[FOTO] Modelshoot!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

[FOTO] Modelshoot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 13:19

Hi all!

Ik heb een paar modellenfoto's, ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden! Ze zijn onbewerkt (alleen zwart-wit gemaakt en soms iets gekropt..) het was de eerste keer, dus hou het lief Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eigen commentaar: bij de 2de vind ikd ie pluk haar heel irritant! Bij de 3de is de belichting niet correct, maar ergens versterkt dat het effect wel!

tips zijn welcome, brand maar los:D

Faelivrin

Re: [FOTO] Modelshoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:22

Ben je het model of de fotograaf? Als je de fotograaf bent raad ik je aan om je foto's in het vervolg op bijv. imageshack.us te uploaden, ivm de rare © die er op deze foto's komt te staan.

Verder vind ik ze verfrissend, vrolijk en verhelderend. Je ogen / ogen van het model springen er heerlijk uit, bovendien zijn de foot's ook haar scherp. Ja ik vind ze leuk. Volgende keer iets 'moeilijkere' compositie uitproberen? Lachen

Nienke1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:30

Ik vind foto 3 het leukste.
Je zegt zelf dat daar de belichting niet correct is, maar dat vind ik helemaal niet storend.
'T straalt een beetje yoga iets uit. Ik vind m wel leuk. Ja
De foto had helemaal afgeweest als het model net haar hoofd ietsje rechter had gehouden Knipoog.

Zoals hierboven verteld wordt springen haar ogen er wel uit, maar er zit haast geen emotie in de ogen. Ik weet niet of je snapt wat ik bedoel? Ik heb het nu over foto 2. Ik vind die pluk wel leuk juist, maar dat is mijn mening Knipoog.
Ook zou ik de foto van een iets andere hoek hebben genomen, want zo komt het model haar kaak wat onhandig uit.

Foto 1 vind ik een hele leuke foto, jammer dat het model wat verdrietig kijkt.
Ik zou hier wel mee doorgaan, het is een mooi model. Lachen

Ik ben er ook nog niet uit of jij nou het model bent of de fotografe Knipoog
Succes in de toekomst Lachen

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 09:17

Ik ben beide! hahaha

Ik heb samen met een fotograaf alles ingesteld en opgesteld.. Ik stond proefmodel en na iedere 20 foto's hebben we ze geevalueerd en zijn we daarmee verder gegaan..

Wannneer je de verlichting iets anders plaatst, krijg je automatisch meer emotie in de ogen.. nou moet ik zeggen dat ik het vreselijk vond om voor de lens te staan, dat zie je er waarschijnlijk ook in terug!

Thnxx voor alle tips, altijd leuk om te zien hoe een ander er tegen aan kijkt! Ik ga er mee aan de slag Haha!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:03

Mwah dat je het vreselijk vond zie je niet erg, maar ik vind nu ik beter kijk inderdaad de ogen een beetje emotieloos. Dit kun je verberen door je erg te consentreren op je ogen en daarmee meer te 'stralen'. Ja Dat past beter bij de eerste 2 foto's. Succes met door oefenen, maar deze foto's zijn zeker niet slecht hoor. Knipoog

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 11:09

Ieder moet doen waar die goed in is, laat mij maar veilig achter de lens staan Knipoog haha

Ag, als ik ooit weer voor de lens ga staan ga ik eerst een zorgen dat ik de nacht ervoor slaap en geen kater heb, zal al een wereld van verschil zijn Knipoog Ik vind het wel leuk dat je door dit soort dingen heeel anders leert kijken naar foto's mensen ed.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:13

Hey ziet er bekend uit Knipoog
Vind de eerst foto het meeste spreken, maar die andere 2 vind ik ook niet slecht hoor. Haha!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:00

Foto's van jezelf kun je in het modellentopic plaatsen, daar is uk niet voor bedoeld. Knipoog

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 12:41

hoezo niet? het gaat om de foto's niet om het model! Ik wil commentaar hebben op de technieken ed. niet horen hoe mooi het model op de foto staat!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:35

Vue schreef:
Foto's van jezelf kun je in het modellentopic plaatsen, daar is uk niet voor bedoeld. Knipoog

Ze heeft de foto's van zichzelf zelf gemaakt. Lezen. Lachen Ik zie dan ook niet in waarom ze hier niet zouden mogen staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:37

Ik snap het eerlijk gezegt niet zo. *Voelt zich blonT. Bloos
Heb je nou zelf de foto's gemaakt én model gestaan? Zelfontspanner oid?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:39

Ik irriteer me aan jouw mond, foto 3 vind ik wel iets hebben Lachen En idd, even ergens anders uploaden dan partyflock Ja

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 18:11

aan mijn mond op de foto? huh? waarom dan!?

ja i know Geld, geld! next time ergens anders idd :d

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:41

Ik vind dat ze erg uitdrukkingloos zijn, verder lijk je op de tweede foto te loenzen (als dit ook echt zo is, dan heb ik niets gezegd)
Voor een fotograaf vind ik ze bar slecht, ik zou het geen modelshoot willen noemen. Veel blijven oefenen!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 20:41

Gerbenfroh schreef:
Ik vind dat ze erg uitdrukkingloos zijn, verder lijk je op de tweede foto te loenzen (als dit ook echt zo is, dan heb ik niets gezegd)
Voor een fotograaf vind ik ze bar slecht, ik zou het geen modelshoot willen noemen. Veel blijven oefenen!

oefenen doe ikzeker.. jammer dat j niet onderbouwd waarom je ze "bar slecht"vind, zo kan ik er weinig mee..

