[TEK](wip) kalfje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK](wip) kalfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:36

hallo allemaal,

Weer een wip van mij. Aangezien ik erg twijfel over het verloop, en de kleuren van deze tekening, zou ik graag wat tips/commetaar krijgen. ik ben namelijk bang, dat dit bruin/rode kalfje, té rood word.. ook vind ik de onderlip er erg slecht uitzien (het grijs blauwe deel, het bruine eronder ben ik nog niet mee klaar)

graag jullie commetaar Lachen

Afbeelding

ikenindi

Re: [TEK](wip) kalfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:40

de onderlip mag wat groter, en het is vast een jersey Knipoog die horen in die kleur, maar ik zou wel verder gaan in de kleur die je aan de zijkant hebt denk ik. evt. met iets bruin erbij. niet meer rood...

verder erg mooi hoor! kdoe het je niet na!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:34

bedankt voor je tips Haha! Ik heb geen idee wat voor kalf het is, vond dit plaatje op google, en vond hem wel leuk (tevens het enige mooie beetje duidelijke kalf plaatje Nagelbijten / Gniffelen ). Ik heb er inderdaad meer rood in gedaan, dit leek mij persoonlijk ook mooier. Ik heb het roodachtige wel aangehouden, maar nu een kleur gebruikt die meer bruinrood geeft. Niet meer dat hele harde rode. Heb hem ook een tweede oog en oor gegeven inmiddels. onderlip is naar mijn idee ook af. onderlip heb ik niet groter gedaan, aangezien hij op de foto ook heel klein was (kleiner als hier zelfs!). naar mijn idee is dit een echt kalvenoog, wat ik er bij heb gemaakt. dit ben ik namelijk steeds tegengekomen bij de kalveren vandaag Haha!

binnekort de hals en rug etc.

Afbeelding

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:41

Wauw ik vind hem erg mooi.
Heb alleen het idee dat de bovenlip te groot, of de onderlip te klein is, nu overlapt die bovenlip een beetje op een rare manier.
En het linkeroog ziet er minder levendig uit dat het rechter (die ik heel mooi vind) komt misschien omdat je bij het rechteroog wit hebt gebruikt?
De kleur vind ik wel goed passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:45

Bedankt voor je tips!
Volgens een vriendin van mij (die de tekening in het echt heeft bewonderd), valt de bovenlip over de onderlip heen. vandaar dat hij zo klein lijkt. (had het zelf nog neit gezien, maar is inderdaad zo op de foto). Dus onderlip had mischien inderdaad wat groter gemogen Ja
Oogje heb meer wit bij gedaan, kijkt naar mijn idee nu dus iets levendiger. kan vanavond helaas pas een foto ervan maken (ben nu niet thuis).

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 16:44

Mooi Astrid! OK dan!
Vind de onderlip juist helemaal leuk zo. Het rechteroog - voor ons - vind ik echt súper! Het linkeroog zou iets meer bolling mogen hebben; iets uitpuilen. En de neus is echt het toppunt. Práchtig gedaan. Lovers
Verder mis ik wat haartjes bovenop de kop. Je hebt het afgekapt bij de rand, maar haren gaan altijd ietsjes door. Alleen probeer het wel speels te houden en niet te stijf en te dik. Al zijn het maar enkele haren; het maakt het portret wat echter denk ik. Lachen

Verder ziet het er top uit. Je mag niet meer aan het rechteroog komen hoor!