[FB] Lure

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

[FB] Lure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 22:01

Ineens had ik zin om een foto te bewerken, echt al lang niet gedaan, was telkens met het tekenen bezig Clown . Ook eigenlijk nooit een échte goede bewerking gemaakt, maar deze kwam er gisteren/vandaag ineens uitrollen Nagelbijten / Gniffelen .

Ik heb 3 stock foto's gebruikt en de rest is erbij getekent.

Afbeelding

Klik op de kleine afbeelding om naar de pagina te gaan waar je de grotere vind, daar vind je ook links naar de gebruikte foto's en naar een close-upje.
Voor een van de gebruikte foto's heb ik eerst toestemming nodig om hem op mijn website te zetten dus vandaar even de link via deze site.

Was erg veel werk maar ben blij met het resultaat (wist niet dat ik dit kon Nagelbijten / Gniffelen ) en nu doen mijn arm en hand pijn Huilen van het lachen .
Laatst bijgewerkt door Mireille op 07-03-08 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [ART] fb/tek > [FB]

Mireille

Re: [FB] Lure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:07

Hij is heel erg mooi Lachen Fijne kleuren, paars en groen matcht leuk.
Het licht op de bloem, de lianen (?) en de schaduw achter de bloem zien er behoorlijk realistisch uit. Dat geldt ook voor de vleugels van het meisje. Nette aanzet, mooi perspectief. Het klopt. Lachen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:11

Heel erg leuk gedaan, ik heb hem ge-faved!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:41

Waaw, wat gaaf zeg! Echt geweldig Ja
Ik geloof je direct dat dit heel veel werk is geweest. Maar dat was t absoluut waard.

Het enige wat me opvalt is dat het licht niet overal klopt (na héél lang kijken Tong uitsteken ), bij de bloem lijkt het licht van rechts te komen en bij t elfje van linksvoren. Maar het is absoluut niet storend Knipoog

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:04

Wat geweldig dat jij zoiets kan maken!

MT: Ik denk dat het kan komen doordat volgens de originelen de bloem andersom is en die dus gespiegeld is?

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:39

Wow, wat een onwijs leuke bewerking is dit! Súper creatief en mooi uitgewerkt Ja
De kleuren en de blik van het meisje, de manier waarop alles gemaakt is, echt prachtig! Ook de manier waarop het licht is
vind ik netjes gedaan, kan me echt voorstellen dat een bewerking als dit veel tijd kost.

Ik zou graag de foto's zien die je gebruikt hebt, maar kan ze niet openen op die site. Zou je ze hier kunnen posten of
via een pb kunnen sturen? Ben eigenlijk wel heel beniewd! Lachen

Erg leuk om naar te kijken, niets op aan te merken! Haha!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 21:12

Bedankt allemaal, leuke reacties sporen me altijd aan meer te maken Lachen .

@ MT; Dan klopt het toch wel wel want de bloem is de lichtbron Haha!
Was wel erg moeilijk om dat licht zo juist mogelijk te krijgen, lichtval is zowiezo niet mijn sterkste kant, en de foto's kwam het licht precies allemal vanaf de verkeerde kant, maar ik vond deze foto's juist erg mooi dus toch geprobeerd, hoop eraan gesleuteld.
En hoe teken je in hemelsnaam licht vanuit een bloem zoals licht uit een lamp komt? Huilen van het lachen Dus heb het vooral met de schaduwen geprobeerd weer te geven.

@ sunny_90 ; raar dat je niet kunt openen Verward , ik zal ze wel even pb-en Lachen .

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:48

IcePrincess schreef:
@ MT; Dan klopt het toch wel wel want de bloem is de lichtbron Haha!
Was wel erg moeilijk om dat licht zo juist mogelijk te krijgen, lichtval is zowiezo niet mijn sterkste kant, en de foto's kwam het licht precies allemal vanaf de verkeerde kant, maar ik vond deze foto's juist erg mooi dus toch geprobeerd, hoop eraan gesleuteld.
En hoe teken je in hemelsnaam licht vanuit een bloem zoals licht uit een lamp komt? Huilen van het lachen Dus heb het vooral met de schaduwen geprobeerd weer te geven.

Ah, in dat geval, dan klopt het wel beter inderdaad Haha!
Ik weet hoe moeilijk dat licht is, daar kun je echt dagenlang aan zitten he Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb op school t vak Licht gehad, jee, had nooit gedacht dat dat zo moeilijk is!
Om het licht nog net iets realistischer vanuit de bloem te laten komen had de schaduw achter de bloem denk ik wat groter en vager moeten zijn. Je moet eigenlijk vanuit de lichtbron (begin en eind) denkbeeldige lijnen trekken, langs de randen van het blad. Als je dat bij de fotobewerking doet, vanaf de schaduw langs de bloem, dan kom je heel hoog in de lucht uit, en dan krijg je dus het idee dat de zon, of een spotje erop schijnt Lachen
Verder zou je zo'n lichtbron iets meer kunnen accentueren door er een lensflare overheen te gooien bijvoorbeeld.
Maar ik zou aan deze bewerking niets meer veranderen Knipoog Ik vind hem prachtig!
Maar misschien heb je er iets aan voor een volgende bewerking.
Ik hoop er snel weer eentje van je tegen te komen Haha!

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:16

Talent-alert!
Netjes gedaan! Ziet er heel realistisch uit (voor zover fantasy realistisch kan zijn). Het gezicht van dat feetje, is dat getekend of gefotografeerd?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 19:25

Het elfje is een foto, foto is bewerk én getekent Haha!

@ MT, je hebt idd gelijk, stomme is dat je al die regeltjes wel weet maar altijd vergeet ze in de praktijk te brengen. Ik had hem al af verklaard maar er miste toch iets, owja, de slagschaduwen, heel belangrijk en toch bijna vergeten Clown
De schaduw van de bloem heel onnadenkend gewoon van schuin boven gemaakt, terwijl die van de sliert erboven wel weer vanuit de bloem is.
Maar ik ben anti lensflare dus die zul je niet gaan tegenkomen. Ben nu metvde volgende bezig en ga extra letten om de schaduwen nu wel meer kloppend te maken Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:57

Wauw. Prachtig. Je ziet dat het getekend / nep is, maar tegelijkertijd is het ook super realistisch. Ik vind het geweldig. OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:04

Vind hem ook schitterend, leuk te lezen hoe je hem gecreerd hebt!!
Alleen mis ik wel een mooi randje dr omheen of heb je dat met een bedoeling gedaan?