Vraag tekentablet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Vraag tekentablet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 16:15

Excuses mocht dit fout staan, ik kom normaal niet zovaak in dit gedeelte van het forum Bloos

Ik heb 100,- euro gehad voor mijn verjaardag en ik wil eigenlijk al hele tijden een tekentablet, om verder te kunnen met photoshop, met bewerken.
Mijn passie voor bewerken is eigenlijk vanaf het begin al tekenen geweest, alleen met een scanner is dat eigenlijk niet de moeite waard.

Wie zou me een tablet kunnen aanraden? Het liefst een die ik in de winkel kan kopen.

Uiterlijk van het ding maakt me niet veel uit, zolang het maar prettig werkt, met goede software oid en niet hapert met tekenen.

Het zou ongeveer voor 1/2 keer per week zijn, niet om fulltime mee te werken oid, puur hobbymatig.

Anoniem

Re: Vraag tekentablet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:17

Tsja, Wacom werkt natuurlijk heerlijk, maar die zijn wel duur... Andere merken heb ik geen ervaring mee.

Overigens; geloof me maar: 1 a 2x in de week gaat je niet lukken, geheid dat je hem binnen de kortste keren als plaatsvervanger voor de muis gebruikt...

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 16:19

Nouks schreef:
Tsja, Wacom werkt natuurlijk heerlijk, maar die zijn wel duur... Andere merken heb ik geen ervaring mee.

Overigens; geloof me maar: 1 a 2x in de week gaat je niet lukken, geheid dat je hem binnen de kortste keren als plaatsvervanger voor de muis gebruikt...

Werkt z'n wacom zo fijn dan? Klinkt goed iig.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:21

Ik heb een Wacom, werkt erg fijn. Alleen gebruik ik hem niet als muis, dat vind ik niks. Super vind ik wel de goede drukgevoeligheid Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:21

Mja, Wacom is gewoon hét merk op dat gebied. Maar goed: daar is de prijs dus ook naar....

Als ik de keuze heb tussen muis en wacom gebruik ik in 75% van de tijd de wacom, en dan ook gewoon bij het surfen enzo. Tis even wennen, maar wel heel lekker.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 16:23

Werkt het qua tekenen ook naar de verwachtingen? Of beter of juist minder?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:24

Ik vind het erg fijn werken, makkelijk en zoals ik al eerder noemde ben ik erg blij met de drukgevoeligheid Haha!

Redrumfox

Zie je nou eigenlijk wat je tekent als je op dat ding kijkt? Of zie je het alleen op het scherm? In het laatste geval: dat betekent dan toch dat je moet tekenen terwijl je de andere kant op kijkt, is dat wel praktisch? Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Equidea schreef:
Werkt het qua tekenen ook naar de verwachtingen? Of beter of juist minder?

Tsja, tis natuurlijk ook wennen. Maar een Wacom werkt wel zoals 'ie zou moeten werken als je het eenmaal een beetje gewend bent hoor.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:25

Redrumfox schreef:
Zie je nou eigenlijk wat je tekent als je op dat ding kijkt? Of zie je het alleen op het scherm? In het laatste geval: dat betekent dan toch dat je moet tekenen terwijl je de andere kant op kijkt, is dat wel praktisch? Nagelbijten / Gniffelen

Je ziet het alleen op je scherm. Is inderdaad wel even wennen, heel erg vreemd is het.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 16:25

Redrumfox schreef:

Vroeg ik me ook af Clown
Iig bedankt voor de berichten, ik ga zo eens langs de mediamarkt, ik had daar een mooie met adobe software zien staan.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:28

Lijkt me inderdaad een beetje gek. Maar goed: we kunnen ook de cursor bewegen met een handmuis zonder te kijken dus het moet opzich natuurlijk makkelijk kunnen. Haha!

Ik ben wel benieuwd naar de prijsklasse van zo'n ding. Heb je ook nog verschillende types/formaten e.d.?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:29

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:30

Oke, en wat is het meest praktisch formaat? Lijkt mij A4 toch? (Ik neem aan dat ze met A4/A3/A2/etc. werken..)

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:31

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:32

Ik heb zelf een A5, groter zou ik best willen maar dat is zo duur. Is een vrij standaard maatje, je hebt ook nog A6. Dat is (denk ik) de kleinste.
Ik vind dit op zich wel fijn werken, je kijkt toch op je scherm en ik ben gewend aan kleine formaten.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:34

Ik denk dat je voor fotobewerking op zich niet een heel grote Wacom nodig zult hebben dus dan valt de prijs (vind ik) wel mee. Ik heb zelf een A4 wide en als ik een nieuwe haal wordt het een grotere maar ik teken en schilder en dan ook (professioneel) mee. De meeste bewerkers die ik ken hebben toch een slagje kleiner. Kijk eens op hun online shop: ik geloof dat je daar ook een eisenlijst kunt afgaan en dan geeft ie advies welke het beste bij je past. Ik kan het alleen zo snel even niet vinden waar dat ook alweer was, maar vond het erg handig. Ja

Je hebt ook tabletpcs en tablets met ingebouwd beeldscherm zodat je wel direct ziet wat je tekent terwijl je het doet maar die zijn een stuk prijziger dan de gewone tablets.

http://www.wacomshop.nl/advice.html

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:39

ik heb laatst de bamboo one gekocht. Bamboo fun kost het dubbele. Bamboo one is 50 euro en fun 100. Veel verschil zit er niet tussen, alleen dat de fun wat meer knopjes heeft en een andere software. Aan de software zelf heb je niet zoveel, het beste kun je photoshop erbij nemen.. Bamboo one is dan wel op A5 50 euro. Het werkt wel stukken beter als je een A4 heb, maargoed dat is ook stukken duurder.. kom je al gauw op 200 euro.. succes! ( als je bij media markt koopt kun je 2 weken proberen, is het niets.. krijg je geld terug)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:40

Ik vind zelf qua formaat de A5 wide erg lekker. Groter hoeft van mij niet per se, de bewegingen die je daarmee moet maken zijn me net groot genoeg, veel groter hoeft het van mij niet...

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:44

Ik denk dat voor de gewone bewerker A5 ook groot genoeg is (of A5 wide). Ik merk zelf de beperkingen van mijn A4+ wel maar ik heb van huis uit geleerd heel groot en ruim te werken. Omdat ik het gewend ben is het formaat voor mij meer dan prima, kleiner zou ik voor tekenen en schilderen niet gaan maar voor beeldbewerking heb je zoveel ruimte niet direct nodig. Dus ik zou idd ook voor een A5 gaan, gezien je eisen. Kijk even wat voor advies eruit rolt, zal denk ik ook in die categorie zijn. Dan ben je tenminste niet meteen 500 euro kwijt excl de paar honderd voor programma's e.d. Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:49

Ik heb zelf een A6je, Wacom VolitoII, die ik gebruik met een systeem met twee beeldschermen aangekoppeld. Het is te doen, maar als je het geld hebt, zou ik voor een grotere gaan. Sinds ik hem heb, is m'n muis alleen wel werkeloos, ik doe er echt alle mee.

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 17:29

Ik heb zelf de Wacom graphire4 Xl, fijn apparaat Ja

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 17:47

Ik heb zojuist de wacom bamboo van de mediamarkt gekocht, precies 100 euro, en een aantal hele mooie programma's. Vind hem er tot nu leuk uit zien.