[TEK] 1e keer in zwart / wit.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

el1986

[TEK] 1e keer in zwart / wit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 20:44

Bij deze weer eens een tekening van mij.
Ik hoop dat jullie hem UK waardig vinden Bloos ?!
Ben zelf niet helemaal tevreden. Vooral de schaduw onderaan die vind ik zelf minder.
Het oog vind ik persoonlijk deze keer wel redelijk goed gelukt.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden Lachen

Sorry voor de ietwat onduidelijke foto's maar is even snel gemaakt met 'n gsm.

Zo ben ik begonnen gister ->

Afbeelding

En zo heb ik hem vandaag afgemaakt ->

Afbeelding

Ik sta altijd open voor TIPS / OPMERKINGEN. Ik hoop nog veel bij te leren van jullie 'kritiek'.
Houdt er wel rekening mee dat dit voor mij tot dusver gewoon hobby is.
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 12-03-08 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast

Faelivrin

Re: [TEK] 1e keer in zwart / wit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:28

Wauw. Wat een kracht, wat een uitstraling en wat een prachtige tekenstijl. Ik heb geen commentaar. Vind het prachtig. OK dan! Goed gedaan!

el1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 21:33

Bloos bedankt. Had niet gedacht dat iemand zo positief zo reageren.

Verder nog iemand tips of opmerkingen waar ik de volgende keer op kan letten?!

el1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 08:37

verder niemand?

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 09:24

Nee, verder niemand. Duivel Geduld is een schone zaak. Soms is het moeilijk reacties te krijgen op dit forum mede omdat je moet concurreren met foto's. Je hebt je topic gisteravond pas geplaatst. Dus een beetje geduld zou gepast zijn. Misschien kun je reageren op andermans werk in de tussentijd? Knipoog

Het werk doet me ergens aan denken, al kan ik de kunstenaar even niet voor de geest halen. De stijl van werken is erg mooi, maar naar mijn idee niet heel origineel maar dat hoeft ook niet altijd en is ook wel erg moeilijk. Heb je andermans werk naast je gehad toen je dit maakte of is het helemaal een eigen creatie? Als het helemaal van jezelf is vind ik het knap dat je al zo ver een eigen stijl hebt ontwikkeld maar dat vind ik moeilijk oordelen ahv 1 werk...

Let verder wat meer op de verhoudingen en anatomie. Ook al laat deze stijl van werken best wat meer artistieke vrijheid toe dan gewoon realisme, bepaalde puntjes aan de neus, borst en de mini-oortjes doen toch een beetje af aan de tekening. Je hebt heel goed gebruik gemaakt van lege ruimte, behalve bij de boog onder de hals richting borst op de rechterzijde, die heb je minder uitgevoerd.
Daarnaast denk ik dat het feit dat je aanklikbare thumbnails plaatst ook wel een beetje afschrikt als mensen je topic openen. Toen ik ze aanklikte moest mijn pop-up blocker overuren draaien.

Verder vind ik het ook een erg leuke tekenstijl om te zien, heeft iets klassieks, maar het doet me absoluut denken aan het werk van iemand anders. Ik baal nu alleen dat ik je nu geen link of naam kan geven, maar misschien kom ik er nog op. Sigaar

Ik geloof overigens ook dat foto's gemaakt met de gsm niet zijn toegestaan vanwege de presentatie-kwaliteit, maar daar is laatst een hele discussie over geweest dus dat weet ik niet zeker. Als die regels zijn aangepast of alleen voor foto-topics gelden heb ik niks gezegd.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 09:56

JoSav schreef:
Het werk doet me ergens aan denken, al kan ik de kunstenaar even niet voor de geest halen. De stijl van werken is erg mooi, maar naar mijn idee niet heel origineel maar dat hoeft ook niet altijd en is ook wel erg moeilijk. Heb je andermans werk naast je gehad toen je dit maakte of is het helemaal een eigen creatie? Als het helemaal van jezelf is vind ik het knap dat je al zo ver een eigen stijl hebt ontwikkeld maar dat vind ik moeilijk oordelen ahv 1 werk...

Verder vind ik het ook een erg leuke tekenstijl om te zien, heeft iets klassieks, maar het doet me absoluut denken aan het werk van iemand anders. Ik baal nu alleen dat ik je nu geen link of naam kan geven, maar misschien kom ik er nog op. Sigaar

Het werk doet mij meteen denken aan dat van 'Salvador Dali' en dan vooral aan dit schilderij. Lachen Ik weet niet of jij ook Dali in je hoofd had JoSav, maargoed, ik denk wel meteen aan hem.

Inderdaad wel een beetje jammer van de schaduw onderaan. Ik zou de bovenste schaduwboog wat meer laten vervloeien met het witte gedeelte, nu zit er wel een heel groot contrast tussen.
Het paard heeft bovendien ook wel een erg trieste uitstraling.. Als dit de bedoeling was, petje af, maar als dit niet de bedoeling was, dan moet je toch nog even goed naar het oog gaan kijken. Uit het oog komt namelijk de meeste uitstraling van triestheid vind ik.

Verder vind ik het een prachtige tekening. Ga zo door zou ik zeggen! Lachen

el1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 16:36

@ josav. hoe moet ik ze dan in een groter formaat plaatsen?

@ blinnii. Ik heb een voorbeeld gebruikt gewoon van internet. dus niet specifiek van deze kunstenaar'.

verder bedankt voor de opmerkingen/ tips