[FOTO] Vruchtbaar.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WildChild

[FOTO] Vruchtbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 17:13

Fleurtje in een fotodipje. Wat vinden jullie?

Afbeelding

smeetjoew

Re: [FOTO] Vruchtbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:17

Hmm.. Ik weet het niet.
Het rode vind ik heerlijk knallen en overheerst lekker, hoewel het niet te veel is. De ..ehh.. stampers? Nja, die dingen erbovenop, vind ik te licht. Het is te hard en mist kleur. Verder had ik de scherpstelling liever op een andere willen zien dan de achterste middelste. De compositie vind ik wel goed! Ja
Ook ben ik geen fan van zwarte achtergronden bij bloemen, maar dat is iets typisch ik. *LOL*

Dus, ja; nette foto, mindere belichting bij de stampers(?).

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 17:23

Haha ik weet eigenlijk ook niet hoe ze heten, volgens mij is de dikke de stamper, en die draden erlangs meeldraden (?) Maargoed. Je hebt gelijk dat de stamper e.d. erg licht zijn, maar van zichzelf hebben ze erg weinig kleur. Ik heb deze foto om 10 uur 's avonds gemaakt, ik vond het moeilijk om het rode goed belicht te krijgen maar de stamper niet over te belichten. Naar mijn idee zijn ze niet overbelicht, maar ze steken idd wel erg af. Dit komt overigens ook door de zwarte achtergrond denk ik. Ik werk normaal zelden met zwarte achtergrond, maar bij deze foto vind ik het toch een knallend effect geven.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:27

Je had eventueel - of voor een volgende keer? - ook een onderbelichte foto kunnen maken, waar de stampers/meeldraden goed belicht zijn en de rest eventueel wat donkerder. Dan plak je de twee foto over elkaar en bewerk je het zodanig dat je de meeldraden/stampers van de ene foto hebt en de rest van de andere foto. Een soort HDR foto. Eventueel kun je dan ook delen weggummen. Ik weet niet of je nu begrijpt wat ik bedoel. Whaha.

Verder heeft het rode inderdaad een knallend effect zo met de zwarte achtergrond, maar een wazige achtergrond van aarde-/donkere kleuren willen zien. Imo geeft dat een wat rustiger effect. Het oogt nu, vind ik hoor (!), wat eentonig. Lachen

Maar voor een fotodipje vind ik dit een goede foto.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 17:31

Ja toevallig heb ik hier laatst iets over gelezen in een fotoblad. Helaas heb ik geen fotobewerkingsprogramma, waardoor dit moeilijk wordt voor mij. Het klinkt heel interessant, dat HDR, maar daar zou ik me dan echt eens in moeten in verdiepen want volgens mij is dat nog best ingewikkeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:51

Ik vind de scherpstelling juist wel leuk, niet zo standaard, lekker apart.
Mooie kleuren. Ja, ik vind hem netjes hoor!
Ben alleen niet helemaal weg van de uitsnede. Te weinig ruimte onderin, het voelt iets te benauwd.

Serengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:57

Heuy Fleur!

Leuke foto om naar te kijken! Door de kleurkeuze springt de bloem echt naar voren, goed gedaan.
Ik stoor me alleen aan die lange stamper(?) Die door het beeld loopt. Toch denk ik dat je er een leuke plaatje uit hebt weten te halen, want wanneer je scherp gestelt had op die lange stamper had je een (denk ik) minder interessant plaatje gehad.
Goed gedaan hoor!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:34

Nee, niet mijn ding. Ik mis 'gevoel'. Hij is statig en 'betekend niks'. Bloos

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 22:05

Faelivrin schreef:
Nee, niet mijn ding. Ik mis 'gevoel'. Hij is statig en 'betekend niks'. Bloos

Eigenlijk zeg je het nu zelf al; het gevoel is voor jou dan statig.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:05

Statig is gevoelloos. Bedoel ik. Knipoog