Het verste voorbeen had misschien net iets langer gemogen maar volgens mij klopt het verder wel aardig. Kan me er verder niet aan storen, het is nu eenmaal een wat minder realistische stijl, dan mag zoiets wel vind ik.
Mijn eerste vraag is eigenlijk of het eigenlijk wel een serie is/wordt.
De andere drie die ik tot nu toe heb zijn deze:

Van links naar rechts: Akhal-Teke, Iomud en Tekke (Tejen).
Alle vier zijn in een soortgelijke stijl gedaan maar ook alle vier in totaal ander materiaal.
De Goklan in wax pastel (30 bij 42cm)
De Akhal-Teke in acryl op doek (30 bij 40cm)
De Iomud in olie en zacht pastel (40 x 40cm)
De Tekke in gemengde materialen (30 x 40cm)
Let er wel op dat bij de onderste drie de kwaliteit van de kleuren wat achteruit is gegaan omdat het in GIF formaat is. Het lijkt dus hier en daar iets smoezeliger dan het eigenlijk in het echt is. Qua kleurstelling wijken ze wel af maar niet zo erg als het hier lijkt (maar ja overdrevener lokt misschien wat meer reacties uit).

Vinden jullie dit een serie (er komen nog meer rassen in een later stadium) of hadden jullie het liever wat uniformer in 1 formaat en 1 medium (materiaal) gezien? Kan het ondanks dat toch als serie gepresenteerd worden? Waarom wel/niet?
En ben vooral niet bang me te kwetsen oid want ik kan best wat hebben.

Deze is práchtig! Op de Iomud had ik vrij veel commentaar, maar deze is echt geweldig weer! Veel meer in de stijl van de Tekke, en heeft ook wat van de Akhal-Teke weg, en zeker als ik ze zo alle 4 bij elkaar zie, vind ik de Iomud er het minste bij passen.
). Maar ik heb even een plaatje gezocht van een goklan, en volgens mij zit dat wel een beetje in het ras. Klopt dat?
Dank voor je reactie, stel ik altijd erg op prijs. Het zal in elk geval veel meer dan een drie of vierluik worden want op dit moment staan in elk geval al in de planning de Yamud, de Yabou, de Asil/Perzische Arabier, het Kaspische paard en het Koerdische paard. Dus het wordt een heel stel. 
Direct in de maak/planning zijn nu een aantal takken van het Perzische paard (de Koerd heb ik al), Kaspische paard, nog wat Turkoman en Turanians en dan verder richting Kazachstan, India, Afghanistan en Mongolië denk ik. En dus evt nog een uitstapje verder zuidelijk naar de Perzische golf, maar dat weet ik nog niet zeker, dat is sterk afhankelijk van hoe goed het me lukt bepaalde Arabische typen neer te zetten...