AV's fotograferen/binnen fotograferen, tips??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

AV's fotograferen/binnen fotograferen, tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 21:41

Hallo allemaal,

Ik ga zaterdag naar de hengstenkeuring voor arabieren en neem uiteraard mn camera mee. Ik vroeg me af of iemand misschien tips heeft om hiervan foto's te maken.
De keuring zelf is in het knhs centrum in Ermelo, zal wrs vooral binnen zijn, dus ook hiervoor graag tips. 2 weken terug ben ik er ook geweest (welsh hengstenkeuring) en toen vond ik het best lastig om mooie foto's te maken, kreeg er toch veel bewogen bij en t geheel deed wat 'stoffig' aan vond ik zelf. Dus heeft iemand tips om dit te verbeteren? Misschien fotograferen in RAW formaat?

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Mireille op 22-02-08 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag weg gehaald. niet nodig.

8nnemiek

Re: AV's fotograferen/binnen fotograferen, tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:36

Ik zou sowieso in RAW fotograferen. Dan zijn de foto's achteraf wat beter te bewerken, en kun je vaak van een 'mislukte' foto toch nog iets moois maken Lachen
Verder voor binnenfotografie: hoge ISO-waarde instellen. Dan zet je je diafragma vast. Zo groot mogelijk (klein getal), bijvoorbeeld 2.8.
Dan stel je de belichting íets donkerder in dan standaard, en laat je je camera zelf de sluitertijd erbij zoeken. Dit ligt aan een boel factoren; beweging, lengte van de zoomlens, statief enz. Vaak is 1/100 genoeg voor rustige beweging.
Wordt de sluitertijd nog te langzaam, dan stel je je belichtingsniveau nog iets donkerder in.

Ik hoop dat de foto's mooi worden Haha!