Voorlopg is dit even de laatste. Dit was een periode van afgemaakte dingen, en hierna ga ik weer starten aan nieuwe projectjes. Dit keer iets van een heel ander soort wat ik hier nog nooit heb laten zien. Namelijk miniatuur tuig. Hier ben ik stiekem ook veel beter in dan customizen
Ik maakte heel vroeger altijd al dingetjes voor mijn barbie paarden (van halsters tot papieren/stoffe zadels) En toen ik jaren later de modelpaarden 'ontdekte' is het geen wat mij het meest trok ook het tuig. En ik ben dus altijd actief geweest met maken. (uh vooral prutsen in het begin
) Het leuke vind ik dat je heel veel zelf uit moet vinden. Het is niet zo (bij modelpaarden painten geld het zelfde) dat je een boek koopt met bouwtekeningen en dat je dan meteen iets perfects maakt. Er is wel een western zadel kit met handleiding etc, maar de ervaring heeft geleerd dat 9 vd 10 mensen daar niet direct een goed zadel mee kunnen maken. Het bestaat dus vooral uit het kijken naar echt tuig, en daarna op de meest creative manier invulling geven aan je miniatuur. (dus zowel in vorm, als in materiaal.)
Okey genoeg gepraat. Dit zadel had ik vorig jaar al in de planning, maar ik heb hem twee weken terug pas gemaakt nog even snel voor de show. Ik heb eigenlijk een jaar geen tuig meer gemaakt (op uitzondering van wat mini dingen als halsters) dus het was even wennen om het weer op te pakken.
Wat betrefd het zadel: Het is een western pleasure zadel, met one ear bridle, met bij behorende pleasure teugels, type breast collar en pad.
De patternen zijn zelf ontworpen. Hij is hand getooled, voor de eerste keer dat ik een flower pattern heb gemaakt (alles uit de losse hand). De hoekplaatjes van zilver heb ik zo gekocht, zo ook de plaatjes op de breast collar. De rest (dus ook de gespen en bit) zijn zelf gemaakt.
Ik had alleen niet zo veel zin om hem netjes op te tuigen
Dus de breastcollar zit veel te lang en de teugels zitten ook niet heel netjes. Qua maat is hij traditional, het zadel is dus ongeveer 7 cm (v.l.n.r.) hoofdstel dikte bij de gesp 2,5mm

close-upje

Mooi gedaan!!
Heb geen commentaar.
Als je deze set een 'maatje groter' had zou ik hem zo willen hebben. 
* kostte me een half uur om te bewerken. ) En daarnaast is het heel arbeids intensief. Je krijgt er echt rsi vormen van. Nu kan ik er redelijk tegen hoor, maar ik kan er niet te lang aan werken als ik veel heb geschreven een dag, en b.v. piano spelen gaat dan ook absoluut niet.
En bovendien heb ik er al ervaring in dus gaat het veel sneller. 

pff..
de oude laag ging helemaal.. nou hoe zullen we het noemen. Het werd in iedergeval zwaar lelijk. Tijd om een nieuwe singel te maken.