[TEK] Don in Pastel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ciinderella

[TEK] Don in Pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 14:03

Omdat ik al een tijdje hier niets meer gepost had, werd het toch weer tijd om nog eens iets te posten. Mijn camera is momenteel kapot en heb daarom weer veeeeel meer tijd gekregen om te tekenen en tegen mijn verwachting in krijg ik er weer steeds meer plezier in en ben ik momenteel weer bijna klaar met mijn volgende opdracht. Don, van Sansje hier op bokt. Ben deze gaan tekenen uit het topic, Aanvraag en resultaat topic paarden tekenen

Hoop vooral op bruikbaar commetaar,
Afbeelding

Hij komt op de foto veller over als dat hij op papier is, ook zonder te flitsen krijg ik hem er jammer genoeg niet helemaal op hoe ik wil. Heb deze keer de tips van jullie geprobeerd op te pakken en meer rekening mee te houden, hopelijk is dit gelukt.

Lachen

ZusJacobs

Re: [TEK] Don in Pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:05

hij is erg goed gelukt kan er maar een ding op aan merken en dat is het stukj bij het bit...?
heel licht!
of komt dat door de flits??

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:15

Prachtig! Wow! Lijkt net geschilderd. Heel erg netjes uitgewerkt, mooi in detail, maar toch zichtbaar getekend. Super! Het oog is ook erg sprekend. Knap gedaan! OK dan!
Heb verder geen commentaar, het enige wat ik kan opmerken is dat het bit niet in de mond eindigt, maar er net boven. Knipoog

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:47

Zelfde commentaar als smeetjoew ^^ Lachen

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 15:07

smeetjoew schreef:
het enige wat ik kan opmerken is dat het bit niet in de mond eindigt, maar er net boven. Knipoog

Daar klopt echt geen bal van idd Bloos Was me nog niet eens opgevallen..
jammer genoeg is hij allang verstuurd en kan ik er niets meer aan doen,
wat stom zeg Dromen

twistermahoi schreef:
hij is erg goed gelukt kan er maar een ding op aan merken en dat is het stukj bij het bit...?
heel licht!

Dit komt idd door het flitsen, net als onder het oor en het stukje in het oor, het plekje op de voorhoofd enzv. De kleuren zijn veller geworden op de foto, kan het niet echt goed uitleggen wat de foto gedaan heeft Tong uitsteken

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:26

Ciinderella schreef:
smeetjoew schreef:
het enige wat ik kan opmerken is dat het bit niet in de mond eindigt, maar er net boven. Knipoog

Daar klopt echt geen bal van idd Bloos Was me nog niet eens opgevallen..
jammer genoeg is hij allang verstuurd en kan ik er niets meer aan doen,
wat stom zeg Dromen

twistermahoi schreef:
heel licht!

Dit komt idd door het flitsen, net als onder het oor en het stukje in het oor, het plekje op de voorhoofd enzv. De kleuren zijn veller geworden op de foto, kan het niet echt goed uitleggen wat de foto gedaan heeft Tong uitsteken

haha oké,
maar hij is verder echt heel mooi gelukt!
en idd de mond en bit kloppen niet helemaal!
gelukkig valt het niet echt op Lachen

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:32

Deze groffere stijl vind ik veel mooier als tekening als die verfijnde pastels die je vaak ziet. Daar heb ik vaak het idee bij dat het een mindere versie van de referentiefoto is.
Deze is simpeler, maar spreekt doordat de accenten op de juiste plaatsen veel meer aan.
Ook de overgang van paard naar papier is heel mooi opgezet.
Super!!!
Enige minpuntje vind ik dat het bit wat hoog boven de mondspleet zit?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:34

Via msn heb ik je al diverse tips en opmerkingen gegeven.
Ik vind dat je onwijs vooruit gaat! OK dan!
Ik vind het meer een schilderij dan dat je kunt zien dat het met pastel is gemaakt Lachen

Zo doorgaan! Haha!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 08:31

owww dat stuk bij de neus... waaauw zeg...! t bitgedeelte klopt idd niet, maar daar is alles al over gezegd Knipoog verder vind ik dat je prachtig mooie warme kleuren hebt gebruikt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 09:17

Oeh wat een heerlijke tekening om naar te kijken zeg! Fantastische kleurschakeringen, echt geweldig Ja . Bit zit idd wat raar, maar zo erg stoort het me niet Lachen .

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 17:16

bedankt allemaal,

Fijn om te horen, ik erger me alleen groen en geel aan het bit, had het echt zelf niet gezien en heb meerdere mensen gevraagd die het op het begin ook niet opviel. Toch erger ik me er heel erg aan dat het niet klopt, voor mijn gevoel is hij nu echt niet meer 'af'.

Weer een verbeterpuntje voor de volgende keer Knipoog
Haha, bedankt !! Haha!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:29

Daarom is het fijn om hier te posten. Dan heb je vele extra ogen die meekijken voor zulke details. Volgende keer misschien even wachten met verzenden?

