[FOTO] Oog

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO] Oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 18:49

Eventjes met de scherpte van mijn camera gespeeld...

Pony: Napoleon
Ras: Fjord

Afbeelding
Afbeelding en de levenslange eigenaar van het oog!

Alleen ik denk dat Photobucket de scherpte heeft verziekt! Want de orginelen zijn echt superscherp!

Denise

Re: [FOTO] Oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:56

foto 1: totaal niet origineel, en daarom had hij wel bijzonder goed mogen zijn om het een mooie foto te laten zijn. Helaas vind ik hem maar een beetje saai, niet eens van super goede kwaliteit, de compositie vind ik ook niet erg fijn.
Foto 2: Doet me ook niks. Ik vind de "halsband", of wat het ook mag zijn, storend. Ook de achtergrond had minder druk mogen zijn. Het paard knijpt net z'n oog dicht en heeft een stukje stro in z'n mond, dus het was ook niet het juiste moment.
Maar blijf oefenen! dan worden ze vast beter, net als je dolfijnenfoto's, die ook steeds beter worden Knipoog

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 19:01

Dan ben ik weer lekker ingestonken Haha! Iedereen die ik kende zei dat het oog een hele mooie foto was. Niets anders dan lof hierover! Dus ik dacht op mijn beurt weer van: hee, eindelijk iets voor UK!....

Oh oh, domme ik toch!

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:47

Eindelijk iets voor UK? Volgensmij plaats je anders nog best vaak wat Knipoog

Over de foto's, sowieso zijn oogfoto's niet erg origineel, ik zou daarom, als je toch een oogfoto wil maken, kijken naar interessante composities, hoewel dat niet gemakkelijk is met een oogfoto.
De tweede toont ook niet erg bijzonder en heeft voor mij o.a. een storende achtergrond.
Over het algemeen vind ik het eigenlijk niet heel erg geweldig.
Succes met oefenen Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 22:11

Brookers schreef:
Eindelijk iets voor UK? [...]
Nu ik dat had gezien, sorry maar dat was een misspelling: ik bedoelde dus: EIGENLIJK iets voor UK?

Sorry voor de verwarring! (typte nogal snel dat bericht in...)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 09:45

Oogfoto's komen inderdaad al vaak voorbij, en daardoor is de verrassing er een beetje af. De voorpluk zo voor het oog is dan al wat 'anders', maar het 'viesje' in de ooghoek doet dan weer afbreuk aan de foto.
Foto twee vind ik een hele vredige foto, van een paard wat gewoon op z'n paards staat te doezelen. Strootje stoort me nog niet eens zo, maar de 'halsband' dan wel weer, die doet wat afbreuk aan de vredigheid. Ook de achtergrond stoort iets. Zet je dit paard in een vredige omgeving, dan straalt de foto al veel meer uit bijvoorbeeld.

Gewoon lekker door gaan met foto's maken en oefenen! Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 09:48

Berdien schreef:
Oogfoto's komen inderdaad al vaak voorbij, en daardoor is de verrassing er een beetje af. De voorpluk zo voor het oog is dan al wat 'anders', maar het 'viesje' in de ooghoek doet dan weer afbreuk aan de foto.
Foto twee vind ik een hele vredige foto, van een paard wat gewoon op z'n paards staat te doezelen. Strootje stoort me nog niet eens zo, maar de 'halsband' dan wel weer, die doet wat afbreuk aan de vredigheid. Ook de achtergrond stoort iets. Zet je dit paard in een vredige omgeving, dan straalt de foto al veel meer uit bijvoorbeeld.

Gewoon lekker door gaan met foto's maken en oefenen! Lachen

Aha, dus ik moet met iets NIEUWS komen! (Tja, en oogfoto's zijn ook niet echt je-van-het: erg lastig om tge maken omdat het beweegt!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 12:34

Ik vind ze niks. Er zijn voort zóveel oogfoto's..
Daarbij zit z'n voorpluk voor het oog, en dat vind ik persoonlijk niet mooi. Lachen
De 2e foto vind ik niks speciaals hebben, paard heeft z'n oog dicht en de halsband vind ik storen.

Succes verder. Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 12:43

Kortom: ogenfoto's zijn véél te cliché! Kan hier dan een slotje op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:09

Waarom"je tweede foto heeft wel iets, zo met dat strootje, ik zie zn lip nog nét niet trillen Lachen
De halsband vidn ik idd ook wel storend, die zou ik voor de gelegenheid even afdoen.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:13

Waarom je oogfoto niets heeft is simpel, je compositie is saai. Als je het oog nl. van voren neemt word het al een stuk spannender en kijk je er langer na. De 2de foto is ook niet spannend omdat je ook deze gewoon recht van de zijkant hebt genomen. Je kunt de foto's spannender maken door moeilijkere dingen te proberen, andere achtergrond, paard van voor. Scherpte-Diepte, enz. enz. Lachen Lekker blijven oefenen en posten op UK, daar leer je van!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 11:02

Faelivrin schreef:
[...] Als je het oog nl. van voren neemt word het al een stuk spannender en kijk je er langer na. [...]

Ja maar dan zie je de reflectie van mij en de camera in zijn/haar oog! Of geeft dat niet? Of moet ik dan wat meer afstand nemen en dan pas inzoomen?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:04

Ja, meer afstand nemen en [ ALLEEN OPTISCH, met digitaal inzoomen krijg je hele slechte kwaliteit ] inzoomen wil ook altijd wel goed werken voor de scherpte-diepte. Je moet gewoon even alles uitproberen. Knipoog

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 09:18

Ik vind hem niet echt orgineel of mooi. Lachen
Maar blijf proberen. Lachen