[TEK] Friese hengst, ik mis wat..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_SteR_

[TEK] Friese hengst, ik mis wat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 12:25

Mensen en andere dingen tekenen gaat mij geweldig goed af. Paarden tekenen vind ik erg moeilijk. Zo ook bij de tekening waar ik de afgelopen dagen mee bezig ben geweest.

Ik weet niet wat het is, maar ik mis wat. Misschien teken ik te onrealistisch en maak ik gebruik van te veel schaduw, maar dat is denk ik ook een beetje mijn stijl, te kijken naar mijn andere tekeningen.

Over de schaduwen in de hals ben ik wel tevreden. Het hoofd absoluut niet.

Weten jullie wat ik voor mijn gevoel mis, of wat er beter kan. Kortom graag tips! Haha!

Afbeelding

Tine_

Re: [TEK] Friese hengst, ik mis wat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:29

Nu heb ik niet heel veel verstand van tekenen, maar ik denk persoonlijk dat zijn oren iets te klein zijn, en ik vind zijn oog ook een beetje vreemd. Misschien is zijn kaak te licht, ondanks de schaduw?
Prachtige tekening verder!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:33

Ik heb ook al geen verstand van tekenen, maar ben het met het bovenstaande eens. Hij heeft wat weinig paarden-uitdrukking, een beetje weinig diepte. Misschien meer schaduwen aanbrengen, en dan niet alleen hele donkere, maar ook hele lichte, met een haarsctructuur.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:35

Ik vind het een mooie tekening Lachen En hij is zeker niet onrealistisch.
De schaduwen op de hals geven mooi de spieren aan, maar de schaduwen op het hoofd kloppen niet. Ze zitten niet op de goede plek, de schaduwen van bijv. het jukbeen zitten niet op de goede plaats maar nu lijkt het alsof ze op de kaak zitten (kijk maar eens naar een foto van een paardenhoofd).
Verder is het gebruik van schaduw onderaan het hoofd mooi, maar bij het oog en de neus klopt het weer niet helemaal zodat er diepte verloren gaat en de neusbrug een wat vreemde, platte vorm krijgt. Ook lijkt het oog meer op het hoofd te liggen dan echt in een oogkas.
De oren zijn inderdaad wat te klein maar dat stoort mij niet zo, dat vind ik er ook wel weer bij passen.

Probeer vooral goed te kijken naar de botstructuur en de loop van de aders op het hoofd en probeer daarop de schaduwen af te stemmen. Het begin zit er al goed in namelijk Lachen
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 08-03-08 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:37

Ik denk dat het stuk onder zijn pony tot zijn neus te donker is...
Maar verder is ie super mooi Haha!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:45

een hele goede tekening die qua uitdrukking verbeterd kan worden op de oren (groter) kaak (minder fors) en meer kap (achter de oren). Maar zeker een goed resultaat, petje af.

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 11:06

Bedankt voor jullie reacties! Hier kan ik absoluut wat mee.
Ik zal proberen om jullie tips toe te passen bij mijn volgende paardentekening.