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 17:59

Inderdaad,

Maar om een aantal redenen had het al te lang geduurd met het versturen, waar ik me behoorlijk rot over voelde en hem dus zo snel mogelijk op de post wou doen. Maar inderdaad zijn een aantal ogen zoveel prettiger!!

Ik heb al zovaak gehad dat jullie me met fouten op weg hebben kunnen helpen naar een wel goede tekening !
Haha! Thnx daarvoor dus allemaal Tong uitsteken

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:49

CINDERELLAAAAAAA Hyper! Hyper! Hyper!

Wat fijn om je eindleijk weer eens te spreken, we gaan gou weer mailen,

Het is echt weer een prachtig exemplaar geworden, ik heb er niets op aan te merken schitterend!!!!!... Zou ik onze resultaten ook nog een keertje op bokt zetten of jij ??

Xx Hvj!!! Kusje Kusje

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:29

gaaf, gaaf, gaaf!
leuk die schilderachtige stijl met pastel!
Je hebt inderdaad de neiging om pastel er lekker gelikt uit te laten zien,
door het door elkaar te wrijven, knap om het zo te laten!
Misschien iets meer kleur gebruiken, volgende keer?
(Ik weet het, dat is moeilijk)

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 16:58

Knoesje schreef:
gaaf, gaaf, gaaf!
leuk die schilderachtige stijl met pastel!
Je hebt inderdaad de neiging om pastel er lekker gelikt uit te laten zien,
door het door elkaar te wrijven, knap om het zo te laten!
Misschien iets meer kleur gebruiken, volgende keer?
(Ik weet het, dat is moeilijk)

Idd Knoesje,
Ik wil niet teveel eruit proberen te trekken, ben bang hem dan te verrapzakken Knipoog

knolle_krack schreef:
CINDERELLAAAAAAA Hyper! Hyper! Hyper!

Wat fijn om je eindleijk weer eens te spreken, we gaan gou weer mailen,
Het is echt weer een prachtig exemplaar geworden, ik heb er niets op aan te merken schitterend!!!!!... Zou ik onze resultaten ook nog een keertje op bokt zetten of jij ??

Xx Hvj!!! Kusje Kusje

NICOOOLLLEE Hyper! Knipoog

Haha, we maken gauw eens een nieuw exemplaar die je alleen krijgt als je langs komt om hem op te halen Tong uitsteken
Bedankt Haha! Haha! Kusje

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:17

Hij is erg mooi geworden. Ja
Hij heeft een leuke uitstraling, het hoofd spreekt.
Ik denk dat je in het linkeroor nog wel wat detail had kunnen aanbrengen, maar ik las dat hij al is verstuurd.
Mooi hoor!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:26

Dat bit was nog niet het eerste wat me opviel eigenlijk. Ik heb t gevoel dat ik wat body mis? een groot, mooi hoofd, maar ik mis de borst en de schouders. Ook al zijn ze vaag, dan nog moet er iets van diepte in zitten natuurlijk en nu... Nouja ik heb het gevoel dat ik daar wat mis. Maar dat kan ook aan mij liggen hoor Lachen Heb het hierboven nl nog niet gelezen.

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 17:38

Anne_87 schreef:
Dat bit was nog niet het eerste wat me opviel eigenlijk. Ik heb t gevoel dat ik wat body mis? een groot, mooi hoofd, maar ik mis de borst en de schouders. Ook al zijn ze vaag, dan nog moet er iets van diepte in zitten natuurlijk en nu... Nouja ik heb het gevoel dat ik daar wat mis. Maar dat kan ook aan mij liggen hoor Lachen Heb het hierboven nl nog niet gelezen.

Bedankt Anne,

Het lukte me niet meer om daar iets moois aan te maken, na een paar keer proberen heb ik het opgegeven voordat ik het niet meer kon gummen. Ik baalde hier zelf ook wel van maar heb me er bij neergelegd en hem toch zo op de post verstuurd. Ik heb veel moeite met het 'afronden' van de onderkant van een tekening, ik weet nooit zo goed waar ik moet stoppen en hoe, wil het niet toe hoekig maken, maar vind dit ook weer te vaag.

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:53

Ik denk dat het afronden al een stuk minder lastig wordt als je de tekening vanuit een ander perspectief maakt? Dus bijvoorbeeld zonder dat je de rug ziet? En anders zou je volgens mij zelfs nog kunnen kiezen voor het vaag laten weglopen van de hals, zonder borst/schouder partij (maar dat geldt niet altijd. Moet je per keer even bekijken denk ik Lachen )

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:42

Super knap gedaan. Heel realistisch maar toch met een lekkere eigen draai. Heel gaaf dat je dit met pastel voor elkaar hebt gekregen, het lijkt bijna wel olieverf. Het oog vind ik iets "leeg" lijken, maar kan niet precies zeggen waar dat nou aan ligt. Het is gewoon een gaaf portret.