[TEK] Mijn welshje met Pastel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_shawnee_

[TEK] Mijn welshje met Pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 12:26

Omdat ik eigenlijk moet bezig zijn met het schrijven van mijn scriptie, dacht ik laat ik mijn pastel maar weer eens te voorschijn halen. Ik had eerst alleen maar potloden. Dat vond ik toch wel lastig om het begin te maken. Dus ik had bij de action vorige week pastelkrijtjes gekocht. En dit is het resultaat. Nou ja, hij is nog niet helemaal af. Ik moet zijn manentopje nog verder uitwerken. Dit vind ik best lastig omdat het eigenlijk alleen maar pluis is.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en alle tips zijn welkom! Dit is eigenlijk mijn eerste serieuze tekening die ook daadwerkelijk lijkt op de pony die op de foto stond...

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mireille op 21-02-08 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: (TEK) > [TEK]

JoSav

Re: [TEK] Mijn welshje met Pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:40

Helemaal geen verkeerd begin, al vind ik de hoek wat raar. De verhoudingen zijn ook al heel aardig, kan er echt een welshje uit halen!
Een tip die ik je mee wil geven: gooi de grijs, bruin en zwart uit je pasteldoos. Het enige van kleur en leven in deze tekening is eigenlijk je halster en dat is heel zonde want de rest komt door gebrek aan kleur niet los van het papier. Probeer ook meer kleur te zien in wit, meestal worden 1 of meer kleuren net iets meer gereflecteerd door de zon. Zo is het ook met bruin en zwart: meer groenig bruin, meer roodbruin, meer blauwzwart, paarszwart of bruinzwart. En bruin wordt gemaakt van rood en groen (en groen van blauw en geel). Als je je dus wat verdiept in hoe kleuren werken kun je je portret veel meer verlevendigen want nu oogt hij ook erg somber. Word er bijna verdrietig van., alsof het al dagen regent (en wat zit me in regen toch een kleur!). Ja Clown

Heb ook het idee dat het halster wat raar ophoudt (verdwijnt in de vacht?)

Je bent dus heel goed op weg qua verhouding en je echte uitdaging ligt dus in kleurgebruik. Ik adviseer daarom altijd voor je het onder de knie hebt je bruin, grijs en zwart in elk geval op te bergen en je wit veel beperkter te gebruiken. Verse sneeuw is wit, al het andere lijkt alleen maar wit en alleen naast sneeuw ineens niet meer. Lachen

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 13:44

JoSav, heel erg bedankt voor je reactie. Het is zeker iets waar ik in mijn volgende tekening mee ga werken!
Deze laat ik nu maar even voor wat het is. Hier dan ook nog even het eindresultaat.

Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:42

ik vind hem heel erg mooi,lijkt sprekend...alleen zijn de manen in het echt veel weelderiger he,haha

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:28

Wat een schatje!
Je kan al leuk met het materiaal overweg, misschien nog wat blauwtinten door de vacht?

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:37

wauw!! echt die typische welsh-attitude!! *LOL*
heerlijke tekening, misschien inderdaad met wat meer kleur experimenteren, maar echt een mooi plaatje Ja