[FOTO]Storm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

row_bow

[FOTO]Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 10:27

Hallo allemaal!

Ik zelf heb het idee dat mijn foto's steeds beter worden qua techniek.
Dus mijn vraag aan jullie is;
Wat vinden jullie (fototechnisch) van deze foto??
(Hij is onbewerkt, alleen een kader).

Afbeelding

* Denk aan het copyright.*

Berdien

Re: [FOTO]Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:02

Technisch oké, leuke foto van een (je?) paard, maar niet echt heel bijzonder. Doet het paard imo ook geen recht, hij staat er wel op met een lief koppie, maar ook met een ietwat onrustige achtergrond en een vieze deken.
Ook haal ik de titel er niet uit, bij storm denk ik aan bomen die scheef in de wind hangen bijvoorbeeld Lachen Of, gerelateerd aan paarden, woest wapperende manen en staarten Lachen

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 11:16

Oke bedankt!
Het is mijn eigen paard ja. Ik vond de vieze deken niet zo storen.
Ik zelf wist ook niet precies wat ik als titel moest doen, maar aangezien hij storm heet... Knipoog

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:23

Ik vind de lichtval niet zo fijn.
De achtergrond is zonnig en trekt meer je aandacht als je paard op de voorgrond en in z'n eigen schaduw.
Wel een leuk paard op een leuk moment.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:32

Ik vind het jammer dat zijn hoofd vrijwel wegvalt in de schaduw. De deken stoort me dan weer helemaal niet, het zijn paarden, die worden wel eens vies... Hij is gewoon even 'tussendoor' in zijn normale leefomstandigheden vastgelegd, denk ik. Je paard heeft wel een prachtig koppie!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:32

Je kunt beter je paard in de zon zetten en zelf met je rug richting de zon staan. Zo krijg je een veel mooier resultaat. Je paard is nu donker en de achtergrond verlicht, waardoor je heel erg veel afleiding hebt en niet meer naar het paard kijkt.

Verder kijkt het paard erg lief en is hij kwalitatief ook wel in orde! Alleen de tip hierboven volgende keer even meenemen en zorgen voor een meer rustige achtergrond. Lachen

Maar leuke foto van je paard hoor! Alleen voor UK kan hij beter. Knipoog OK dan!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 13:17

Hmmmm...... beetje storende achtergrond met die knotwilg, en je paard staat echt in de donkere schaduw. Had de deken afgedaan, en op zoek gegaan naar een mooiere achtergrond dan was het een leukere foto geworden!

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:39

Nog een tip: Probeer misschien volgende keer een andere compositie, als je zoals hierboven al vermeld, de zon achter je laat dan kan je wat meer lucht erbij nemen en krijg je ook al een heldere foto. Ik zou persoonlijk ook het paard van iets lager fotograferen en ervoor zorgen dat hij niet in het midden van de foto terecht komt Knipoog die fout maakte ik ook veel (en nu nog af en toe) maar je moet er eens op letten, je zal zien, het geeft een aantrekkelijker resultaat Knipoog en de rest is hierboven al gezegd. Succes!!