. Deze zijn wederom grauw en onscherp. Eerste positie vind ik opzich mooi, maar echt origineel is het niet. Tweede spreekt me helemaal niet aan eigenlijk.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 12:31

Juul schreef:
Ik weet dat de regel op UK is dat je elke dag een topic mag openen, maar ik wil jou als tip meegeven: Selecteer je foto's goed en denk er goed over na of ze wel UK waardig zijn. Wat ik nu steeds van je zie zijn min of meer dezelfde foto's. Deze zijn wederom grauw en onscherp. Eerste positie vind ik opzich mooi, maar echt origineel is het niet. Tweede spreekt me helemaal niet aan eigenlijk.

Met andere woorden: fotografeer iets anders dan dieren! Ik heb het begrepen! Haha!
EDIT: Geklooid aan de foto's.....

Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij heb ik die meeuw iets té verscherpt!
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 17-03-08 12:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:33

Dat bedoel ik zéker niet. Dieren kun je op zóveel manieren fotograferen zodat het originele en knappe plaatjes worden. Kijk eens rond op UK zou ik zeggen. Dan zie je genoeg verschillende plaatjes voorbij komen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:09

Ik vind ze van de bewerking niet mooier worden Lachen

Meeuw staat er mooi op, maar de foto is onscherp. Wel kijkt de foto lekker weg, door de ruimte in de foto.

Reiger is al een stuk scherper, maar niet 'compleet'.

Probeer nog selectiever te zijn in wat je op UK plaatst, dus scherpe foto's, en foto's die gelukt zijn, dat wil zeggen, waarvan je niet al zegt "jammer dat dit en dat mist." Probeer het dan liever nog een keer, en plaats de goed gelukte foto op UK Ja

Vogels heb je natuurlijk in alle soorten en maten, watervogels en 'gewone' vogels. Welke wil je fotograferen? Wil je ze vliegend of juist stil zitten fotograferen? Dat bepaalt ook je manier van fotograferen Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 14:19

Berdien schreef:
Vogels heb je natuurlijk in alle soorten en maten, watervogels en 'gewone' vogels. Welke wil je fotograferen? Wil je ze vliegend of juist stil zitten fotograferen? Dat bepaalt ook je manier van fotograferen Lachen
Nounou, wat een vragen, hahaha!!! Haha! Vooral watervogels wil ik graag fotograferen, en het liefst stilzittend. Vliegend is erg rot en moet je met de vogel meebewegen. (met je camera dan)

Als iemand tips hiervoor heeft, hou ik me aanbevolen!

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:02

Ik ga eigenlijk een beetje met Juul mee, over het aantal topics dat je hier plaatst.

De foto's blijven allemaal n beetje t zelfde, en dr valt eigenlijk niet heel veel meer commentaar telkens te geven dan dat ze vaak grauw en onscherp zijn.

Je kan bij een foto zeggen 'sorry dat dit en dit er niet opstaat', maar daar wordt de foto niet beter op Lachen

Ik zou inderdaad wat selectiever zijn met wat je hier op UK plaatst, het hoeven natuurlijk geen perfecte platen te zijn zoals ze soms hier gepost worden, maar kijk eerst of je daadwerkelijk ook wat kan veranderen met de manier waarop je foto's maakt. Lachen

Overigens was dit niet aanvallend bedoeld, gewoon mijn idee en een tip Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 15:06

Brookers schreef:
Kijk eerst of je daadwerkelijk ook wat kan veranderen met de manier waarop je foto's maakt. Lachen

Overigens was dit niet aanvallend bedoeld, gewoon mijn idee en een tip Lachen

Kan je een tips geven hiervoor? Dan kan ik ermee aan de slag! Tips en ideen zijn gewoon goed hoor! Voel me niet aangevallen hierdoor! (was eerst wel anders Haha!)

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:09

Experimenteer wat meer met dingen die niet ver weg zijn, door ver in te zoomen (ik weet even niet meer wat voor camera je hebt met watvoor zoom) want daardoor worden foto's ook sneller wazig.
Verder raad ik je aan alleen de optische zoom te gebruiken. Digitale zoom maakt je foto bijna altijd wel wazig, en digitaal zoomen kan je naderhand op de computer nog altijd doen Lachen

Ten tweede, wacht op een mooie zonnige dag, scheelt vaak al veel qua 'grauwheid' van foto's Lachen

Hopelijk kan je er iets mee!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 15:51

Brookers schreef:
Experimenteer wat meer met dingen die niet ver weg zijn, door ver in te zoomen (ik weet even niet meer wat voor camera je hebt met watvoor zoom) want daardoor worden foto's ook sneller wazig.
Verder raad ik je aan alleen de optische zoom te gebruiken. Digitale zoom maakt je foto bijna altijd wel wazig, en digitaal zoomen kan je naderhand op de computer nog altijd doen Lachen

Ten tweede, wacht op een mooie zonnige dag, scheelt vaak al veel qua 'grauwheid' van foto's Lachen

Hopelijk kan je er iets mee!

Tja, nu je het zegt: ik heb tot nu toe alleen foto's gemaakt met heel erg veel bewolking, en ik gebruik de zoom ook héél erg vaak! Moet ik dus iets minder doen. Ik heb de Olympus 550UZ! (Optische zoom, 18x optisch, volgens mij zit op de mijne geen digitale zoom, tenminste: nog niet tegengekomen)

Bijvoorbeeld deze.......
Afbeelding
Was genomen op een zonnige dag. Kleuren lekker geel en groen, maar als je naar de meeuwen kijkt is alles wit grijs en grauw.

DUS: GEWOON MEER KLEUR IN DE FOTO!

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:16

Vind ik zeker al een fijnere foto om naar te kijken.
Toch vraag ik me af hoe t komt dat je nog altijd ook ruis in je foto's hebt zitten..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 17:06

Brookers schreef:
Vind ik zeker al een fijnere foto om naar te kijken.
Toch vraag ik me af hoe t komt dat je nog altijd ook ruis in je foto's hebt zitten..

Photobucket? Want daar zet ik ze altijd neer! Oja, over de foto: daarvan heb ik de kleuren iets van verhelderd, en een tikje scherper gemaakt! Dat van die kleuren verbeteren: misschien komt daar ook ruis van !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:50

Ik zou zeggen, speel eens met je scherpstelling! Probeer de macro functie eens uit en neem de foto uit een spannende hoek, ik denk dat de foto's dan al heel veel leuker/beter worden!