[FOTO]Dolfijnen!!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO]Dolfijnen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 21:16

Deze dolfijn kwam steeds terug om ondersteboven te poseren. En omdat ik normaal gesproken bewogen foto's heb van dolfijnen, bleef deze gewoon steeds rustig op de plaats blijven. Buitenkansje dus die ik natuurlijk flink heb uitgebuit! Oja, de dolfijn heet Cécil (na wat navraag!)

Sorry voor de reflecties soms, maar er zijn sommige dingen in de wereld die je niet kan tegenhouden!

Afbeelding-1
Afbeelding-2
Afbeelding-3
Afbeelding-4

Oke en bij deze foto wil ik dus wat kwijt: IK VINDT HET EEN KLAPPER VAN EEN FOTO!!! Zoals dat meisje naar de dolfijn kijkt en vice-versa! SCHIT-TE-RENT!!!!
Afbeelding-5

Afbeelding-6
Afbeelding-7

anderen..................
Afbeelding-8
Afbeelding-9
Afbeelding-10
Afbeelding-11

Commentaar = welkom, graag zelfs! Ben niet meer van suiker!
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 16-02-08 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kyrseltje

Re: [FOTO]Dolfijnen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 21:21

Ik vind ze best goed gelukt, niet veel reflecties! Diefoto van dat meisje en die dolfijn, zou ik zo hebben gemaakt dat je het meisje beter ziet. Nu zie je niet echt dat ze 'contact' hebben, maar nu vind ik d'r meer een beetje voor niks op staan.(als je snapt wat ik bedoel.)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 22:21

Kyrseltje schreef:
Ik vind ze best goed gelukt, niet veel reflecties! Diefoto van dat meisje en die dolfijn, zou ik zo hebben gemaakt dat je het meisje beter ziet. Nu zie je niet echt dat ze 'contact' hebben, maar nu vind ik d'r meer een beetje voor niks op staan.(als je snapt wat ik bedoel.)

Sorry, niet echt... maar wat bedoeld hij? Ik vat 'm even niet... Voor niks erop staan? Ze kijkt toch naar die dolfijn?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 22:28

Ik denk dat ze bedoeld dat je het meisje niet echt goed kan zien. Ik moest ook even zoeken na de tekst dat het meisje er op stond. Ik snap dat het moeilijk is om het meisje duidelijker te krijgen doordat het daar zo donker is, maar ik had haar ook graag duidelijker gezien.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 22:33

Annemeik schreef:
Ik denk dat ze bedoeld dat je het meisje niet echt goed kan zien. Ik moest ook even zoeken na de tekst dat het meisje er op stond. Ik snap dat het moeilijk is om het meisje duidelijker te krijgen doordat het daar zo donker is, maar ik had haar ook graag duidelijker gezien.

OK! Gesnapt! Wat vinden jullie eigenlijk van de foto's? Ik vindt ze stuk voor stuk ontzettend mooi! Deze keer heb ik echt mijn best erop gedaan!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 22:35

Ik vind de laatste eigenlijk nog het leukste, hoewel die net iets overbelicht is. verder vind ik het leuke foto's om naar te kijken, maar had graag wat meer gefocust willen hebben. Of een hoofd, of een staart, niet half half zegmaar. Zelf ben ik daar ook nog mee aan het emmeren met mijn foto's hoor, vandaar dat ik er ws wat meer op let.

