[TEK] Digi paard (Bäckahästen)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

[TEK] Digi paard (Bäckahästen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 18:48

Doei!

Vandaag één van mijn laatste projectjes afgerond. Ik ben er zelf best tevreden over. Er zijn wel wat puntjes die beter kunnen (manen en staart), maar dat komt vanzelf wel door te oefenen. (Hoewel tips altijd welkom zijn!) Dit is i.i.g. één van m'n eerste digitale tekeningen die een beetje gelukt is Huilen van het lachen Moet zeggen dat ik gewoon tekenen op papier makkelijker vind dan digitaal...

Paard is gebaseerd op 'Bäckahästen':
Citaat:
Bäckahästen betekent beekpaard; dit was de naam van een mythologisch paard in Scandinavische verhalen. Ze verscheen in mistig weer bij de rivieren, en mensen die besloten haar te berijden kwamen niet meer van haar rug af. Het paard sprong uiteindelijk in de rivier, waardoor de berijder verdronk. In Keltische folklore worden kelpies beschreven; paarden die van vorm kunnen veranderen. Men denkt dat Bäckahästen een kelpie was...

Afbeelding
Gemaakt met Photoshop CS3 en een Wacom tekentablet.

Lachen
Laatst bijgewerkt door Mireille op 15-02-08 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek nieuwe img ingeplakt

Lipydo

Re: [TEK] Digi paard (Bäckahästen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:54

Heb je dit echt getekend? En niet met een smudge tool over een foto geen geveegd? Daar ziet het er wel naar uit iig. Lachen Ik zie vlekken in het zwart die er niet horen.

Het geheel ziet er prima uit, alleen de manen mogen wat inderdaad wat netter.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:01

Vlekken zie ik hier ook, ziet er wel tof uit OK dan!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 19:06

Nee, is niet gesmudged over een foto heen Lachen Wil je het psd-bestand evt. wel sturen als je me niet gelooft? Kun je alle lagen zien. Of moet ik een screenshot maken van m'n lagenpalet? Lachen

De smudge-tool is wel gebruikt trouwens, om lagen met elkaar te mengen, alsook de dodge en burn-tool. Maar ik heb ook gewoon met penseeltje en lage opacity lopen knoeien Lachen Ik weet gewoon af en toe niet hoe ik dingen hebben moet en "doe dan maar wat", vandaar al die verschillende technieken enzo. Maar foto's overschilderen, daar doe ik niet aan! Daar leer je niet van en vind ik ook een soort van valsspelen.

Ik zie trouwens geen vlekken in het zwart (kan ook aan mijn beeldscherm liggen) Lachen
Wel dingetjes die bij nader inzien wat netter afgewerkt hadden mogen worden, maar op een gegeven moment zie je het ook gewoon niet meer.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:13

Ik zie wel vlekken in het zwart, zo links boven de staart.

Maar verder vind ik hem ontzettend mooi!
Zit alleen nu wel even te kijken naar zijn kont, die zwarte vlek rechts, is die niet iets te aanwezig? Vind sommige 'vlekken' een beetje raar lopen.
Maar in het geheel vind ik hem echt knap gemaakt! Zou niet weten hoe je zoiets moet doen, echt mooi!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:00

hij is echt supergaaf OK dan!

Juist doordat hij niet TE gedetailleerd is vind ik hem top!

De manen zou ik persoonlijk nog wat dunne iets donkerdere strengen in maken, zoals je wel bij de staart hebt gedaan..

Ook ik zie best wel wat vlekken in het zwart, helemaal rechts bovenin en bij de omhoog wijzende puntjes van de staart en tussen de onderste punt van de staart en de billen. Ook heb je denk ik per ongeluk over het onderste puntje van de staart heen getekend met zwart Lachen Ook naast de voorbenen zijn nog wat lichte vlekken.
ik heb een TFT scherm trouwens.

Het water vind ik echt supermooi!! Heb je daar een PS-brush voor, of heb je dat uit het handje getekend?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:39

Zo dat ziet er heel erg netjes uit!!

Zou inderdaad nog even kijken of je de vlekken zwarter kan krijgen, want die vind ik best wel storend Lachen

Verder vind ik het water echt super!! Het paard heb ik ook geen commentaar op maar had naar mijn smaak net wat scherperder gemogen hier en daar.

Mag ik vragen waar jij je tablet vandaan hebt? Heb al enkele winkels aan het aflopen maar ze hebben of niets, of alleen maar trust Nagelbijten / Gniffelen Wil namelijk graag de wacom bamboo one Lachen

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:56

mijn tablet, de bamboo one, komt van mediamarkt Lachen 50 euries kostie daar Knipoog Powerline en informatique hebben hem ook.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:56

Ik zie de zwarte vlekken ook niet. Ik had dat ook eens toen ik een digitale tekening had gemaakt, iedereen dacht dat het een uigeveegde foto was, maar ik kon het zelf niet zien.
Ik heb mijn scherm wel vrij donker, maar dat hoort eigenlijk ook zo, daar heb je zo'n programma voor (adobe gamma)

Maar dat water vind ik echt super, net echt! Heel mooi gemaakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 00:47

Ik zie de zwarte vlekken ook Knipoog Ze zitten ongeveer bij de staart.

Verder mijn complimenten Nerwen! Echt super hoe je die tekeningen voor elkaar krijgt. Ik heb daar lang het geduld niet voor. Respect Afgod

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 17:26

Thnx voor de reacties! Lachen

Ik zie overigens eindelijk de vlekken Bloos (zit achter de laptop van m'n moeder, waarop je ze dus wel ziet) Nou ja, daar zal ik z.s.m. wat aan doen!