[FOTO]Mathilde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Escha

[FOTO]Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 13:41

Oftewel mijn moeder Lachen

Afbeelding

smeetjoew

Re: [FOTO]Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:58

Mooie foto Escha! Dat jij je moeder kan overhalen op de foto te gaan. Hihi. Ik krijg de mijne niet eens als stipje aan de horizon op de foto. Nagelbijten / Gniffelen
Nette plaat, heel statisch. Wel echt iets voor een moeder portret. Belichting is ook lekker, hoewel ik iets meer contrastverschil in moeder-stoel had willen zien, om je moeder en nog even iets meer uit te laten springen.
Ook staat de horizon niet helemaal recht; zie de verticale lijnen van het huis(links).

Verder nette foto. Ja

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 08:37

Mooie foto en een hele fijne zwart/wit omzetting. Ik zou persoonlijk dat wit aan de linkerkant eraf croppen dat trekt nu teveel aandacht.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:40

Katja schreef:
Mooie foto en een hele fijne zwart/wit omzetting. Ik zou persoonlijk dat wit aan de linkerkant eraf croppen dat trekt nu teveel aandacht.

Ga ik helemaal in mee Lachen

Was de foto spontaan of geposeerd Haha!? Want ik krijg mijn moeder echt niet op de foto.. Haha!

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 21:37

Het was geposeerd, voor een project van school. Ze is erg nuchter en heeft er helemaal geen moeite mee om op de foto te gaan Haha!

Imo vind ik het witte aan de linkerkant niet al te veel aandacht trekken, ik denk dat het een kwestie van smaak zal zijn.

@ Esmee

Dat is vanwege dat de stoel niet recht voor de sauna(waar het schilderij aanhangt is onze sauna Knipoog) staat. Imo niet storend. Maar was misschien idd mooier geweest als alle lijnen recht liepen.

Bedankt voor jullie commentaar!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:20

Ik vind hem super. Erg statig inderdaad [ is je moeder ècht zo streng? ] en echt als een moeder-moeder die het 'doen en laten' van haar kind onder controle heeft. Geslaagde plaat! Mooi werk. OK dan!

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 20:51

Mijn moeder is alles behalve streng, het is een schat van een moeder Lovers Tenzij ze chagerijnig is Haha!
Dankje wel voor je commentaar Femke!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:25

Ik vind het echt een schitterende foto Ja
Heel mooi en sereen.
Op de een of andere manier zie ik het schilderij als raam, waardoor de foto nog meer diepgang krijgt.

Meer contrast vind ik niet nodig, je moeder komt zo duidelijk genoeg naar voren.

Hele geslaagde foto dus! Ja

Pienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:59

Ik vind het een erg nette foto geworden Lachen Je moeder staat er ook erg net op!
Vind alleen de achtergrond iets druk (ofso?) Als je nou alleen muur had gezien met het schilderij zou ik hem net wat beter geslaagd vinden.
Maar vind hem zo ook super netjes! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:39

De foto wil niet laden bij mij?

Zij zijn groot en ik is klein!

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 22:26

Nog steeds niet Tinkelbell? Want ik zie hem hier gewoon.

Jorien: Just het schilderij vind ik meer sfeer eraan toevoegen. Het ziet er 'oud en duur' uit en past wel bij de statigheid van de foto.

Iedereen bedankt voor z'n commentaar!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:50

Pienn schreef:
Ik vind het een erg nette foto geworden Lachen Je moeder staat er ook erg net op!
Vind alleen de achtergrond iets druk (ofso?) Als je nou alleen muur had gezien met het schilderij zou ik hem net wat beter geslaagd vinden.
Maar vind hem zo ook super netjes! Lachen

Ga ik helemaal in mee. Mooie compositie met een MI te drukke achtergrond.

Mag ik vragen wat de opdracht was?

(en ook hier iemand met een superfotoschuwe moeder, jammer, want ik zou haar ook graag een keertje mooi op de foto willen zetten Knipoog )

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 17:59

De opdracht was; Fotografeer een volwassen persoon, zittend in een bestaand interieur, volgens de statieportretnorm.
Bedankt voor je commentaar Lachen

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:35

Ik vind de ietsjes scheve achtergrond juist wat hebben. Het breekt als het ware de statige en rechte sfeer die je moeder uitstraalt. Maar als je het écht helemaal recht wilt hebben kun je 'm natuurlijk wat draaien. Dan zou ik het wit links meteen wegcroppen. Ja

Voor de rest een hele mooie foto, z/w is ook erg bepalend voor de sfeer, erg goed gelukt.