[TEK] W.i.p. Donkerbruine ruin (pastel)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Andante

[TEK] W.i.p. Donkerbruine ruin (pastel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 21:05

Wel, mijn eerste topic op UK Haha!.
Ik heb even gespeurd in het centrale aanvraagtopic op CB, en daar kwam ik een erg leuke foto tegen van een bokker (en nou ben ik de naam vergeten, wat erg Koe. Iemand die het wel weet? ).
Deze heb ik niet exact nagetekend maar wel als voorbeeld voor pose en vachtkleur.
Ben er op dit moment nog mee bezig, maar dit is mijn opzet tot zover:

Afbeelding

Dit was de tekening na zo'n drie/vier uur werk, net opzet en begonnen met kleuren.

Afbeelding

Tekening nu, na zo'n acht uur werk.

Getekend met pastelpotloden (derwent natuurlijk Vork ) op tekeningformaat van 36 x 48 cm.
Ik ben heel benieuwd naar jullie tips. Zelf heb ik natuurlijk enkele verbeteringspunten in mijn hoofd, maar meerdere ogen zien natuurlijk meer als mijn twee ogen. Ik kan wel tegen een stootje, dus commentaar is welkom!
~ Andante

Andante

Re: [TEK] W.i.p. Donkerbruine ruin (pastel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 17:08

140 views en geen commentaar? Nouja, edit van gisteravond komt er aan Nagelbijten / Gniffelen.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:09

De houding en uitstraling zijn erg mooi Ja Alleen stoort het oog me een beetje, is het iets te groot of lijkt het zo?

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:17

commentaar is lastig Lachen
je tekening is nog niet af natuurlijk.
Op dit moment denk ik dat je in het hoofd net een te groot contrast gebruikt voor de vacht en de lichtplekken. Maar wie weet is dat straks in het geheel totaal anders!
Zowiezo zie je het niet zo goed zo in het klein en ik weet ook niet of de weergave hier helemaal kleur echt is? (nu lijkt het bakstuk net weg te vallen tegen zijn donkere vachtkleur?)
De houding enzo vind ik wel goed. De opzet en de verhoudingen zegmaar.

Maar mooi gedaan hoor Haha!

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:09

Ik vind hem super mooi alles lijkt heel echt en mooie verhouding. Ikzelf zou zoiets echt niet kunnen tekenen. ik heb er niet zoveel verstand van maar, ik vindt het wite gedeelte boven zijn oog iets te licht.maar ja hij is natuiurlijk ook nog niet af.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:38

geweldig!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:10

Inderdaad, 1 woord, geweldig. Ja Ik ben benieuwd hoe deze tekening vordert; kan alleen maar mooier worden, het begin is in ieder geval prachtig. Mooie pose en nu al veel detail!

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 06:12

Erg mooi! Ik vind de kleur van het hoofd juist heel mooi, de hals lijkt nog een teveel één kleur, maar dat ga je waarschijnlijk nog veranderen.

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 09:35

Foto is wel kleurecht, bedankt voor het opmerken van het bakstuk, want inmiddels valt deze niet meer weg in de vacht *LOL*.
Hals en borstkas wordt aan gewerkt, deze is nog erg eentonig. Als het lukt zal ik vandaag foto's maken, deze zijn eerder niet helemaal gelukt.
Bedankt allemaal! Lachen

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:20

Andante schreef:
Foto is wel kleurecht, bedankt voor het opmerken van het bakstuk, want inmiddels valt deze niet meer weg in de vacht *LOL*.
Hals en borstkas wordt aan gewerkt, deze is nog erg eentonig. Als het lukt zal ik vandaag foto's maken, deze zijn eerder niet helemaal gelukt.
Bedankt allemaal! Lachen

ik zou de tekening graag willen zien als die helemaal af is. dus als je nog zin hebt om ze op bokt te zetten Knipoog .