Wat het leuk bij het dolfinarium? Knipoog

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:39

Als je een kleinere selectie maakt, van minder foto's, kunnen we beter commentaar geven. Dit zijn zoveel foto's, dat je door de dolfijnen het water niet meer ziet. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Verder lijk je zelf enorm onder de indruk van je eigen foto's, en vind je ze blijkbaar perfect, hoezo vraag je dan om commentaar? Dus je wil van iedereen horen dat je foto's perfect zijn?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:41

Volgens mij kunnen ze qua kleur sowieso wat beter en verder ben ik het met Flowerpull eens dat een selectie makkelijker is om commentaar op te geven.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:45

Bij de meeste foto's vind ik de compositie niet zo pakkend. Meestal staat de staart er net niet op of is er net een stukje van het hoofd afgesneden.
Het is vast niet makkelijk om foto's te maken achter glas van dolfijnen in het water, maar ik denk dat het toch wel beter kan (blijf oefenen!). De meesten zijn toch niet helemaal scherp, en alles is zo groen... Ik vind het inderdaad ook jammer dat je zo weinig van het meisje ziet op 'de klapper'.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 18:42

Flowerpull schreef:
Als je een kleinere selectie maakt, van minder foto's, kunnen we beter commentaar geven. Dit zijn zoveel foto's, dat je door de dolfijnen het water niet meer ziet. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Verder lijk je zelf enorm onder de indruk van je eigen foto's, en vind je ze blijkbaar perfect, hoezo vraag je dan om commentaar? Dus je wil van iedereen horen dat je foto's perfect zijn?

Om eerlijk te zijn, en dat meen ik echt: dit zijn TOT NU TOE de beste foto's die ik van de dolfijnen heb gemaakt! Haha! Normaal zijn ze heel erg streperig, bewogen (vooal de kop, en de dolfijn zelf óók!), ben ik nét iets te laat (dus dolfijn er voor 75% er niet op!) en ga zo maar door! Ook zie ik dat er maar heel weinig ruis op de foto's is, en dat was met de andere foto's wel anders: dat was ruis bij de vleet!

Goed, ikzelf vindt ook dat wel IETSJES MINDER foto's moet gaan posten, en niet gelijk 11 tegelijk. Het overvalt je wel een beetje dat je dan denkt: oeps, die TS heeft wel érg veel gepost! Dus ik zal proberen het wat minder 'druk' te houden!

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:43

Ik ben eens met al het commentaar hierboven. Dus zal ik het niet nog een keer herhalen Knipoog
Verder vind ik foto 1 het best, alleen jammer van reflectie?? Verder vind ik de andere fotos niet zo speciaal of zijn ze niet scherp Knipoog Maar blijf oefenen!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 19:51

Aims schreef:
Ik ben eens met al het commentaar hierboven. Dus zal ik het niet nog een keer herhalen Knipoog
Verder vind ik foto 1 het best, alleen jammer van reflectie?? Verder vind ik de andere fotos niet zo speciaal of zijn ze niet scherp Knipoog Maar blijf oefenen!

Zal ik zeker doen! Haha!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 22:22

Klein vraagje: hoe krijg ik dat felle blauw/groen minder? Ik heb de foto's al verscherpt, nu moet het blauw/groen nog minder! (ik heb photofiltre!)

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:55

Misschien je witbalans op je camera wat anders instellen? Dat je dan wat betere kleuren krijgt. Verder was dat helemaal niet zo aanvallend bedoelt hoor. Maar als je gewoon écht de besten eruit pikt, gewoon 3 of 4 ofzo, dan kunnen we gerichter commentaar geven. Een selectie van foto's nummer 1,5 en 7 o.i.d. Dat vind ik in ieder geval de besten.

Maar goed, blijven oefenen, het is wel knap dat je ze zo goed al erop krijgt!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 23:07

Flowerpull schreef:
Verder was dat helemaal niet zo aanvallend bedoelt hoor. [...]
Maar goed, blijven oefenen, het is wel knap dat je ze zo goed al erop krijgt!

Geef niet, hoor! Ben nu wel commentaar van jullie gewend! Dat went wel na een tijdje!

Dank je dat je vindt dat ik de dolfijnen zo goed al op de foto heb gekregen! Ik stond er ook even zelf van te kijken toen ik ze van het SD-kaartje haalde! Ik dacht echt: what the... zó góed? (heb later van foto 7 een grotere afdruk van laten maken, A4 formaat!