[TEK] W.I.P paardenhoofd (potlood)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

whitje

[TEK] W.I.P paardenhoofd (potlood)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 23:08

Heey

Ik ben maar weer eens begonnen met een nieuwe tekening, een paardje van een vriendin van me.
Maar dit keer leek het mij handig om tijdens de tekening wat tips mee te krijgen wat ik moet aanpassen waar ik op moet letten enzovoort enzovoort. Dus vandaar dat ik even een WIP start.
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Zo dit is waar ik nu ben gebleven, nou ik ben benieuwd Lachen

smeetjoew

Re: [TEK] W.I.P paardenhoofd (potlood)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 09:48

Vind het er al super uitzien! OK dan! Schaduwen vind ik helemaal top. Heel mooi verdeeld en genuanceerd. Het enige wat ik tot dusver eruit kan pikken, is dat de neus - met name het onderste gedeelte - íets meer uitwerking nog mag hebben. En als tip wil ik je meegeven dat je het niet nog lichter moet maken, een hoofdstel hoort lekker donker te zijn en de vacht hoor ook lekker veel schaduwen te hebben. Naar boven toe vind ik dat je namelijk steeds lichter gaat werken, maarja; het is ook nog In Progress. Verder is 'ie imo helemaal super!
Blijf dit even volgen, ben benieuwd naar het eindresultaat.

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 19:57

Inprincipe is dat wat je nu ziet wel af, maar als je vind dat ik donkerder moet maken dan doe ga ik dat doen. Moet het hoofdstel ook nog donkerder?
En het neusje ga ik ook nog ff aanpassen Lachen

Bedankt voor je tips!!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:14

Opzich stoort het niet. Ik zou in eerste instantie de tekening helemaal af maken en dan details donkerder maken of iets meer uitwerken. Ik zou naar het geheel kijken, als je nu al gaat aanpassen, denk ik dat het geheel wat ongelijk zal ogen.

Eerst afmaken, dan verbeteren. Lachen Ben benieuwd! Ja

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 21:45

ok gaat ik dat doen Haha! bedankt!!

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:06

ja, vind m erg mooi en ik ben het met smeetjoew eens.
als je eerst de tekening af maakt en dan pas kijkt of je nog iets donkerder wil maken kan je t altijd nog doen.
lichterderder maken gaat weer lastiger..

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 13:53

so hier weer een stukje verder
het duurd lang allemaal maar heb het beetje druk dus doe af en toe een stukje tussendoor Clown

Afbeelding

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:36

Ja, ziet er keurig uit. Het linkeroog(voor het paard) mag imo nog wat donkerder. De pupil mag eigenlijk helemaal zwart zijn en en de rest van het oog (de iris) mag een stuk donkerder.
Verder is 'ie heel erg netjes! OK dan!

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 22:07

he ik ben weer na lange lange tijd verder gegaan, maar ik heb het idee dat hoe meer ik teken hoe lelijker die wordt Huilen , maar ja ik gaat gewoon door misschien dat het nog wat gaat worden ...

Afbeelding

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:33

Zo lelijk is 'ie niet hoor! Vind 'm juist steeds leuker worden. Hih.
Je contrast in kleur lijkt te veel op elkaar; de hals zou een slag donkerder mogen, zodat het meer van het hoofd afsteekt. Nu verdwijnt het hoofd een beetje. En dan mag met name het deel onder het hoofd donkerder. Maak er een schaduw van. Niet té hard, maar net even wat donkerder.
En tja, het oog. Zoals opgemerkt in mijn vorige bericht. Dan zal het een stuk meer gaan leven denk ik. Vooral als je de pupil donkerder maakt. Lachen

//Edit: Meer zoiets:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door smeetjoew op 12-04-08 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:36

Prachtig hor! De schaduwen kloppen vilgens mij ook goed, ga zo door, ben benieuwd naar het eindresultaat Lachen

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 20:23

smeetjoew: Ok ziet er idd netjes uit! zo als het wat donkerder is ik vond ook inderdaad dat het hooft helemaal wegviel in de hals en ging de hals als steed wat donkerder maken maar dacht als i kde hals donkerder zou maken dat dan de nadruk echt op de hals ging vallen en niet meer op het hoofd.

Maar nu je er zo een beeld bij geeft is het inderdaad wel mooi. en dat hoofdstel moet dus duidelijk nog donkerder ik had hem al iets donkerder gemaakt maar zo donker is wel mooier. Wat het oog betreft ik dacht dat jij het toen had over het linker oog voor ons gezien Knipoog foutje Clown. Maar bedankt voor de tips en ga hier cker wat mee doen.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 09:53

geweldig mooi!

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 10:22

Prachtig!!
Maar maak alsjeblieft het paarde zelf niet veel donkerder! Ik vind hem prachtig zoals jij hem getekent hebt, heel mooi transparant waardoor hij heel "echt" is. et hoofdstel mag ietsje donkerder, verder niet hoor!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:18

Ik vind hem erg mooi, heel zacht, mooi de glansplekken aangegeven, hele zachte blik in de ogen
alleen het stukje onder het bit vind ik raar... je mist daar diepte.. je bent er al wel mee bezig zie ik, maar met alleen donkerder maken daar kom je er niet mee...
het lijkt net of je daar nog een stukje kin/mond ziet die ergens zijn 'rand' mist en daarmee overgaat in de hals.

maar je bent heel goed op weg en zou hem zeker af maken!!

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 21:51

volgens mij zie ik wat je bedoeld het stukje onder de bitring, dit hoort wel bij de hals maar is inderdaad een raar plekje!
Bedankt voor de tip Lachen