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:03

Ik vind de posities niet mooi (hij had dus kunnen aansturen) ze zijn vooral erg raar afgesneden, het lichtgebruik vind ik saai, je lijkt niet helemaal scherp, je springt er niet uit! Ik doe regelmatig shoots dus heb er wel een beetje verstand van!

Maar; dat is mijn mening, iemand anders kan ze geweldig vinden, foto's zijn altijd smaakgerelateerd.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:09

Ik ga wel mee met Gerbenfroh. Ze springen/knallen niet.

Bij foto 1 is opzich wel leuk, maar de pluk haar door je handen op je hoofd te leggen stoor mij behoorlijk.

Bij de 2e foto heb je dezelfde gezichtsuitdrukking als bij foto 1. Ook vind ik links de plooi in je schouder storend. Probeer volgende keer daar op te letten dat je je schouder recht houdt.

Bij foto 3. De pose maakt je armen ontzettend groot/breed. je handen zijn ook overbelicht, er zitten geen lijnen meer in je handpalmen. Let hier volgende keer op, want je verhouding is nu uit verband gerukt door je armen die te groot lijken.

Lekker blijven oefenen. Lachen

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 14:32

Gerbenfroh schreef:
Ik vind de posities niet mooi (hij had dus kunnen aansturen) ze zijn vooral erg raar afgesneden, het lichtgebruik vind ik saai, je lijkt niet helemaal scherp, je springt er niet uit! Ik doe regelmatig shoots dus heb er wel een beetje verstand van!

Maar; dat is mijn mening, iemand anders kan ze geweldig vinden, foto's zijn altijd smaakgerelateerd.

mt dat verschil dus dat jij het 1. leuk vind om te doen, 2. ervaring heb met model staan, 3. uitgeslapen en voorbereid op een shoot komt.. het gaat puur om de techniek en basisdingen, niet of ze eruit springen en vlekkeloos perfect zijn!

Maar ga er zeker wat mee doen.. thnx

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:55

Dus je vind het niet leuk om te doen?

Ik heb ook tips gegeven over de techniek en basisdingen.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:32

Mja graag gedaan hoor, het uitgebreide commentaar.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 21:39

neee vind modelstaan VRESELIJK!!!!!!

ja, weet ik.. thnx :d ga er zeker mee aan de slag!!!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:37

Waarom zou je dan uberhaubt met tips aan de slag gaan als je het toch VRESELIJKKKK vind. Doe het dan gewoon niet? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:05

Je foto's zijn mooi scherp en belichting vind ik ook prettig zo. Zoals Faelvrin al zegt springen je ogen er echt uit. De houding op foto 1 en 2 vind ik enerzijds origineel, anderzijds komt je kin/wang zegmaar niet zo mooi uit op foto 2. Ook composities zijn wat centraal, maar opzich wel een leuke uitsnede.
Foto 3 vind ik erg mooi, compositie of hoek had misschien wat spannerder gemogen, maar licht en pose zijn erg geslaagd imo, de foto heeft wel een fijn sfeertje Ja

Gerbenfroh schreef:
Waarom zou je dan uberhaubt met tips aan de slag gaan als je het toch VRESELIJKKKK vind. Doe het dan gewoon niet? Haha!

Mens, wat reageer je toch lekker bot in dit topic zeg. Haha! Jouw eerste fototopic op UK was stukken minder naar mijn mening, maar kan me niet herinneren dat mensen daar zo bot in gereageerd hebben, dus doe dat dan zelf ook niet.
De tag is [FOTO] --> tips en commentaar op de foto's. Dat de TS modelstaan niet leuk vindt boeit niet want het gaat om fototechnisch commentaar in de eerste instantie. Natuurlijk ook wat betreft het modelstaan, maar de opmerking 'doe het dan gewoon niet als je het vreselijk vindt' heeft echt geen reet met opbouwende kritiek te maken of wat dan ook. Doe zoiets lekker in een PB als je het zonodig kwijt moet kind. Lachen

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 09:27

Ik bot? Ik op UK? Ik kan me niet herinneren dat ik hier iets geplaatst heb. Ik geef gewoon tips omdat ik er zelf veel mee bezig ben (model) en dus ook wel wat ervaring heb met fotografie. Wat heeft dat te maken dat ik misschien ooit iets heb geplaats bij UK?

Ik vind dat ik niet bot doe, ik geef nuttige tips en mijn mening.
En verder was het meer een intresse-vraag, waarom iets doen wat je verschrikkelijk vindt? Naar mijn mening geen botte vraag hoor, het was meer grappig bedoeld. Dus je reactie hoeft niet zo, 'kind'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 10:24

Gerbenfroh schreef:

Aha en die van jou zijn natuurlijk wel helemaal geweldig Koe
Sorry hoor, maar je berichtje kan wel iets genuanceerder...

Anyway ik vind de 3e wel leuk Haha! De eerste 2 zijn een beetje standaard en de 2e lijkt ook niet helemaal scherp (?) ...

De 3e is wel wat aparter vind het licht juist mooi Haha! ... Het enige wat me een beetje stoort is je schuine hoofd... In dit geval, had ik het mooier gevonden als het helemaal symetrisch was...